Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Går dette som skjøteledning?

Startet av bjorn_2390, torsdag 05. desember 2013, klokken 13:37

« forrige - neste »

bjorn_2390

I all verden!! som det tikker og takker i blinklyset. Er det virkelig ikke mulig å dempe lyden på det TIKK TAKK TIKK TAKK-blinklyset på noe vis (alternativt slå det av, selv om ikke det er ønskelig)?
Har dempet lyden på andre ting. Prøvde å leite opp høyttaleren som gir tikk-takk-lyden. Men pakker jeg inn den, vil vel det også ha effekt på andre lyder, som ikke ønskes dempet. Forslag?
Blå Euro-Leaf (2012)

Daeedor

Forslag 1 : skru av blinklyset etter at svingen er ferdig... (haha)  men seriøst - det står da ikke på mange sekunder ? Lyden er der for å minne deg på at det står på , og virker.

Forslag 2: Skru opp musikken på stereoanlegget -

Forslag 3: Herregud... hva med øreplugger ?

Forslag 4: Let etter litt større problemer, så blir dette problemet mindre.

BTW :se på dette innlegget med et humoristisk skråblikk , da virker det best...... ;D

cra

Det første som slår meg angående justering av pipelyden er å kjøre all lyd fra den høyttaleren via en eller annen microprosessor, f.eks. en arduino. Da kan den anlysere lyden og behandle den før den sender det videre til høyttaleren. Det kan jo også potensielt brukes til å ta knekken på en del av alle disse pipelydene som i alle fall jeg ikke skjønner noe av, evt. oversette dem til talebeskjeder.

F.eks. når du prøver å låse døra mens bilen er i gang:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Knotten

Sitat fra: Daeedor på torsdag 28. november 2013, klokken 09:25
Forslag 1 : skru av blinklyset etter at svingen er ferdig... (haha)  men seriøst - det står da ikke på mange sekunder ? Lyden er der for å minne deg på at det står på , og virker.

Forslag 2: Skru opp musikken på stereoanlegget -

Forslag 3: Herregud... hva med øreplugger ?

Forslag 4: Let etter litt større problemer, så blir dette problemet mindre.

BTW :se på dette innlegget med et humoristisk skråblikk , da virker det best...... ;D

Verden er da full av dyktige psykologer..? :o
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

TorC

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

tomrh

Jeg stiller meg 100% bak trådstarter her. Nå kjører jo jeg i-MiEV, men den forbaskede tikk-takk lyden gnager og irriterer vettet av meg noen ganger!! Men i Trøndelag er ihvertfall løsningen grei: ingen bruker blinklys her uansett. ;D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

TorC

Sitat fra: tomrh på torsdag 28. november 2013, klokken 22:10
Jeg stiller meg 100% bak trådstarter her. Nå kjører jo jeg i-MiEV, men den forbaskede tikk-takk lyden gnager og irriterer vettet av meg noen ganger!! Men i Trøndelag er ihvertfall løsningen grei: ingen bruker blinklys her uansett. ;D
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

bjorn_2390

Tror jeg får konkludere med at jeg på fredager avstå fra å bruke blinklyset i Trondheim.
Eller no.
Blå Euro-Leaf (2012)

tomrh

TorC, den der sammenligningen kan du gjøre med omtrent alt som er skrevet på forumet her og få det til å framstå som særdeles uviktig. Passer best i en off-topic tråd.
Stjørdal

FrodeK

Eller kanskje TorC har et særdeles godt poeng?

cra

Tja... Den som ikke har annet å klage over enn at andre klager på uviktige ting skyter seg strengt tatt i foten ved å gjøre det. ;)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

TorC

Sitat fra: tomrh på fredag 29. november 2013, klokken 08:32
TorC, den der sammenligningen kan du gjøre med omtrent alt som er skrevet på forumet her og få det til å framstå som særdeles uviktig. Passer best i en off-topic tråd.

Unnskyld...  :-[ 

Det var ikke ment å henge ut noen. Vi har alle våre "store problemer" som i den store sammenhengen ikke betyr noe. 

Det er jo flott hvis noen klarer å dempe tikkelyden, for da har man jo løst et problem her i verden. Mitt innlegg var som et humoristisk innspill, ikke som ramsalt samfunnskritikk.

Daeedor

Sitat fra: TorC på fredag 29. november 2013, klokken 13:17
Sitat fra: tomrh på fredag 29. november 2013, klokken 08:32

Det var ikke ment å henge ut noen. Vi har alle våre "store problemer" som i den store sammenhengen ikke betyr noe. 

Det er jo flott hvis noen klarer å dempe tikkelyden, for da har man jo løst et problem her i verden. Mitt innlegg var som et humoristisk innspill, ikke som ramsalt samfunnskritikk.

Tor : tror de fleste på forumet tolket deg slik - meg selv inkludert. ;D Så var det de som ikke har så velutviklet sans for humor , da....det behøver du ikke å unnskylde synes jeg - men det er veldig fint gjort å poengtere at du selvsagt ikke mente noe av dette i negativ retning. Stå på !  :) (og god helg )

tomrh

Sitat fra: TorC på fredag 29. november 2013, klokken 13:17
Helt i orden, TorC, hyggelig av deg! :)

Daeedor: noen ganger kan det være litt vanskelig på et nettforum å se forskjell på humor og latterliggjøring, man ser jo ikke personen i andre enden. En blunkesmiley etc. hjelper litt.

Ingen problem på forumet er ubetydelige, det som kanskje er en filleting for meg er superirriterende for andre. Jeg bryr meg f.eks. null og niks om radioen i bilen fordi jeg ikke liker å høre på radio. Kanskje den til og med ikke virker? Andre er helt avhengige av den og går helt i kjelleren hvis den skulle svikte.
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA