Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 50% verdifall på 3 år - hva tror vi om den påstanden?

Startet av Tesladigger, torsdag 05. desember 2013, klokken 11:39

« forrige - neste »

M.SKEIDE

Noen som vet favoritt temperaturen til bilen?  har ca 17grader i garasjen nå.. Har ikke sjekket "lekkasjen" ;-)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

coskars

Noterte meg litt rekkeviddetap over natten i julen, og her er fasiten.
Det var ca 5 pluss grader i hele perioden, range PÅ, umc frakoblet, energy saving PÅ, Typical. Dette var også i en periode hvor det var mye bykjøring\start\stopp, vet ikke om det har noen betydning, og at typical justerer seg (?)...

Uansett:

Kl 1600 Mandag: 79
kl 0900 Tirsdag: 69
Tap 10

kl 1630 tirsdag 276
kl 0830 onsdag 266
Tap 10

kl 0930 onsdag 256
kl 1130 onsdag 248
Tap 8 (på noen timer)

kl 1700 onsdag 233
kl 0800 torsdag 329
tap 4

kl 1730 torsdag 310
kl 0900 fredag 301
tap 9

kl 1700 fredag 243
kl 1400 søndag 335
tap 8 over 2 dager

Lengre periode:
31 desember kl 1700 : 275
7 januar kl 0900: 251
tap 24 over 7 dager

Alt dette er på typical. Er dette normalt eller bør det sjekkes?
Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

Lygren

Min bil tapper ca. 30km/døgn +/-, hvilket jeg mener er en reklamasjon, spesielt når jeg ser hvilket nivå dere andre ligger på her inne.

Dette har jeg meldt inn til Tesla like etter overtakelsen i september men fremdeles ingen løsning i saken (den tapper altså nesten tilsvarende også under vanlige temperaturer, ikke bare vinterstid), og derfor må jeg nå omsider dessverre melde saken inn for forbrukerrådet / forbrukertvistutvalget (og evt. retten...).

Utrolig synd at jeg skal måtte "krige" slik for å få orden på slikt noe, men sånn har det nå en gang blitt. Elendig kundeservice av Tesla er det også, har ventet i 3 år på bilen......

I sakens anledning trenger jeg litt "ammunisjon", så flott om så mange som mulig av dere kan registrere drain i angitte poll: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11906.0.html.

På forhånd takk!

Epleskreller

Sitat fra: Lygren på mandag 20. januar 2014, klokken 18:09
Min bil tapper ca. 30km/døgn +/-, hvilket jeg mener er en reklamasjon, spesielt når jeg ser hvilket nivå dere andre ligger på her inne.

Tapper den så mye om den står over flere dager også? har du prøvd?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ebbrey

Sitat fra: Lygren på mandag 20. januar 2014, klokken 18:09

Dette har jeg meldt inn til Tesla like etter overtakelsen i september men fremdeles ingen løsning i saken (den tapper altså nesten tilsvarende også under vanlige temperaturer, ikke bare vinterstid), og derfor må jeg nå omsider dessverre melde saken inn for forbrukerrådet / forbrukertvistutvalget (og evt. retten...).

Utrolig synd at jeg skal måtte "krige" slik for å få orden på slikt noe, men sånn har det nå en gang blitt. Elendig kundeservice av Tesla er det også, har ventet i 3 år på bilen......

I sakens anledning trenger jeg litt "ammunisjon", så flott om så mange som mulig av dere kan registrere drain i angitte poll: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11906.0.html.

På forhånd takk!

Hvis du har VisibleTesla. Hvor mye Ampere trekker bilen din i våken tilstand (hvis bilen er avslått men vekket av VT)? Min trekker 0.4 (ca 18tkm pr døgn) lurer på hva din ligger på. Jeg vet ikke hva min trekker sovendes, da det ikke er så lett å finne ut av. (annet enn beregning på tapte km)

Selv har jeg målt ca 6tkm pr døgn den sover. Noe jeg tror er ca 0,13A
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

cairnz

Lygren er ikke alene, det er flere rapporter fra US om identisk problem (som kun gjelder S60).

Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA