Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Den vanskelige tvilen

Startet av fws, onsdag 04. desember 2013, klokken 13:34

« forrige - neste »

Thomas Parsli

I NY går ekspressbussene i venstrefelt flere steder (f.eks fra Secaucus inn til Manhattan), men så vidt jeg husker krysser de høyrefeltet. I noen tilfeller kjører de faktisk flere km. feil vei (vestover) for å komme på kollektivfeltet.

I LA er det også kollektivfelt/samkjøringsfelt til venstre, men disse fungerer langt dårligere enn de norske kollektivfeltene (det var ihvertfall man korte erfaring).

Det er nok lettere å bygge om påkjøringene langt motorveiene :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Elmo

#16
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 03. mars 2014, klokken 09:10
I dag var det telling (av Statens Vegvesen) på E18 -det stod en bil rett før avkjøringen til Blommenholm.
Så vidt jeg kunne se hadde bilen to målere, så jeg antar den leser av bombrikker i tillegg til å registrere passeringer.

De stod med en mindre bil på bussholdeplassen på Ramstadsletta også.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

02jan

Stod en vegvesen bil litt gjemt bak busskur , ved kolektivfelt innfarten nord for Oslo idag morges.

Står i rushen hver dag , sjelden jeg teller flere en 3 elbiler i de 30 minutter jeg står ved siden av kolektivfelt. Samtidig er det i snitt ca 5 busser og 5-10 taxi.

Forstår ikke at el- bil er problemet. På tross av skremselspropaganda om at el- bil skal ut av kolektivfelt - går jeg over fra fossil til el i sommer.

Men skal jeg stå i samme kø som min 6 sylindrede 4x4 bil med el-bil, så blir det fosilbil til vinteren, spesielt på de kaldeste dagene. Jeg beholder inntil videre min gamle bil, da det er skapt usikkerhet rundt hvor el bilene skal kunne brukes.

At underdimensjonert av&på kjøringsproblematik E18/E16 Sandvika , skal ramme de som velger å kjøre el, synes jeg er litt merkelig , da problemet der  har vært slik i 20 år.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA