Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Think_Pelle, tirsdag 03. desember 2013, klokken 10:53

« forrige - neste »

Think_Pelle

Hei. Jeg er den lykkelige eier av en ny Leaf! Jeg vil selvfølgelig ha muligheten til å bruke Carwings. Jeg ringte Nissan forhandleren i Åsane, som sa at dette kunne de ordne, men de ville ta 3000 kr for jobben??!! Er dette riktig? Har importøren monopol på tjenesten og tar 3000 kr for en eller annen mystisk tjeneste? Hva har andre folk betalt?
Ny Think eier i Bergen fra nov 2012
Leaf eier fra nov 2013

p10

Gjør et søk på forumet. Bruk "carwings import" som søkeord.

ChrSJ

Hei.
Jeg går ut i fra at du har en importert leaf. Jeg har nemmelig en fra Frankrike som jeg kjøpte for en mnd siden av en importør i Norge. Da jeg henvendte meg til Birger N Haug for å fikse carwingsen, fikk jeg som svar at den måtte på verksted og at dette ville komme på 1500. Etter å ha lett litt rundt fant jeg en kar som importerer Leafer som også tar service på disse bilene. Kom etter nærmere avtale hjem til han og fikk fikset dette på under to minutter. Han koblet til service laptoppen til bilen og trykket på aktivering av simkortet som allerede sitter i alle biler med carwings. Han tok 500,- . Uansett bil som er produsert for det europeiske markedet om den så skal til Norge eller Nederland så sitter det samme sim kort i alle. Det at Nissan forhandlerne her til lands tar seg sykt godt betalt for dette burde hvert tatt opp med forbruker ombudet. Det er en syk syk pris for to minutters jobbing. Det som tok lengst tid med jobben var å skru på pcen. Jeg kjønnet meg ikke helt på den politikken Nissan forhandlerne kjører. :(

Oddvar

Jeg betalte ikke noe . Registrerte bilen på Nissan.no og ringte Nissan direkte ..De aktivere carwings sim kortet  for meg uten noen spørsmål om hvor bilen var kjøpt mm .  Den ble kjøpt ny på Sørimport i Mandal ..

Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Think_Pelle

#4
Takk for gode svar. Da er jeg altså ikke den eneste som syns at 3000 for å aktivere sim kortet er rip-off. Får ikke noen gode vibber for denne Nissan forhandleren i Bergen. Er det noen andre i Bergen som kan aktivere sim kortet?
Ny Think eier i Bergen fra nov 2012
Leaf eier fra nov 2013

TorC

Tok inn en bil fra Nederland for kort tid siden. Denne funket direkte på Carwings. Den var "demokjørt". Ingenting som måtte gjøres, bare å registrere seg.

For meg virker det som om Nissan Nordic (og BHN) har som mål å melke mest mulig på kortest mulig tid istedenfor å tenke langsiktig. Hadde de gjort litt som intermarkedet i USA så hadde de tenkt merkelojalitet og ettermarked, men det er åpenbart fremmedord. Min neste bil blir neppe en Nissan i Norge.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

streken

Bilen min er importert fra Frankrike, jeg er formelt sett eier nr. 2 av den. For å aktivere Carwings opprettet jeg carwingskonto på nettet og la deretter inn brukernavn og passord derfra på skjermen i bilen. Voilà; alt har fungert prikkfritt siden, helt uten innblanding fra Nissan Norge.
Så lenge ingen i utlandet har trykket for mye på skjermen i bilen, burde dette la seg gjøre i ditt tilfelle også.

3000kr er rip-off, uten tvil.
Samtidig må jeg innrømme at jeg har såpass stor glede av Carwings, at jeg nok ville ha betalt det det koster uansett dersom jeg ikke hadde klart å få det i gang selv :-\

Lykke til.
2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. 73000km etter 32mnd. Tilnærmet feilfri drømmebil 🤩
2018 Husqvarna Svartpilen - for lydens skyld.

Eks:
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA