Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlig varmeapparat?

Startet av Tesla85, mandag 02. desember 2013, klokken 14:47

« forrige - neste »

Dag A.

Sitat fra: Mippen på tirsdag 02. juni 2015, klokken 11:07
Har et spørsmål da jeg skal til Danmark. Slik jeg har forstått det så har de danske kontaktene 3 pinner mot 2 på våre. Lurte på å bruke en kort skjøteledning jeg har og sette på et dansk stikk I ene enden. Hvor får jeg tak I de?

Er det lurt å ha ladekort fra Clever, eller kan jeg betale med SMS el. lignende? Tesla...

Var i Danmark i påsken med familien, hvor vi kjørte fra Hirtshals til Billund, innom Køben, tilbake til Billund og så til slutt retur til Hirtshals.

Vi brukte nærmest utelukkende SC, kun en natt at vi ladet fra huset vi leide i Lalandia.  Da brukte vi norsk lader i dansk kontakt, og det ladet helt uten problemer.

En viktig ting vi lærte var at forbruket er betydelig høyere i 130km/t, når det er kaldt og vått enn på norske veier.
Her var heller ikke ver 6.2 med "range anxiety eliminator" til veldig stor hjelp.
Når vi først er inne på den så tar den ikke høyde for at bilen står stille på ferger. 
Den planlegger som om du har forbruk på ferga, det kan være greit å ha i bakhodet.

Når det gjelder å lage en egen overgang av skjøtekabelen din så vil jeg tro at du kan få tak i slikt på supermarkeder eller nærmeste isenkram  ;)

Ellers så er det bare å ønske god tur
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Jejl

Sitat fra: Mippen på tirsdag 02. juni 2015, klokken 11:07
Har et spørsmål da jeg skal til Danmark. Slik jeg har forstått det så har de danske kontaktene 3 pinner mot 2 på våre. Lurte på å bruke en kort skjøteledning jeg har og sette på et dansk stikk I ene enden. Hvor får jeg tak I de?

Er det lurt å ha ladekort fra Clever, eller kan jeg betale med SMS el. lignende? Tesla...
Hvis du stikker innom Tesla å sier at du skal til Danmark, så får du et gratis adapter til danske stikkontakter. (Det gjorde ihvertfall kona mi.)

Mippen

Jeg snakket med en annen kar som betalte 600 elller noe for et slikt adapter hos Tesla. Slikt som passer rett på original kabelen.
Fremtiden er elektrisk.

Jejl

Det var et som passet på orginalkabelen hun fikk ja.
Kanskje det er gratis for damer og 600 kr for menn.

Mippen

Et slikt som du tar av den norske schuko kontakten og tar på et dansk i stedet? kan være, jeg fikk bare en gratis Pepsi max sist jeg var der. :P
Fremtiden er elektrisk.

Jejl

Sitat fra: Mippen på tirsdag 02. juni 2015, klokken 17:40
Et slikt som du tar av den norske schuko kontakten og tar på et dansk i stedet?
Jepp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA