Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av bjorn_2390, torsdag 05. desember 2013, klokken 13:31

« forrige - neste »

bjorn_2390

Jeg kjører alltid på ECO, bortsett fra når jeg unntaksvis skal dra forbi Teslar og andre  ::)
Jeg irriterer meg over at jeg alltid må innom D (Drive), før jeg får satt bilen i ECO. Hvorfor i all verden har ikke Nissan, i grønn tankegang, valgt ECO som førstevalg?
Anyways: Er det noen sjans i havet til å få endret på dette? Er ikke dette bare en software-greie? Noen som har løsning på dette?
Blå Euro-Leaf (2012)

Daeedor

Jeg ser jo at ditt innlegg spesifikt nevner 2012 modellen , men jeg tillater meg likevel å slenge på en kommentar :

Min 2013 Leaf starter alltid i "Drive". Eco er en egen knapp på rattet som man kan trykke på umiddelbart om man vil , det er ikke noe problem.

Se på en 2013 modell , den er litt forskjellig fra din 2012 modell. Det finnes også en "B" modus på girvelgeren som gir kraftigere regenerering , uten at selve motoren på bilen er i Eco - mode. MAO : Utviklingen går videre , og det har faktisk skjedd litt siden den bilen du kjører , ble produsert.  Når det er sagt , så finnes det selvsagt rom for videre forbedringer , slik er det jo alltid.  ;D

reptil

Min står i ECO frem til jeg slår av ECO.
Dvs, når jeg starter bilen -> ECO

EDIT: 2013 modell
Svart Leaf Acenta

Ronny

Jeg har en 2012 modell, den starter i D men heldigvis er det bare til å ta girspaken 2 raske drag bakover, så er den i eco ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Daeedor

Sitat fra: reptil på torsdag 28. november 2013, klokken 10:14
Min står i ECO frem til jeg slår av ECO.
Dvs, når jeg starter bilen -> ECO

EDIT: 2013 modell

Hm. Min er ikke slik .  (Dersom ECO er avskrudd når jeg skrur av bilen , er den også avskrudd når jeg skrur bilen på. )
Du har en 2013 modell sier du , men når er den førstegangsregistrert ? ( Er det en Euroleaf produsert i England du har ? ) :)

reptil

1. gangs reg 15. August, kjøpt av Autocenteret Bergen (Merkeforhandler). Har varmepumpe og fotbrekk - så dette er std euroleaf fra England
Svart Leaf Acenta

reptil

Sitat fra: reptil på torsdag 28. november 2013, klokken 10:57
1. gangs reg 15. August, kjøpt av Autocenteret Bergen (Merkeforhandler). Har varmepumpe og fotbrekk - så dette er std euroleaf fra England

Presisering: På når bilen stoppes, på når den startes. Av når den stoppes, av når den startes
Svart Leaf Acenta

cra

Jeg kunne også ønsket meg Eco som default (på min 2012), men to trekk i spaken er godt innarbeidet nå, så det er ikke noen big deal. Rart at det ikke var et valg i innstillinger fra starten av, men det er kanskje for at ikke folk skal tro at bilen er dorsk?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Haahov

Med Euro-Leaf må man også kneppe girspaken dobbelt tilbake for å få på B giret (kraftigere regen.), noe som jeg skulle ønske stod på automatisk. Blir jo nesten farlig når man nærmer seg kryss og tror man har b-giret inne og merker at man triller litt for fort. ::)
Har eco-knappen inne hele tiden, tenker at det er best å lære seg bilen å kjenne med den først.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

emil

Har selv ikke funnet noen gode situasjoner der ECO er best.

I bykjøring føler jeg meg mye tryggere i D med rask respons fra pedal og testene jeg har gjort på motor/landevei gir samme forbruk på D og ECO. Bruker egentlig kun ECO som motorbrems i lange nedoverbakker og der savner jeg tidvis en litt kraftigere regenerering.

cra

Grunnen til at jeg bruker Eco hele tida er at det er mye enklere å justere pådraget, da pedalen ikke er like "hissig" som i D. Skulle jeg ha lyst til å være først ute av lyskrysset er det bare å gi flat fjøl, så har jeg samme pådrag som i D. :)  Er nok bare en vanesak. Forbruk har jeg ikke sammenlignet, men Eco begrenser jo også hvor mye strøm varmeapparatet får trekke (i alle fall på 2012-medellen). Det må også med i vurderingen om hvorvidt det ene eller andre er mest hensiktsmessig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tommen

Er ny som el bilist og hadde rekkeviddeangst når eg begynte og kjøre leafen. Men fant ut at eco moduset er tull ganske kjapt. Det er ikkje mye vinning på det og i det hele store dreper det alt av kjøre glede. Min kjørestil er blitt at når en er oppe i ønsket fart er det bare og cruise som en ellers ville gjort i en vanlig bil. Samtidig må det og seiast at eg bur på vestlandet med undersjøiske tunneller og kronglete veier som ville gitt de fleste østlendinger søvn problem  ;)

Thomas Parsli

Hvis ECO dreper alt av kjøreglede tror jeg faktisk den har en effekt... :)
Etter 35.000km tror jeg fortsatt ECO gir merkbart bedre rekkevidde, et sted mellom 5 og 10% tipper jeg.

For min del er det først og fremst komforten som øker med ECO, det blir mindre bremsing på den måte -både jeg med og uten Cruise Control.
Men jeg kjører på noen av Norges mest traffikerte veier, på vestlandet bor det jo knapt mennesker... ;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

bjorn_2390

Sitat fra: Ronny på torsdag 28. november 2013, klokken 10:53
Jeg har en 2012 modell, den starter i D men heldigvis er det bare til å ta girspaken 2 raske drag bakover, så er den i eco ;)
My point exactly.  :o
Blå Euro-Leaf (2012)

Ronny

Alikevel får du det til å høres ut som om du må frem i motorrommet for å skifte en del for å få den i eco ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA