Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bremsene henger etter parkering

Startet av Kjell Leaf, mandag 02. desember 2013, klokken 20:02

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: elpedros på tirsdag 03. desember 2013, klokken 09:23
En "high tech" bil designet og produsert i Cali, blir neppe heller stående i historiebøkene som den beste vinterbilen gjennom tidene.

Foreløpig ser det veldig bra ut ihvertfall. Supre kjøreegenskaper på glatt føre (vektfordeling og tyngdepunkt spiller nok en stor rolle her), overlegent antispinn-system, mulighet til å heve bilen samt alu-karosseri med e-coat gjør meg lite bekymret for hytteturene i vinter og kjøring i saltsørpe.

Den er ihvertfall en langt bedre vinterbil enn Touranen jeg nettopp solgte.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elpedros

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 03. desember 2013, klokken 11:59
Sitat fra: elpedros på tirsdag 03. desember 2013, klokken 09:23
En "high tech" bil designet og produsert i Cali, blir neppe heller stående i historiebøkene som den beste vinterbilen gjennom tidene.

Foreløpig ser det veldig bra ut ihvertfall. Supre kjøreegenskaper på glatt føre (vektfordeling og tyngdepunkt spiller nok en stor rolle her), overlegent antispinn-system, mulighet til å heve bilen samt alu-karosseri med e-coat gjør meg lite bekymret for hytteturene i vinter og kjøring i saltsørpe.

Den er ihvertfall en langt bedre vinterbil enn Touranen jeg nettopp solgte.


For all del. Model S kan nok oppfattes som god kvalitet etter "amerikansk målestokk" og er utvilsomt et friskt pust på markedet. Jeg opplever ikke bilen som et premiumprodukt og hadde ikke fikset den type feil og mangler som er beskrevet på dette forumet, men det lever jo andre igjen greit med. Det eneste vi kan bli enige om her er vel at vi er uenige.

jkirkebo

Sitat fra: elpedros på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:20
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 03. desember 2013, klokken 11:59
Foreløpig ser det veldig bra ut ihvertfall. Supre kjøreegenskaper på glatt føre (vektfordeling og tyngdepunkt spiller nok en stor rolle her), overlegent antispinn-system, mulighet til å heve bilen samt alu-karosseri med e-coat gjør meg lite bekymret for hytteturene i vinter og kjøring i saltsørpe.

Den er ihvertfall en langt bedre vinterbil enn Touranen jeg nettopp solgte.


For all del. Model S kan nok oppfattes som god kvalitet etter "amerikansk målestokk" og er utvilsomt et friskt pust på markedet. Jeg opplever ikke bilen som et premiumprodukt og hadde ikke fikset den type feil og mangler som er beskrevet på dette forumet, men det lever jo andre igjen greit med. Det eneste vi kan bli enige om her er vel at vi er uenige.

Tja, jeg har da ikke behøvd å leve med noe som helst. Ingen feil hittil på min bil, med unntak av de tidlige DAB-problemene som ble fikset i software. Det var ingen krise siden internett-radioen fungerte fint.

Ja, og så ble den levert uten dobbeltlader da. Ettermonteres til mandag, men jeg vil ikke akkurat karakterisere det som en "feil"...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kimnaess

elpedros hoppet glatt over å kommentere linken om BMWs leveringsproblemer med i3, samt informasjonsproblemer på utstyr og levering

Er elpedros et forumtroll ansatt av den tyske bilindustrien?? :-)
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

nebbulk

#334
Sitat fra: elpedros på tirsdag 03. desember 2013, klokken 09:23
[quote/] Men klarer de å produsere/levere så mange biler på 2-3 år, det er vel det store spørsmålet..
Nå er det vel også trolig slik at denne type sportssedan/coupe appellerer til et relativt smalt segment, både pga pris, utforming, løsninger og størrelse. Det er bare her i nisseland en slik bil kan konkurerre på salgstoppen mot biler som Golf, Auris etc og det tror jeg er høyst midlertidig. Selv om det er "verdens beste bil" for mange her inne, er det ikke en bil for massene.
En "high tech" bil designet og produsert i Cali, blir neppe heller stående i historiebøkene som den beste vinterbilen gjennom tidene.
For de av oss som sverger til tysk ordnung, er det beste med denne bilen at den muligens vil fremprovosere produksjonen av noen bedre alternativer fra bayern, stuttgart eller ingolstadt.

Vel, nå ser det ut til at BMW, til tross for sin store organisasjon/fabrikker, ikke klarer å produsere 1500 i3 til det norske markedet. De som bestiller i dag må vente mer enn 12 måneder - Tydelig ikke så lett dette med elbiler ;)
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

scoot

Vel, produksjonen av I3 ble vel startet i September 2013, hvor lenge ventet de som bestilte TMS først? :)
Og for å ha det nevnt, jeg er ihugga BMW-mann, og gleder meg til de kommer med en fullelektrisk variant. Blir for slapt å la Tesla ha monopol på dette markedet ;)
2009 Revai

elpedros

#336
Sitat fra: kimnaess på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:50
elpedros hoppet glatt over å kommentere linken om BMWs leveringsproblemer med i3, samt informasjonsproblemer på utstyr og levering

Er elpedros et forumtroll ansatt av den tyske bilindustrien?? :-)

Hva er det egentlig å kommentere? De har fått inn bestillinger de tydeligvis ikke har tatt høyde for. Noe jeg forstår godt, da det er noe av det verste jeg har sett fra BMW, noensinne. At den likevel selger tyder vel på at de har en viss status i markedet. Det er garantert en skrape i lakken også disse NCAP resultatene. Nå har et så bredt og godt produktspekter for øvrig at det ikke bryr meg nevneverdig. Jeg har heller ingen bekymringer over at de ikke har noen Model S "konkurrent" på banen enda, det kommer når tiden er moden.


kimnaess

Tesla har klart å levere 1400 biler på 4 mnd i Norge...

De har levert over 25 - 30 000 globalt siste 1,5 året...


Helt riktig, dette er PINLIG av BMW, mitt gamle favorittmerke...
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

cyber

Sitat fra: kimnaess på tirsdag 03. desember 2013, klokken 14:35
Tesla har klart å levere 1400 biler på 4 mnd i Norge...

De har levert over 25 - 30 000 globalt siste 1,5 året...


Helt riktig, dette er PINLIG av BMW, mitt gamle favorittmerke...

Dette er nok kroken på døra for BMW -
å ikke kunne produsere nok av en bil de trodde de hadde priset for høyt og ingen ville ha-
Tesla rules  ;D

elpedros

Sitat fra: kimnaess på tirsdag 03. desember 2013, klokken 14:35
Tesla har klart å levere 1400 biler på 4 mnd i Norge...
De har levert over 25 - 30 000 globalt siste 1,5 året...
Helt riktig, dette er PINLIG av BMW, mitt gamle favorittmerke...

Hva er poenget ditt? I samme periode leverte vel BMW ut noe sånt som 3 mill biler globalt. De satser jo overhodet ikke på elbiler enda, dette er bare et miljøalibi foreløpig. Om NCAP var pinlig vet jeg ikke helt, det er en liten byelbil som fikk et poeng for lite til å få 5 stjerner. Småslurvete er det, men de har opparbeidet seg en slik status over tid at de kommer unna med det likevel. Når det er sagt gjør de sikkert de nødvendige grep for å oppnå 5 stjerner.

kimnaess

Den "tyske arven" har bæsja på leggen før også, alle husker jo A klassen og elgtesten hvor det ble full tilbakekalling, så at tyskerene gjør feil er helt vanlig

Den tyske arven er jo ikke akkurat veldig pålitelig heller, det er japanerene og koreanerene som er flinkest på å lage feilfrie biler, også i high end markedet med Lexus.

http://bil.aftenposten.no/bil/--Bilene-har-aldri-vart-bedre-enn-na-38358.html#.Up3gXGQ1zIY

"Likevel er undersøkelsen et skudd for baugen for tysk bilindustri. For med unntak av Porsche og Mercedes-Benz, havnet de alle under gjennomsnittet"
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

elpedros

Sitat fra: kimnaess på tirsdag 03. desember 2013, klokken 14:47
Den "tyske arven" har bæsja på leggen før også, alle husker jo A klassen og elgtesten hvor det ble full tilbakekalling, så at tyskerene gjør feil er helt vanlig

Den tyske arven er jo ikke akkurat veldig pålitelig heller, det er japanerene og koreanerene som er flinkest på å lage feilfrie biler, også i high end markedet med Lexus.

http://bil.aftenposten.no/bil/--Bilene-har-aldri-vart-bedre-enn-na-38358.html#.Up3gXGQ1zIY

"Likevel er undersøkelsen et skudd for baugen for tysk bilindustri. For med unntak av Porsche og Mercedes-Benz, havnet de alle under gjennomsnittet"

Gjesp..

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

elpedros

Sitat fra: Tai på tirsdag 03. desember 2013, klokken 15:00
Sitat fra: elpedros på tirsdag 03. desember 2013, klokken 14:49

Gjesp..

Voksen argumentasjon ;)

Tai

Det var et forsøk på å illustrere at vi nok aldri kommer i mål i denne diskusjonen, som tidligere påpekt.

scoot

Sitat fra: kimnaess på tirsdag 03. desember 2013, klokken 14:47
Den "tyske arven" har bæsja på leggen før også, alle husker jo A klassen og elgtesten hvor det ble full tilbakekalling, så at tyskerene gjør feil er helt vanlig

Den tyske arven er jo ikke akkurat veldig pålitelig heller, det er japanerene og koreanerene som er flinkest på å lage feilfrie biler, også i high end markedet med Lexus.

http://bil.aftenposten.no/bil/--Bilene-har-aldri-vart-bedre-enn-na-38358.html#.Up3gXGQ1zIY

"Likevel er undersøkelsen et skudd for baugen for tysk bilindustri. For med unntak av Porsche og Mercedes-Benz, havnet de alle under gjennomsnittet"

Nei, for på det punktet er amerikanske biler mye bedre  ??? ?
2009 Revai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA