Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Avbestille Model S

Startet av funkydj, tirsdag 03. desember 2013, klokken 14:10

« forrige - neste »

funkydj

Er det noen som har fått montert vegglader?

Har vært innom Møller og fått vite at de uansett ikke kan gi priser ut før det har vært montør hos deg på befaring. Og om du synes det blir for dyrt skal de ha kr 795 for oppmøte fikk jeg opplyst. Oppmøte betaling er for såvidt greit om du hadde visst hva eventuelt utgangspunktpris skulle vært. Men når holdning er at de ikke sier hva startpris/sluttpris er så virker ikke dette særlig forbrukervennlig.

Er ikke dette bondefangeri?

Utdrag fra forbrukerrådet veiledning om prismarkedsføring!: http://www.forbrukerombudet.no/asset/3382/1/3382_1.pdf

PKT1.4 lovgrunnlag:
......
Villedende utelatelser i markedsføring som nevnt i mfl. § 8 er urimelig og
forbudt, jf. mfl. § 6 fjerde jf. første ledd. Villedende utelatelser foreligger
dersom den næringsdrivendes markedsføring utelater eller skjuler
vesentlige opplysninger som forbrukerne trenger for å kunne ta en
informert økonomisk beslutning, eller presenterer opplysningene på en
uklar, uforståelig, tvetydig eller uhensiktsmessig måte, jf. § 8 første ledd
første punktum. OSV OSV OSV  (les resten av teksten i linken over. Veldig interessant uansett hvilken vare du handler. :) )

Derfor MÅ det endres praksis fra Møller(Håper noen i Møller systemet leser dette!!!).

DVS de må opplyse om startpris. Feks for folk som har stikk allerede med en 16 og det kun er for montør av lader å skru opp boks samt koble den.(forutsetter kun skru fast boks og lang nok ledning til at det er bare å koble.... enkleste montering mulig.)

Og vet noen hvor man får tak i alternativ lader(ikke nødvendigvis salto.no) i norge for veggmontering..

kulfyr

Har ikke fått montert vegglader ennå, men bestilt. Har dog spurt min selger på Møller om det strengt tatt er nødvendig med en befaring når man allerede har gjort klart med 16A kurs i garasjen og det egentlig bare er å skru opp boksen. Ikke noe svar ennå.
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

nofuelno

Sitat fra: funkydj på tirsdag 26. november 2013, klokken 07:37

DVS de må opplyse om startpris. Feks for folk som har stikk allerede med en 16 og det kun er for montør av lader å skru opp boks samt koble den.(forutsetter kun skru fast boks og lang nok ledning til at det er bare å koble.... enkleste montering mulig.)

Og vet noen hvor man får tak i alternativ lader(ikke nødvendigvis salto.no) i norge for veggmontering..
Det enkleste er å bestille en vegglader av type Ensto med Schuko kontakt som du kan skru opp selv.
Den er stilt inn til en ladefart på 8A, men kan etter besøk av elektrikker som monterer fast kabel, justeres til 16A.
Prisen er 8.500,- fra nofuel.no
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

funkydj

Sitat fra: kulfyr på tirsdag 26. november 2013, klokken 08:40
Har ikke fått montert vegglader ennå, men bestilt. Har dog spurt min selger på Møller om det strengt tatt er nødvendig med en befaring når man allerede har gjort klart med 16A kurs i garasjen og det egentlig bare er å skru opp boksen. Ikke noe svar ennå.

Så mao du vet rett og slett ikke hva du skal betale...Og befaring blir du tvunget til å ta kostnaden på uansett  :o

kulfyr

Sitat fra: funkydj på tirsdag 26. november 2013, klokken 11:32
Sitat fra: kulfyr på tirsdag 26. november 2013, klokken 08:40

Så mao du vet rett og slett ikke hva du skal betale...Og befaring blir du tvunget til å ta kostnaden på uansett  :o

Det er riktig og jeg ble forespeilet en pris rundt 8-10000 kr som var det jeg var villig til å bruke på en vegglader  :D
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

funkydj

Nye ladere som kan transporteres og benyttes flere steder.
http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html

På siden er det kun Type 1(leaf, trillinger etc) som vises men disse leverer også samme utgaver til kontakt Type 2 som passer til e-up! Prisene er rimeligere om man allerede har ferdig kurs(16A)

MikkeBoomBoom

Er det ikke en del annonser og sånt for andre leverandører av veggmonterte ladere på elbil.no eller har jeg totalt misforstått hvordan dette fungerer? Var inne på et par av sidene og det ser jo ut til å være ganske mye penger å spare fremfor å få en fyr til å henge opp Bosh-saken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA