Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: BMW 3i til Norge i november 2013?

Startet av MinTesla, tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:42

« forrige - neste »

Maartensommer

#15
Litt pirkete, men skulle gjerne ha automatisk åpning/lukking av frunken. Er redd for riper etter fingre som trykker den igjen når den skal lukkes.

Edit: mente selvf. frunk.

Quattro

Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

petersv

Sitat fra: Maartensommer på onsdag 27. november 2013, klokken 08:58
Litt pirkete, men skulle gjerne ha automatisk åpning/lukking av trunken. Er redd for riper etter fingre som trykker den igjen når den skal lukkes.
Frunk eller trunk?

cra

Sitat fra: petersv på onsdag 27. november 2013, klokken 10:45
Sitat fra: Maartensommer på onsdag 27. november 2013, klokken 08:58
Litt pirkete, men skulle gjerne ha automatisk åpning/lukking av trunken. Er redd for riper etter fingre som trykker den igjen når den skal lukkes.
Frunk eller trunk?

Det må da være innlysende at han her mener frunk? Trunk har jo motorisert åpning/lukking hvis du har tech-pakka. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cecilie

Først og fremst ønsker jeg at de får huet opp av champis-bobla i Tesla Oslo og fatter at man må yte den kundeservicen kunden forventer, og levere ut vinterdekk til de som har betalt for det...

Nå har jeg ikke fått kjørt så mye ennå, på grunn av ovennente vinterdekkproblematikk (jeg bor i høyden, hvor det er glatt ...), men et par ting har jeg likevel merket meg:
- vindusvisker på bakruta (første kjøretur var i regnvær med mye sølesprut. Ryggekamera ble ubrukelig av sølevann som la seg på linsa, og bakruta blir full av drit).
- At parkeringssensorene ikke bare virker på en side av gangen (foran om man kjører forover, bakover når man rygger). Vil jo gjerne ha varsel om fronten svinger inn i nærheten av søyler når jeg rygger. Er neimen ikke lett å se hvor fronten er hen, hvertfall ikke for meg som er lav.
- At bilen gir noe fornuftige meldinger under oppdatering, i steden for å virke stein dau og melde om "car needs service". En "updating ..." og en progressbar f.eks hadde vært fint.
- Utrolig klønete interface for DAB-radio... Her er det definivt forbedringspotensiale :P
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

ErikH

Ved SMS-mottak, avsender og innhold til høyre/venstre for speedometer.

Ser for meg at smartklokkene som tilbyr visning av SMS blir mer og mer utbredt i 2014 (Kreyos, Pebble), må da være mer trafikksikkert å ha dette foran seg. Og så er det jo noen kjøtthuer som må dra frem telefonen og lese SMS mens de kjører...
Tesla Model S - S85, pearl white, air suspensions, tech, sound - Utlevert 23. september 2013

fonberg

Sitat fra: Maartensommer på onsdag 27. november 2013, klokken 08:58
Litt pirkete, men skulle gjerne ha automatisk åpning/lukking av trunken. Er redd for riper etter fingre som trykker den igjen når den skal lukkes.

Den er jeg enig i, jeg ønsker også motorisert lukking av frunk. Mulighet for ettermontering av dette hadde vært supert!
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

DonPedro

Jeg tror de foregående to sidene inneholder den viktige lista, for jeg kjenner meg igjen i så godt som alt.

Er det noen andre som synes at blinklysene er trege med å slå seg av når man er ferdig med svingen? Jeg opplever stadig vekk at de fortsetter å blinke i situasjoner der jeg er vant med at de slår seg av selv.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

FThorsen

Sitat fra: trygvelo på tirsdag 26. november 2013, klokken 10:50
Så enig, så enig.

For min del er ladingen det mest irriterende, føler at jeg aldri kan stole helt på at bilen faktisk lader, mye rare feilmeldinger, noen ganger lader den tydeligvis selv om det ikke ser sånn ut på displayet og motsatt.
.......
Holdt på å glemme at det må gå an å vekke bilen med app selv om man har aktivert strømsparing. Vet dette funker for noen, men så godt som aldri for vår del.

Jeg har ikke hatt bilen i mer enn to uker nå, men hittill, bank i bordet, har jeg ikke hatt et eneste problem med lading. Nå har jeg ladet nesten utelukkende på Scuko (primært hjemme).

Jeg har også alltid klart å vekke bilen, både i deep sleep og vanlig. Skrudde av deep sleep da det er sjeldent den står i lengre tid, og det var viktigere å starte oppvarming av bilen kjapt (har ikke vent meg til dette enda ;) ).
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

trygvelo

Sitat fra: fthorsen på onsdag 27. november 2013, klokken 12:43
Sitat fra: trygvelo på tirsdag 26. november 2013, klokken 10:50
Holdt på å glemme at det må gå an å vekke bilen med app selv om man har aktivert strømsparing. Vet dette funker for noen, men så godt som aldri for vår del.

Jeg har ikke hatt bilen i mer enn to uker nå, men hittill, bank i bordet, har jeg ikke hatt et eneste problem med lading. Nå har jeg ladet nesten utelukkende på Scuko (primært hjemme).

Jeg har også alltid klart å vekke bilen, både i deep sleep og vanlig. Skrudde av deep sleep da det er sjeldent den står i lengre tid, og det var viktigere å starte oppvarming av bilen kjapt (har ikke vent meg til dette enda ;) ).

Har merket meg at bilen noen ganger reagerer raskt ved åpning av appen i det siste. Kun noen sekunder så svarer den, mens tidligere tok det rundt minuttet. Muligens Tesla som oppdaterer serverne sine for å tåle høyere load? Kan også hende problemene vi opplever har noe med at bilen bruker wifi og står litt for langt unna routeren slik at den får ustabile mottakerforhold.

Har altså slått av deep sleep for da våkner den som regel aldri.

Lokführer

Kunne tenkt meg en vintermodus: Very High bakkeklaring, mindre kraft tilgjengelig, gjerne 30% motorkraft forselt på hele pedalvandringen.

Har en himla bratt bakke som begynner med hårnålsving på vei opp til huset.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Harlex

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 26. november 2013, klokken 08:51
- Vindusviskerautomatikk, dårligste jeg har opplevd på noen bil jeg har hatt.

Synes det fungerte greit før jeg fant ut at jeg skulle behandle ruten med Rain X. VELDIG bra på glasstak, bakvindu og sidevindu men det funker dårlig med automatikken på frontruten.... >:( Nå lever vindusviskerne sitt eget liv... Jeg må se hvordan jeg får fjernet produktet fra sensor området..... :-\
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

erot

Takk, det var nyttig info! Skulle akkurat til å behandle frontruten selv. Holder vel å akkurat unngå området rundt sensoren da regner jeg med.

Muffinman

Trodde ikke regnsensoren virket på vei hjem etter å ha hentet bilen, men det tok seg heldigvis litt opp etterhvert. Blir dog sittende til stadighet å starte viskeren manuelt.

Birger

Jeg er veldig fornøyd med bilen, men nå har jeg bare 7-800km på den enda :-)
- DAB interfacet er litt snodig, men lever greit med det
- Tungvindt å skru på setevarmen bak. Det virker også som setevarmen er på selv om ingen sitter i setet. Noen som vet om det stemmer? Det burde kunne kobles med deteksjon av om noen sitter i setet slik at den skrudde seg av selv.
- Skulle gjerne hatt en form for nanobehandling på ryggekamera slik at det ikke ble skittent så fort.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA