Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinteren har kommet - hvordan er de første erfaringene på snø?

Startet av Trøndertesla, fredag 06. desember 2013, klokken 21:42

« forrige - neste »

Trøndertesla

Vi holder på å utvikle en ny husserie med moderne arkitekttegnede hus, og arkitekten har gått litt bananas...

Pendellamper, spisebordstoler pipe, vinduer og Tesla Model S i samme farge  8)

Leker med tanken på å tilby en "Tesla garasje pakke" komplett med lader m.m. Har sett noen kuule garasjer på forumet her som det kanskje er lov til å låne none ideer fra? Om noen har ideer for det perfekte Tesla huset/garasjen så er det abre å pøse på med ideer!
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

laumb

Teit P ha pipa på utsiden da - den byr jo på en del gratis varme. :P

Forøvrig har jeg designet en minigarasje jeg skal printe til nøklene. Skal finne et bilde av den i morgen. :)

elpedros

Sitat fra: Trøndertesla på torsdag 28. november 2013, klokken 23:29
Vi holder på å utvikle en ny husserie med moderne arkitekttegnede hus, og arkitekten har gått litt bananas...

Leker med tanken på å tilby en "Tesla garasje pakke" komplett med lader m.m. Har sett noen kuule garasjer på forumet her som det kanskje er lov til å låne none ideer fra? Om noen har ideer for det perfekte Tesla huset/garasjen så er det abre å pøse på med ideer!

Kle hele bygget med solpaneler og legg til et drivhus-anneks. Selg med som en pakkeløsning, sammen med en miljøkvote slik at de kan bruke på Range Roveren til og fra hytten med ren samvittighet. Det bør kunne appelere til grønne Model-S eiere.

Chlangum

Ja, og ta vekk pipa. Kan jo ikke ha eksosanlegg på et Tesla hus c",)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Camilla

Ja!
Men:
-Finn fram litt mer velpleid plen og glade mennesker i Lumion
-Solceller hører absolutt sammen med elbil, godt innspill :-)

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Muffinman

elpedros

Det kan gjøres så elegant som dette;
(Ladestasjon, drevet av solcellepaneler, Chicago park)

http://guysandgoodhealth.files.wordpress.com/2011/12/tesla1.jpg

fortoggale

For et Tesla hus kan man ta utgangspunkt i de myke linjene til bilen og bygge et hus med det formspråket. Man kan bygge et betonghus med dobbeltkrummede flater eller bruke gamle båtbyggingstradisjoner med kravellbygging og spant. Tenk de gamle jærhusene med et utskut på den ene siden - panseret, garasje og selve hovedhuset - kupeen.

Mon om arkitekten er tøff nok til å gå skikkelig bananas....

Lykke til!
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

cra

Enig i at mye energi går til kråka med utenpåliggende pipe, selv om det er meget praktisk i andre sammenhenger. (Snertent ved ettermontering, f.eks.) Ser du mangler platform til pipa - det vil antakelig feier påpeke. ;)  Det kan selvsagt tenkes at pipa er tenkt til oppvarming av Tesla sitt rom? :)

Ellers er det interessant å se at  Trøndertesla har valgt Aafk-oransje på bil og staffasje! Blir det blått treverk etterhvert? ;)

Ellers tenker jeg at naturlige "elementer" å kopiere er innfelte håndtak og andre ting for en mest mulig aerodynamisk effekt som på bilen. Her bryter pipa litt igjen. Hva med å få til en fullstendig skjult pipe på ett eller annet vis? Ser ikke helt for meg hva det skulle være, men.... Uansett er det kanskje litt på siden av det du spør etter, siden det var garasjen du var ute etter. Sølmløse overganger (ref dørhåndtak) tror jeg må være et nøkkelord.

Blir artig å følge med på hva som dukker opp av ideer, forslag og utkast framover. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cairnz

Fargen var faktisk litt spenstig. Jeg fikk et innfall om plastidip i mørk "solnedgangs-oransje-purpur-flammerødt-headturner"-farge..
Elbilist

Teslafrank

Amoss

Sitat fra: fortoggale på fredag 29. november 2013, klokken 08:55
For et Tesla hus kan man ta utgangspunkt i de myke linjene til bilen og bygge et hus med det formspråket. Man kan bygge et betonghus med dobbeltkrummede flater eller bruke gamle båtbyggingstradisjoner med kravellbygging og spant. Tenk de gamle jærhusene med et utskut på den ene siden - panseret, garasje og selve hovedhuset - kupeen.

Mon om arkitekten er tøff nok til å gå skikkelig bananas....

Lykke til!

Stemmer med på denne.

Andre ting man bør ha med i ett "tesla hus" måtte være energiøkonomi og fornybar kraft. Ser flere så klart alt har nevnt solceller. Om man velger å fortsette med den pipekonstruksjonen så "låner" den designet fint til å ha en liten vertikal vindmølle montert på toppen ;) http://solariva.com/vertical-wind-turbine-generator-1.jpg

Ellers er teknologisk nytenkning på sin plass. "Keyless entry"?  En "hus fob" om man vil... Døren åpner seg når man går i mot den med "fob" i lomma ;)

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

fredag

Sitat fra: Trøndertesla på torsdag 28. november 2013, klokken 23:29

Kult.

Jeg foreslår tak over garasjen med takterrasse oppå, kanskje med balkongdør inn til 2. etasje.

Solcelle-panaler eller solfangere på sørsiden for riktig miljøprofil.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

cra

Hvorfor ikke et system der man kan benytte sksiterende FOB? Jeg har lomma full av slike til ymse biler og dører. I hus og heim har jeg byttet dører til kodelås/brikke, og der kan jeg (som på de fleste andre slike systemer) programmere inn/ut brikker som jeg vil, slik at om noen mister en brikke kan jeg enkelt sørge for at finneren ikke kan låse seg inn hjemme hos meg med den.

Skulle gjerne hatt mulighet for å bruke brikker på tvers av biler/hust/etc.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

DonPedro

Kult det!

Bare pass på at dere ikke havner for langt i denne retning:

;)

Jeg synes jo en dobbeltparkering med to ladere - én for deg og én for passerende Model Ser - ville være innmari stilig. Utrolig sosialt med andre Model S-eiere. (Ingen egeninteresse - sjansen for at jeg havner i Trøndelag med min TMS er temmelig liten).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA