Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å hindre at lys mm slår seg av når man går ut av bilen?

Startet av FThorsen, torsdag 05. desember 2013, klokken 20:42

« forrige - neste »

FThorsen

Jeg var innom Tesla på Skøyen i går for å høre om de kunne titte på takluken min som lager en del ulyder i form av "klikking". Jeg håpet at de kunne ta det der og da ettersom det visstnok ikke er store jobben (smøre opp lister eller tape fast en del til en airbag). Da de sjekket bilen min i sitt system så fikk jeg beskjed om at jeg skulle få en oppdatert takpakke som skulle resultere i spesielt mindre støy når du operer takluken i fart, men også kutte litt på vindstøy.
Dette var helt nytt for meg. Noen andre som har hørt om dette? Jeg tar gladelig imot litt mindre vindstøy. Det virket på meg som de som har bilen sin inne nå for å utbedre småfeil også får denne takpakken oppdatert/fikset.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Cecilie

Sitat fra: fthorsen på torsdag 28. november 2013, klokken 12:21
Jeg var innom Tesla på Skøyen i går for å høre om de kunne titte på takluken min som lager en del ulyder i form av "klikking". Jeg håpet at de kunne ta det der og da ettersom det visstnok ikke er store jobben (smøre opp lister eller tape fast en del til en airbag). Da de sjekket bilen min i sitt system så fikk jeg beskjed om at jeg skulle få en oppdatert takpakke som skulle resultere i spesielt mindre støy når du operer takluken i fart, men også kutte litt på vindstøy.
Dette var helt nytt for meg. Noen andre som har hørt om dette? Jeg tar gladelig imot litt mindre vindstøy. Det virket på meg som de som har bilen sin inne nå for å utbedre småfeil også får denne takpakken oppdatert/fikset.
Det virker sånn ja. Jeg var innom i dag for å få vinterdekk, og da sa de at de også ville gjøre noe greier med takluka (fikk ikke helt med meg hva, var så opptatt av vinterdekk...), så antar det er det samme.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

janosat

Sitat fra: fthorsen på torsdag 28. november 2013, klokken 12:21

Dette skal også utføres på min bil
Det er kun fremre glasskant som byttes sammen med pakning og noen låseklips.

(På min bil ligger ikke pakningen foran på takluken riktig  når luka er lukket)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA