Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlig varmeapparat?

Startet av Tesla85, mandag 02. desember 2013, klokken 14:47

« forrige - neste »

sven erik

det er kun clever som  er i danmark  har netop  kjørt i mellom  der  er nå i spania  med elbil

fredag

Sitat fra: sven erik på onsdag 25. desember 2013, klokken 18:18
det er kun clever som  er i danmark  har netop  kjørt i mellom  der  er nå i spania  med elbil

E.On Danmark har overtatt ladestasjonene til BetterPlace, etter konkursen til BetterPlace.

Kart over ladestasjonene til E.On Danmark her:

http://www.eon.dk/e-Mobility/e-mobility1/Oversigt-over-ladestandere/

E.On har litt bedre dekning med type2 ladestolper i Danmark, men har ikke noe ladekort beregnet for turister enda, slik som Clever har.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Tesla85

Sitat fra: sven erik på onsdag 25. desember 2013, klokken 18:18

Beklager... Du har helt rett... Det vêr Clever jeg kjøpt kort fra  :o
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Lanber

Sven Erik, har du pisket Kangooen helt til Spania?

Philip Marlowe

Jeg skal også en tur til Danmark til sommeren.

Jeg var inne og så på sidene til Clever. https://www.clever.dk/  Det ser ut som om de har et veldig bra nettverk, men en strømpris på 5,5 DKK/kWh i tillegg til opprettelse av GO-kort til DKK 350, virker jo litt i overkant høyt.  :-[

Men de er vel kanskje nødt til å ta denne prisen for å kunne drive disse stasjonene og samtidig ha litt fortjeneste igjen.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Tesla85

Sitat fra: Philip Marlowe på torsdag 26. desember 2013, klokken 08:33
Jeg skal også en tur til Danmark til sommeren.

Jeg var inne og så på sidene til Clever. https://www.clever.dk/  Det ser ut som om de har et veldig bra nettverk, men en strømpris på 5,5 DKK/kWh i tillegg til opprettelse av GO-kort til DKK 350, virker jo litt i overkant høyt.  :-[

Men de er vel kanskje nødt til å ta denne prisen for å kunne drive disse stasjonene og samtidig ha litt fortjeneste igjen.

Du må velge det engelske flagget, og gå inn i webshopen. Der velger du et kort som koster 350, 550, 1050 alt etter hva du tror du trenger. Dette inkluderer kort. Vær obS på at kortet kun virker et år!  :o
Tesla Model S Prefomance

Tesla-man

For en ferietur er vel alternativet "GO more"  med kr.99/mnd + kr.3,50/kWh billigere. Ingen etebleringskostnader.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

ArneS

Sitat fra: Tesla-man på torsdag 26. desember 2013, klokken 13:11
For en ferietur er vel alternativet "GO more"  med kr.99/mnd + kr.3,50/kWh billigere. Ingen etebleringskostnader.

For dette abb. må du binde deg til 5 mnd: "12.2 Kundens opsigelse
For privatkunder er aftalen uopsigelig i 5 måneder fra abonnementets aktivering."
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Tesla-man

ahhh, reklamen juger som vanlig. Burde ha visst bedre :-[
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Tesla85

Jeg er rimelig sikker på at du også må ha adresse i DK..  ::)

"Du kan kun købe et GO abonnement hvis du er bosiddende i Danmark.
Ellers kan du bestille et prepaid kort på vores hjemmeside: www.clever.dk (Tryk på det engelske flag)"
;)

Tesla Model S Prefomance

fredag

Sitat fra: Tesla85 på torsdag 26. desember 2013, klokken 14:19
Jeg er rimelig sikker på at du også må ha adresse i DK..  ::)

Nei. Man trenger ikke adresse i Danmark for å bestille ladekort fra Clever. De sender til Norge.

Her er link til produktet for oss turister:

https://www.clever.dk/english/charge-on-clever's-network/
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

NielsChr

Clevers pris på 5,5 er en høj pris. Men hvis du samenligner din km pris i tesla'en vil du se at den ligner hvad du ellers ville betale for en mellem klasse bensin bil.
dvs. Din tesla koster 'bare' det samme som andre køretøjer.

nogle af  clevers ladere har kun 1 fase til maks 13 amp. Så tjek oventult hvilken som er bedst/hurtigst via. Deres hjemeside.

iøvrigt helt korrekt at næsten alle huse har et kraftstik på 3 faser og som regel forsikret med 16 amp. En tesla med single lader kan træke maks 3x 13 amp fra dette stik med en rød adaptor. Selv om man har dobelt lader er det ikke tilrådeligt at trække mere end de 3x 13 amp. Normale husstand installationer i danmark er dimmentioneret til maks 3x25 amp. Overskrides dette ryger maste sikringen og kun en elektrikker kan så fikse den.  3x13 amp lader din tesla fuldt op over natten, uanset lade stand da den blev parkeret om aftenen.

Lanber

Hva er strøm pris til forbruker i Danmark inkl nettleie/avgifter/moms?

EDIT: Fant denne: http://www.xn--strm-ira.dk/el-prishistorik.php

Noen som vedder på om Tesla kommer til å sette opp solceller med den prisen?

fredag

Sitat fra: NielsChr på torsdag 26. desember 2013, klokken 21:48
Clevers pris på 5,5 er en høj pris. Men hvis du samenligner din km pris i tesla'en vil du se at den ligner hvad du ellers ville betale for en mellem klasse bensin bil.
dvs. Din tesla koster 'bare' det samme som andre køretøjer.

kWh-prisen er helt greit for en ferietur. Det som virkelig koster penger hos Clever er at ladekortet bare har et års varighet. For å være helt sikker tar du i litt når du kjøper forhåndsbetalt ladekort, og vips koster hver lading i praksis mange hundre kroner.

Sitat fra: NielsChr på torsdag 26. desember 2013, klokken 21:48
nogle af  clevers ladere har kun 1 fase til maks 13 amp. Så tjek oventult hvilken som er bedst/hurtigst via. Deres hjemeside.

Såvidt jeg kan se har alle Clevers type2-ladestolper 22kW.

Clever har en masse type1/J1772 ladestolper, men disse har ikke Model S noen som helst nytte av.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

orjan

Jeg skal til Danmark i sommer og kunne gjerne tenkt meg å lade bilen om natten fra stikkontakter i huset vi leier. Etter mye googling og søk her på forumet er jeg fremdeles litt forvirret rundt dette. Har forstått det slik at norsk schuko plugg passer inn i den danske schuko kontakten men at man mister jord. Vil bilen likevel lade og hvor uheldig er det isåfall at jording ikke er tilgjengelig?

Er det noen som kan lenke til et passende produkt som fås kjøpt her til lands, hvis jeg faktisk bør ha en overgang/adapter for slik lading?
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA