Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 21" dekk

Startet av Orcuz, mandag 02. desember 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

Orcuz

Når jeg bestilte i slutten av oktober valgte jeg levering februar 2014 (tidligste som var mulig). Pleier denne leveringen å stemme sånn ca?
Ser noen her får før og noen får etter estimert tid, men er det denne tiden folk referer til da eller en dato man får senere?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

jorkus

Jeg fikk estimert levering i sept/okt, men reellt leveringstidspunkt fikk jeg etter at bilen var produsert i mail fra DES. (15. Nov). Mulig de har mer track på dette nå..
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

mgarm

Bestilte i midten av september. Kunne velge januar som første mulige leveranse tidspunkt. Etter en mdn. kontaktet jeg Tesla i Nederland og de sa at den skulle komme i slutten av januar. Etter at flere fikk status "in Production" sendte jeg en ny mail til Tesla og spurte om det faktisk var sant. Det var det selvsagt ikke og de sa at bilen nå vil bli levert i mars og kanskje litt tidligere. Så min bil en tydelig vis 1-1,5 mnd. forsinket.

Arntiv

Jeg bestilte i slutte av juli med levering sen desember. Det er i rute hos meg!
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Trustno1

Jeg bestillte 2. november. Hadde mulighet til å velge februar som levering, men etter jeg kontaktet tesla å spurte så var forventet leveringstid i midten av mars.

tho

Må si jeg er litt bekymret for min levering. Jeg ble forespeilet Januar på min bil bekreftet 1.september. Jeg har vært i kontakt med tesla for ca 6 uker siden å da sto januar levering forsatt. Men jeg ser at mange har fått leveringen utsatt til februar/mars. Men jeg gidder ikke mase noe mer nå. Så det får heller bare være.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Trustno1

Jeg tviler på maskinene jobber noe kjappere om man maser, så jeg har iallefall innfunnet meg med at det får ta tiden det tar :)

Men jeg håper at Tesla kan holde oss litt oppdatert. Det er greit å vite at leveringstidspunktet stemmer sånn nogenlunde, med tanke på planlegging av hvordan man skal ordne seg med transport osv.

DonPedro

Erfaringen er vel at det er en del usikkerhet forbundet med leveringstidspunkt. Jeg bestilte rundt 1. april, bekreftet i mai og fikk sep/okt som leveringstidspunkt. Fikk til slutt bilen 21. november.

Jeg ville lagt på én måned på lovet tidspunkt, og så regnet det som en bonus hvis den kommer før. Jeg ville også prøvd å la være å stresse med det i mellomtiden, for det viser seg at verken Tesla eller kunden vet helt når den kommer før omtrent dagen før.  Du blir bare frustrert av å sitte med MyTesla og trykke F5 dagen lang. :-)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

cairnz

Når jeg bestilte og bekreftet i midten av august kunne jeg velge "ønsket levering". Det stod ingenting om at dette var den faktiske leveringsdatoen. Hvis de ikke klarer produsere nok biler slik at den ikke kommer når jeg ønsker det, så regner jeg likevel med at de produserer så mange biler de klarer så fort robotene klarer snurre rundt, og at jeg får bilen min så snart det lar seg gjøre, uten at jeg sniker i noen kø. Sist samtale jeg hadde med Tesla anslo at produksjon vil starte i begynnelsen av Januar 2014 og utlevering i slutten av Februar 2014. Ikke akkurat det jeg ønsket, men bilen kommer når den kommer. Etter noen måneder med venting så har jeg blitt litt mer avslappet i forhold til levering... ting tar tid :)
Elbilist

Lille Lance

Sitat fra: cairnz på mandag 25. november 2013, klokken 10:37
Når jeg bestilte og bekreftet i midten av august kunne jeg velge "ønsket levering". Det stod ingenting om at dette var den faktiske leveringsdatoen. Hvis de ikke klarer produsere nok biler slik at den ikke kommer når jeg ønsker det, så regner jeg likevel med at de produserer så mange biler de klarer så fort robotene klarer snurre rundt, og at jeg får bilen min så snart det lar seg gjøre, uten at jeg sniker i noen kø. Sist samtale jeg hadde med Tesla anslo at produksjon vil starte i begynnelsen av Januar 2014 og utlevering i slutten av Februar 2014. Ikke akkurat det jeg ønsket, men bilen kommer når den kommer. Etter noen måneder med venting så har jeg blitt litt mer avslappet i forhold til levering... ting tar tid :)

Hadde opprinnelig levering tidlig januar ... nå er det feb eller helt ute i mars ... Jeg skjønner at ting ikke går på skinner for Tesla. Grunnen til at jeg gjerne skulle hatt bilen asap er at min nåværende bil trenger "daglig" service for å holde seg gående og dette koster penger ... dette er bortkasta penger. Derfor er jeg utålmodig. Hadde bilen vært OK, så kunne jeg vente på min P85 til det var tørr asfalt igjen.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

dkw_junior

Min bestilling ble bekreftet 4.oktober, med ønsket levering jan14. Fikk mail fra Nederland (på forespørsel fra meg) om at levering ville bli mars14. Forsåvidt ikke noe stress, bortsett fra at fossilvogna ble solgt i dag... Passe teit å være så tidlig ute. Enten må jeg tjuvlåne Poloen til dattera mi, eller scanne Finn.no etter ei lørje som holder fram til våren...
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

larsleik

Det har vel vært ca 6 mnd leveringstid siden leveransene startet i sommer? Jeg bestile i slutten av juni med leveranse i desember. Bilen er i rute til tross for flere endringer underveis. 5-6 måneder tror jeg er riktig.

P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Andyve

Bestilte i slutten av oktober.
Ønsket levering i Februar
Fikk info på telefon at levering da var i slutten av februar men om dette stemmer nå vet jeg ingenting om.

paalv

Sitat fra: larsleik på mandag 25. november 2013, klokken 17:43
Det har vel vært ca 6 mnd leveringstid siden leveransene startet i sommer? Jeg bestile i slutten av juni med leveranse i desember. Bilen er i rute til tross for flere endringer underveis. 5-6 måneder tror jeg er riktig.

P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666

Leveringene hittil i november representerer temmelig nøyaktig 6 måneders leveringstid, fra bekreftelsesdatoer i løpet av april og mai (basert på 30 biler jeg har info om).

For leveringer i desember (avtalt/forventet dato, 31 kjente biler) er det også et gjennomsnitt på 6 mnd, men varierende fra 4,7 til 7 måneder.

Hittil i år er over 1.250 Model S registrert, hvorav ca 350 i november.
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Quattro

Jeg bestilte 2. november, men har ikke fått noe spørsmål om ønsket levering....
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA