Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor viktig er sete/ ratt/ batteri varme i Leaf

Startet av bjorn_2390, torsdag 05. desember 2013, klokken 13:28

« forrige - neste »

bjorn_2390

Når bilen er i fart, og det kun vises én prikk i disse Power-prikkene, så er det vel et visst forbruk. Men er det sånn at den også genererer strøm da (sånn som på bildet)? Eller må det begynne å lyse i en av de fire resirkuleringsprikkene? (Forutsatt at prikken har dobbelt sirkel rundt seg, da.)
Hva skjer egentlig, når det kun er denne ene prikken som vises?
Blå Euro-Leaf (2012)

thoru

Sitat fra: bjorn_2390 på torsdag 28. november 2013, klokken 00:43
Når bilen er i fart, og det kun vises én prikk i disse Power-prikkene, så er det vel et visst forbruk. Men er det sånn at den også genererer strøm da (sånn som på bildet)? Eller må det begynne å lyse i en av de fire resirkuleringsprikkene? (Forutsatt at prikken har dobbelt sirkel rundt seg, da.)
Hva skjer egentlig, når det kun er denne ene prikken som vises?

se på lcd skjerm-info-energi, da kommer hva prikken i midten utgjør.

MrMastodon

Det svarer omtrent til tomgang på fossilbiler, eller det punktet der du nesten ikke trenger motorkraft for å opprettholde hastigheten. Det er noe strømbruk, men ikke nok til å gi mer enn en prikk. Ingen regenerering.

For nærmere informasjon, gjør som thoru sier :-)

bjorn_2390

Den skjermen krever eget høgskolestudie...
Vanligvis vesentlig enklere å få andres erfaringer omsatt i tanker på forumet  ;)
Blå Euro-Leaf (2012)

lifern

Hei.
Jeg har kjørt ett stykke på 1 prikk.
Min bil øker faktisk på km.
2013 Leaf Visia. :)
SVART EUROLEAF 2013

reptil

Sitat fra: lifern på fredag 29. november 2013, klokken 18:16
Hei.

Er nok fordi snittforbruket på de siste x km da går ned :)
Svart Leaf Acenta

bjorn_2390

Sitat fra: lifern på fredag 29. november 2013, klokken 18:16
Hei.

Hadde enda større fokus på hva som egentlig skjer i dag. Min økte også på en prikk.
Blå Euro-Leaf (2012)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA