Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Den vanskelige tvilen

Startet av jorkus, mandag 02. desember 2013, klokken 19:08

« forrige - neste »

jorkus

Jeg tenkte at jeg i utgangspunktet ville prøve å kjøpe en TMS, men også at jeg sikkert kunne selge den innen 2 mnd og ikke tape noe særlig på den hvis det ikke var noe for meg.. Problemet er at det har blitt omvendt! Jeg kan faktisk ikke tenke meg å gå tilbake til fossil bil! Måtte rygge fossil bilen ut av garasjen på lørdag, og det var ingen god opplevelse! Kan ikke helt forstå at det bare kan ta en uke å venne seg til å kjøre TMS, og dermed utelukke 99% av alle biler i fremtiden.. Hvis jeg bare ikke hadde hadde kjøpt TMS hadde jeg ikke hatt det problemet! :)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

cairnz

Dette klassifiseres vel som et "typisk luksusproblem" :)
Elbilist

Leif1

Men, du har vel fortsatt TMS'en?
Da har du vel heller ikke et problem?  ;D
Konvertitt fra S til X

Foleson

Sitat fra: jorkus på mandag 25. november 2013, klokken 13:28
Jeg tenkte at jeg i utgangspunktet ville prøve å kjøpe en TMS, men også at jeg sikkert kunne selge den innen 2 mnd og ikke tape noe særlig på den hvis det ikke var noe for meg.. Problemet er at det har blitt omvendt! Jeg kan faktisk ikke tenke meg å gå tilbake til fossil bil! Måtte rygge fossil bilen ut av garasjen på lørdag, og det var ingen god opplevelse! Kan ikke helt forstå at det bare kan ta en uke å venne seg til å kjøre TMS, og dermed utelukke 99% av alle biler i fremtiden.. Hvis jeg bare ikke hadde hadde kjøpt TMS hadde jeg ikke hatt det problemet! :)

Kjenner meg igjen. Jeg solgte min Model S etter kun å ha hatt den kort tid, men selv nå, to måneder senere, så tar jeg meg selv i å prøve å kjøre fossilbiler som en Model S. (Som å slippe opp gassen og lure på hvorfor bilen ikke bremser ned, etc.)

Og alt av biler jeg sitter i sammenligner jeg nå automatisk med en Model S.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Zneip

Sitat fra: Foleson på mandag 25. november 2013, klokken 13:42

Kjenner meg igjen. Jeg solgte min Model S etter kun å ha hatt den kort tid, men selv nå, to måneder senere, så tar jeg meg selv i å prøve å kjøre fossilbiler som en Model S. (Som å slippe opp gassen og lure på hvorfor bilen ikke bremser ned, etc.)

Håper du tjente godt på salget slik at det veier opp for den smerten du nå tross alt må føle hver gang du møter en MS langs vegen? Når ankommer din neste?  ;)
Nord Trøndelag | X90D

OleT

Skulle bytte rekkefølge på bilene her en dag. Den gamle Saab'en har aldri vært svak, men jammen greide jeg å kvele den to ganger før jeg var ute av innkjørselen. Merkelig nok husket jeg å starte den, men hvor ble det av ryggekameraet?
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Foleson

Sitat fra: Zneip på mandag 25. november 2013, klokken 13:51

Håper du tjente godt på salget slik at det veier opp for den smerten du nå tross alt må føle hver gang du møter en MS langs vegen? Når ankommer din neste?  ;)

Føler på smerten spesielt siden jeg nesten hver dag passerer Tesla i Bergen og må stirre lengselsfullt inn vinduet på alle de nye bilene som står oppstilt der, men blei relativt bra kompensert... Neste Model S kommer i mars. Jeg gleder meg også litt ved tanken på at min eks-Model S nå er skolebil, og at 17-18 åringer får kjenne på gleden ved å sitte bak rattet på verdens beste bil. Nå kommer jo nedturen når de setter seg inn i ungdomsbilen sin til å bli desto større og faren for depresjon er nok stor, men så får de i alle fall noe å se frem til når de også får sin første elbil.

Min "eks": https://www.facebook.com/pages/Taxi1-trafikkskole-05501/291425070893151
http://www.hordaland.no/Hordaland-fylkeskommune/Regional-utvikling/klima/Klima--og-miljonytt/Introduserer-ny-teknologi-for-framtidas-sjaforar/#.UmlLC5YFW8o.facebook
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

ebbrey

Alle andre biler jeg setter meg i behandler jeg som en MS. Feks hamrer vindusviskerne på maks fordi jeg vil rygge :p
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Nuvolari

Sitat fra: ebbrey på mandag 25. november 2013, klokken 14:50

Alle andre biler jeg setter meg i behandler jeg som en MS. Feks hamrer vindusviskerne på maks fordi jeg vil rygge :p

Haha!
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

MinTesla

Herregud for en gjeng. Ryggekamera har jeg hatt i 6-7 biler siste 10 år, og vindusvislere har blitt slått på ved rigging siste 5 år, siden jeg har kjørt både GL420 og GL500 de siste årene.

Dere kan ikke ha hatt biler før.
Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

laumb

Kjørte bilen til kona for en knapp måned siden.
Manuelt gir.

Skulle ut fra butikken og inn på hovedveien, masse trafikk.
Finner en luke, bånn gass. Klemme inn kløtsjen, setter vindusviskeren på fullt og banker inn gassen.

Stemmer det, den har giret i mellom setene.....

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA