Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bremsene henger etter parkering

Startet av Kjell Leaf, mandag 02. desember 2013, klokken 20:02

« forrige - neste »

Tai

Sitat fra: elpedros på tirsdag 03. desember 2013, klokken 15:09
Det var et forsøk på å illustrere at vi nok aldri kommer i mål i denne diskusjonen, som tidligere påpekt.

Det forstod jeg men etter å ha argumentert så hardt og lenge som du har så vil et slikt ordvalg virke svært useriøst. Men vi kan godt enes om å være uenig, ingen skam i det :)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Microknut

Nei, det går nedover med den tyske bilindustrien.

Konebilen, Audi A1 med kun 1 500 km på telleren, har allerede flere mangler. Det ene er at den nøkkelfrie adkomsten stadig forårsaker problemer. Bilen finner ikke nøkkelen og kan verken startes eller låses og gir feilmeldinger om utlading av batteriet. Dette skjer faktisk flere ganger i uken.  Første gangen det skjedde hadde vi også Falken på besøk. Feilen rettet seg helt av seg selv, men han anbefalte å ta kontakt med Audi. Det ble forsøkt, men etter å ha prøvd i flere timer å få kontakt pr. telefon uten suksess gav jeg opp. Kona fikk imidlertid tak i dem dagen etter. Beskjeden var at dette må du finne ut av selv.

Men dråpen var likevel i går. Da sluttet vindusviskeren på førersiden å gå. Etter litt feilsøking ble feilen funnet. Skruen som fester armen var løs! Hvor er kvalitetskontrollen? Hvordan kan slikt skje?

Nei, det kommer helt sikkert til å gå ad skogen med hele VAG konsernet, og alle som måtte ha aksjer burde helt sikkert selge de med en gang for å unngå tap!
VIN14403  #1230 Levert 16.10 i Bergen

Strålende fornøyd med hele bilen

Leaf_2014

#347
Sitat fra: Microknut på fredag 06. desember 2013, klokken 11:41
Men dråpen var likevel i går. Da sluttet vindusviskeren på førersiden å gå. Etter litt feilsøking ble feilen funnet. Skruen som fester armen var løs! Hvor er kvalitetskontrollen? Hvordan kan slikt skje?

En løs vindusvisker er nå en ting. Hva med løse hjul? Teslaer som drar til siden har løse fester i opphenget. Mange her på forumet som har hatt dette. Han her kikket på det selv og det var visstnok like før ting datt av. Recall?
http://www.teslamotors.com/fr_BE/forum/forums/model-s-pulls-left-please-read

Støtfangerne er også observert å være løse. Tesla hadde imidlertid sjekket en annen bil og konkludert med at det måtte være et engangstilfelle ettersom den andre bilen ikke hadde løs bakfanger.
http://www.teslamotors.com/forum/forums/check-your-nuts-found-assembly-error-during-hitch-install
Leaf 2014

Øyvind.h

#348
Sitat fra: Skjervesbu på fredag 06. desember 2013, klokken 13:10
Sitat fra: Microknut på fredag 06. desember 2013, klokken 11:41
Men dråpen var likevel i går. Da sluttet vindusviskeren på førersiden å gå. Etter litt feilsøking ble feilen funnet. Skruen som fester armen var løs! Hvor er kvalitetskontrollen? Hvordan kan slikt skje?

En løs vindusvisker er nå en ting. Hva med løse hjul? Teslaer som drar til siden har løse fester i opphenget. Mange her på forumet som har hatt dette. Han her kikket på det selv og det var visstnok like før ting datt av. Recall?
http://www.teslamotors.com/fr_BE/forum/forums/model-s-pulls-left-please-read

Støtfangerne er også observert å være løse. Tesla hadde imidlertid sjekket en annen bil og konkludert med at det måtte være et engangstilfelle ettersom den andre bilen ikke hadde løs bakfanger.
http://www.teslamotors.com/forum/forums/check-your-nuts-found-assembly-error-during-hitch-install
5-serie fra BMW (eks BMW 530i fra slutten av 2000-tallet) vet jeg kan dø totalt på motorveien flere ganger pga elektronikktrøbbel. Livsfarlig. Det er bare å holde seg unna BMW!

Eller tap av bremsekraft på nesten nye BMW``er? GRØSS!
http://www.nbcnews.com/business/bmw-recalls-176-000-vehicles-over-power-brake-8C11307210

Eller hva med disse selvantennende Mercedesene som det begynner å bli farlig mange av?
http://www.dagbladet.no/2013/04/09/nyheter/bilbrann/innenriks/brann/bil/26578546/

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leaf_2014

#349
SitatEller tap av bremsekraft på nesten nye BMW``er? GRØSS!
http://www.nbcnews.com/business/bmw-recalls-176-000-vehicles-over-power-brake-8C11307210

Dette var et fint eksempel! BMW, som er en ansvarlig bilprodusent, tilbakekaller biler fordi sjåføren må bremse hardere enn vanlig (det er ikke snakk om å miste bremsene). Dersom Tesla er ansvarlige bør de gjøre det samme.

Krangling til side, da jeg leste Dagbladlinken din så jeg at en av de to casene skyldes feil montering av ettermontert varmeapparat. Sjansen for overbelastning av elanlegget blir jo ikke mindre av at folk ettrmonterer neonlys og dunkdunkanlegg.
Leaf 2014

Øyvind.h

Sitat fra: Skjervesbu på fredag 06. desember 2013, klokken 14:42
SitatEller tap av bremsekraft på nesten nye BMW``er? GRØSS!
http://www.nbcnews.com/business/bmw-recalls-176-000-vehicles-over-power-brake-8C11307210

Dette var et fint eksempel! BMW, som er en ansvarlig bilprodusent, tilbakekaller biler fordi sjåføren må bremse hardere enn vanlig (det er ikke snakk om å miste bremsene). Dersom Tesla er ansvarlige bør de gjøre det samme.

Krangling til side, da jeg leste Dagbladlinken din så jeg at en av de to casene skyldes feil montering av ettermontert varmeapparat. Sjansen for overbelastning av elanlegget blir jo ikke mindre av at folk ettrmonterer neonlys og dunkdunkanlegg.
Har du egentlig kjent hva som skjer når bremsekraftforsterkeren slutter å fungere? Det kan absolutt oppleves som null brems, selv om du i praksis klarer å bremse litt allikevel :) Men du har helt rett - akkurat den recall``en omhandlet en feil hvor du beholdt marginal bremsekraft.

Angående Dagbladet-saken - du leste vel at det var tre branner, ikke to? Jeg tror heller ikke Lasse Kjus har montert neonlys på sin GLK og at parkering utenfor butikken ikke kan klassifiseres som brukerfeil :)
I tillegg nevner artikkelen enda en sak rundt brannfare hos Mercedes, og slik jeg forstår saken er det et annet problem enn brannene i GLK``ene.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leaf_2014

Øyvind.h,
vi er ikke uenige om at det oppstår feil på alle typer biler (og før du går i skyttergrava skal jeg si meg enig i at en elbil sikkert er bedre mhp brann).

Poenget mitt er at Tesla burde kalle tilbake biler ut saken om løse muttere i bakhjulsopphenget. Det er mange, også norske brukere, som rapporterer om biler som drar til siden som drar inn til servicesenter for å få etterstrammet. Men hva om noen ikke merker det i tide? Karen på det amerikanske forumet virket hvertfall veldig oppegående (bilmekaniker) og der hang det bare på etpar gjenger. Kan dette føre til katastrofale ulykker?

Jeg blir litt bekymret for at det er prestisjetap å tilbakekalle, og at man derfor unnlater å gjøre det. I mine øyne trenger ikke recall å være negativt, det viser også ansvar.
Leaf 2014

Øyvind.h

Sitat fra: Skjervesbu på fredag 06. desember 2013, klokken 15:30
Øyvind.h,
vi er ikke uenige om at det oppstår feil på alle typer biler (og før du går i skyttergrava skal jeg si meg enig i at en elbil sikkert er bedre mhp brann).

Poenget mitt er at Tesla burde kalle tilbake biler ut saken om løse muttere i bakhjulsopphenget. Det er mange, også norske brukere, som rapporterer om biler som drar til siden som drar inn til servicesenter for å få etterstrammet. Men hva om noen ikke merker det i tide? Karen på det amerikanske forumet virket hvertfall veldig oppegående (bilmekaniker) og der hang det bare på etpar gjenger. Kan dette føre til katastrofale ulykker?

Jeg blir litt bekymret for at det er prestisjetap å tilbakekalle, og at man derfor unnlater å gjøre det. I mine øyne trenger ikke recall å være negativt, det viser også ansvar.
Skal ikke gå i skyttergraven, for jeg er selv overrasket over at det ikke er gjort noen recalls fra Tesla foreløpig annet enn et løst setefeste. Jeg tror det skulle vært flere, men det mener tydeligvis ikke Tesla. Så vi er nok egentlig enige :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA