Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Type 2 lading - Dugnad/Crowdfunding

Startet av andyco, tirsdag 03. desember 2013, klokken 00:08

« forrige - neste »

andyco

Jeg opplever at når bilen blir kald, rundt 2-3 minusgrader så oppstår det en klikkelyd ved takluka. Det har ikke noe med luftmotstand å gjøre men kommer når bilen passerer ujevnheter i asfalten/underlaget. Trolig oppstår det noen "små bevegelser" i karrosseri/luke og dette lager lyd når pakningen er kald. Er det noen andre som er plaget med dette?

Sent from my iPad using Tapatalk
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

HenningH

Har opplevd det samme, spesielt etter at jeg hadde hatt den i vaskehall i minusgrader.
P85 Doplhin grey

drFloyd

Samme opplevelse med min bil. Det "knaker/knekker" i taket en gang i blant (har panoramatak) men kun når temperaturen ligger godt på minussiden.

petersv

De fikser vist dette på alle biler ved første service. De fikset på min, men kan ikke si jeg hørte problemet før selv.

peskareta

jeg har merket dette selv - minusgrader og etter vasking.
irriterende. må få det fikset
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

FThorsen

Jeg har også merket dette. Virker å være helt i forkant av panotaket, ca midt på. Jeg parkerer i et oppvarmet parkeringshus i morgen, så da skal jeg sjekke om det knirker når jeg kjører ut. Får også la takluka stå oppe slik at eventuell fuktighet kan få fordampet.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

trygvelo

Jeg smurte opp listene, spesielt den harde innerste som jeg antar er synderen, med et tynt lag vaselin og problemet ble så godt som borte. Og hos meg var det ille... Det knirket og knaket hele tiden med unntak av på helt slett asfalt. Prøvde et tynt lag matolje først etter anbefaling fra andre, men det forsvant for fort.

FThorsen

Sitat fra: trygvelo på tirsdag 26. november 2013, klokken 10:33
Jeg smurte opp listene, spesielt den harde innerste som jeg antar er synderen, med et tynt lag vaselin og problemet ble så godt som borte. Og hos meg var det ille... Det knirket og knaket hele tiden med unntak av på helt slett asfalt. Prøvde et tynt lag matolje først etter anbefaling fra andre, men det forsvant for fort.

Bra tips! Skal se hva jeg har hjemme. Noe gummifornyer eller noe slikt burde vel også fungere? Har ikke sett så nøye på listene på takluka, så får titte litt og prøve litt så ordner det seg sikkert. Lurer på om dette oppstod etter at takluka ble åpnet for første gang...
Høvik, Bærum

cairnz

Kan dette være noe av det dere sliter med?
http://imgur.com/a/gDvJR - bla ned til "sunroof creak" - There is an issue with a curtain airbag clip rubbing against the body that causes an annoying creaking sound. The fix: piece of double stick foam tape.

PS: Mange andre søte bilder fra "the shop" hvor de mekker på Tesla-bilene :)
Elbilist

tjobben

Jeg også hører dette, "klikkelyder", men veldig dempet. Kommer fra forkant av panotaket, omtrent midt på. Har sjekket listene og det ligger noe fett på dem, dog forholdsvis tynt.
Om man skulle smøre på noe tykkere, hva skulle det være?
Ser vaselin har blitt foreslått.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

andyco

Takker for tips - skal sjekke ut både vaselin eller lign og "tape" ref bilder
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

FThorsen

Jeg svingte innom Tesla på Skøyen fra jobb i dag, for å høre om de kunne ta en titt på lyden fra takluken. Da gikk han inn i systemene sine og så på bilen min og fortalte meg at jeg skulle få en oppdatert takpakke som skulle fjerne en del vindstøy, spesielt ved åpning og lukking i fart. Så jeg satt likså godt opp en time for å få det utbedret.
Ellers måtte jeg le litt. Jeg spurte først om de bare kunne se på knitrelyden på sparket. Da svarte han at nei, det kunne de ikke for jeg hadde sikkert en lang liste med småfeil som måtte utbedres som skjeve panel, justering av vinduer, etc. Nei, sa jeg - det har jeg ikke. Bare knirkelyder. Og jeg har gått ganske så nøye over bilen. Han trodde nesten ikke på meg, he, he.
Når det er sagt så er det en ting til jeg skulle likt å ha utbedret, men jeg tipper jeg må fikse noe selv; matten på passasjersiden som faller bakover når jeg gir på litt  8)
Høvik, Bærum

andyco

Endelig! Prøvde først å smøre på voks man bruker på lister slik at de ikke fryser fast om vinteren. Marginalt eller ingen effekt. Prøvde også med vaselin på gummilistene men veldig mye knatring fremdeles. Hadde også bilen inne for diverse oppgradering og mener de har satt på en tape med noe tekstil på midt på i front som ikke var der før. Fremdeles - veldig mye knatring nå også i varmegrader.

Fant (den siste?) synderen i dag. Den tappen som sitter midt på i front fikk seg et lite lag med vaselin. Deretter tyst og knirkefritt som teslan skal være!
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

getor

Opplevet det samme i forrige uke, et par dager på rad mens det var et par minusgrader og ved passering over fartsdempere og dumper. Åpnet pano i garasjen et par ganger og siden har det vært stille... krysser fingre!

Cronos

Har også denne knirkelyden. Har hatt den på service for det, og det har blitt endel bedre, men helt borte har det ikke blitt.

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA