Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: BMW 3i til Norge i november 2013?

Startet av MinTesla, tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:42

« forrige - neste »

getor

Den siste uken har jeg kjørt mye og langt med mye sølesprut fra trafikken forran og jeg erfarer spyler og intervallbryter for vindusviskere er utrolig lite funksjonelle. Ender med å trykke på spaken hele tiden for å holde vinduet klart. For, hvor er intertvallene? Det er to posisjoner men de virker veldig dårlig.

Klarer de å fikse det skal jeg ti stille med det øvrige småtterier...

Tesla85

Nå har jeg hatt bilen min en uke, og kommer nok aldri til må kjøpe meg en ny fosilbil igjen ::).
Etter å ha lest alle innleggene er det jeg to ting som jeg ser. Den ene, som er nevnt tidligere, automatikk på åpning og lukking av "Frunken". Denne tør jeg nesten ikke å bruke fordi jeg må trykke på panseret. Så møkkete som bilene blir nå er man nesten garantert merker. (Møkkete hender får man også  ;) ).
Men det er en ting som hadde vært helt genialt. (Kanskje det finnes alt) Kartet vi bruker ser jo ganske bra ut. Tenk om det hadde kunne vise ALLE ladestasjoner som finnes langs ruten vi kjører. Det hadde fjernet all min rekkeviddeangst!  ;D
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

petersv

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 26. november 2013, klokken 08:51
- Vindusspylerdyser - velg mellom sprut for langt ned på ruta eller midt på slik at det halve reflekteres og går over bilen. Bør ikke brukes hvis det står folk bak.

Robin har posta en video av nye "dusjedyser" paa fb! Endelig!

Muffinman

#33
Fin-fint! Har ikke se-på-meg-bok så får ikke sett det med selvsyn, men dette må da kunne ettermonteres? Min kjære som skal ha 2013-modellen fortjener det beste, også når det gjelder dyser :)

EDIT: Foreslo denne forbedringen for Tesla allerede i februar 2014, og henviste til at VW hadde hatt slike på flere modeller ihvertfall siden 90-tallet. Men regner med at de måtte komme på det selv før noe skjedde.

petersv

Hadde en mailutveksling med JG ang. dette og at viskerne ikke tar langt nok mot A-stolpe, da sa han nye dyser var under utprøving. Tok sin tid, men drt kom til slutt.

auduny

Jeg kunne tenkt meg:

* Hyggelig Fotgjengerhorn. Vurderer seriøst å putte inn en trådløs dørklokke
* Mulighet for massasje i stolene. (burde gå ann i software, kjøre en syklus på ryggjusteringen :-)
* Enklere måte å la musikk være på når man går ut av bilen (kidsa vil høre på lydbok)
* Hardere lakk slik at man turte å putte bilen i vaskeautomat.
* Droppe Takluka (med alle problemene og heller ha ordentlig panoramatak med blending(som Citröen og Peugeot har)
* Automatisk lukking av ladeluka, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har glemt det
* Ladeluka er av og til litt trøblete å åpne
* Et trykk på nøkkelen som skrudde av proximity-sensoren slik at den ikke blinker og åpner seg hver gang du går forbi bilen i en trang oppkjørsel/garasje
* Et uendelig mye bedre Audio-grensesnitt
* "Avslutte" en trip og se på gjennomsnitthastighet, max, min hastighet etc etc
* Homelink som også støtter rolling encryption som Hörman BiSecur
* Enklere visning av antall kilometer igjen med denne typen kjøring. Typical. Bare "nå de siste 5 km'ene" uten å regne om alt.


Dennis

Håper de lar seg ettermontere ja. Trodde det var slutt med slike pissestråledyser siden for ca 15 år siden. Så ble svært overrasket over at Teslaen hadde det.

auduny

Angående fotgjengerhorn var denne ganske søt. Selv om planen min var en helt vanlig trådløs ringeklokke fra Clas Ohlson.




plvr

Sitat fra: auduny på søndag 23. august 2015, klokken 09:40
Angående fotgjengerhorn var denne ganske søt. Selv om planen min var en helt vanlig trådløs ringeklokke fra Clas Ohlson.





Haha den var helt konge. Vil ha.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Første dag på skitne, saltede veier og den saken der er historie. Men artig påfunn.

nortrahof

Det jeg irriterer meg mest med på TMS er den horisontale polariseringen av DAB-antennen. Det er en direkte feil som setter ned følsomheten for DAB-løsningen som bilen er levert med.
- Hvorfor i all verden har TM brukt horisontal polarisering når alle DAB-signalene i Europa har vertikal polarisering???

TMC-løsning fra terrestial kringkasting (FM + DAB) koblet til navigasjonen.

Kunne også ha tenkt meg lyktespylere (kanskje plassert i nosecone?) som hadde muliggjort 35W zenonlys. - Hvordan de virker er underordnet, da lyktespylere uansett er lite effektive - men det hadde tilfredsstilt kravene i kjøretøyforskriftene.

Hadde satt pris på lommer i dørene for småting som en tilvalgsopsjon.

Plass til reservedekk i D-modellen (gjerne minispares).
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Muffinman

Måtte nok i tillegg til lyktespylere også bytte til lykter med nivellering for å få en godkjent løsning. Uansett, 35W xenon er fremdeles en smule gårsdagens lyskonfigurasjon med tanke på hvordan andre biler er satt opp. Selv på 2007-modellen jeg solgte i 2013 var hovedlysene bedre enn TMS med 35W.

nortrahof

Sitat fra: Muffinman på søndag 23. august 2015, klokken 12:18
Måtte nok i tillegg til lyktespylere også bytte til lykter med nivellering for å få en godkjent løsning. Uansett, 35W xenon er fremdeles en smule gårsdagens lyskonfigurasjon med tanke på hvordan andre biler er satt opp. Selv på 2007-modellen jeg solgte i 2013 var hovedlysene bedre enn TMS med 35W.

Mener kravet til auto-nivellering er oppfylt på biler med luftfjæring.
Har sett at noen mener slik nivellering skal være superraskt. Da hadde hver lykt måtte inneholde er gyrostabilisering (da servoer er alt for treige). - Slikt har vel ingen biler?
- Hadde også gjerne sett en LED-løsning på TMS!

Har syslet med tanken om å montere en ekstra vindusspylerpumpe på spylevannstanken. Da kreves 2 releer der ene trekkes ved zenonlys og det andre trekkes når vidusspylerpumpen går. Når begge releer er trukket får man vann til lyktespylerene - som på andre biler. Dette krever ingen ekstra utganger fra "body control".
Da burde det være helt kurant å skifte ballast til 35W uten anmerkninger.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Øyvind.h

Luftunderstellet er alt for tregt. Motorene i xenon lyktehus er mye raskere og korrigerer umiddelbart.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA