Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pris gummimatter?

Startet av Belloq, torsdag 05. desember 2013, klokken 20:15

« forrige - neste »

Belloq

Når jeg plugger i min iphone 4s i usb porten på bilen så fikk jeg i starten opp navnet på sangen og bilde av albumcoveret alt virket som det skulle. så plutselig så går tiden på sangen bananas , hopper opp og ned + at når jeg bruker bryteren fra rattet til og velge sang så tar det ca 1 minutt før sangen skifter. Har noen andre opplevd lignende ? Virker som det er en konflikt ,muligens mellom itunes avspilleren og Spotify ?
P85 2014

Haahov

Kjører kun med musikk fra telefonen (iPhone 4s) over bluetooth. Ingen problemer der.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Belloq

Bluetooth funker hos meg, men lyden blir bedre hvis man bruker usb.
P85 2014

pottle

Kan noen bekrefte eller avkrefte at USB gir bedre lyd enn Bluetooth?

Jeg har ikke tenkt på dette før - kanskje har Bellow et poeng?
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Thomas Parsli

Selvfølgelig er USB bedre enn Bluetooth til å spille musikk -men jeg tviler virkelig på at du hører forskjell i en Leaf uten å brenne av mange titalls tusen på et ordentlig anlegg med langt bedre høytalere.

Men hvis man føler at musikken høres bedre ut over USB er det jo mye penger spart ;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Belloq

Jeg merker forskjell på Bose versjonen jeg har  , men irriterer meg noe intenst på problemet jeg har når jeg bruker usb >:(
P85 2014

Persn

Dere som bruker IPhone og USB-tilkobling, får dere lading av telefonen der? Jeg bruker IPhone 4S med Bluetooth til daglig og lading fra strømuttak under stereo. Er det bare meg som ikke får lading fra USB tilkoblingen når jeg prøver å koble til der?

Frode

Belloq

P85 2014

Thomas Parsli

Jeg lader også (iPhone 4s), hvor det ikke funker bør du sjekke ladekabelen.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

ctr46

Både musikk og lading funker fint over USB her også. Har iPhone 4s...
85D

cra

Jeg har helle ringen problemer med ladding eller avspilling. Tvert imot; jeg kunne kanskje ønsket meg at den ikke startet avspilling automatisk når jeg plugger den til. Gjør jo alltid det når det er noe spennende på gang på radioen!  ;D

iPhone 5 og "jalla-kabel" - fant en snerten 10cm kabel på nett med to ledninger på, en til min nye epleplugg og en til fruens gamle variant. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Persn

Hmmm..... :-\ Jeg får spilt av helt normalt, men telefonen min (iPhone 4S) indikerer ikke lading (lyn ved siden av batterisymbol). Bruker orginal Apple kabel.  Må sjekke dette nærmere... hvis ikke får jeg ta en tur til forhandler. Bilen er en Tekna levert i oktober.

reptil

Sitat fra: cra på torsdag 28. november 2013, klokken 19:49
Jeg har helle ringen problemer med ladding eller avspilling. Tvert imot; jeg kunne kanskje ønsket meg at den ikke startet avspilling automatisk når jeg plugger den til. Gjør jo alltid det når det er noe spennende på gang på radioen!  ;D

iPhone 5 og "jalla-kabel" - fant en snerten 10cm kabel på nett med to ledninger på, en til min nye epleplugg og en til fruens gamle variant. :)

Putt den i før du trykker på startknappen, da starter den ikke automagisk og bare lader

Bruker forøvrig bt som lydkilde, da slipper jeg å plugge her og der for musikken.
Svart Leaf Acenta

Persn

Prøvde nå med en USB-stick, og den ville ikke virke den heller. Jeg har blitt lurt til å tro jeg har spilt via USB, men i virkeligheten har lyden gått via Bluetooth. Er ikke strøm på USB kontakta i det hele tatt. Fulgte kabelen fra kontakten og opp til spilleren, og alt set ut til å være koblet til. Dette får bli reklamasjonssak >:(

Frode

Bobbulf

Har du trykket flere ganger på aux-knappen, slik at den velger usb-inngangen?
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA