Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Måtte "drepe" Leafen

Startet av Mr.G, mandag 02. desember 2013, klokken 12:55

« forrige - neste »

Mr.G

Er det kjedelig med to identiske sett felger sommer-vinter? Originalfelgene til Tesla skal være svært solide, er skeptisk til å kjøpe uorginale bling bling felger som blir skjeve over første stein og flasser i kontakt med salt. Tenker også på integreringsevnen på bilen. Lite lysten på ståltrådløsninger. Kjør debatt.

scoot

Jeg syns 19" er for lite på TMS, punktum. Bilen er på størrelse med en BMW 7serie, det blir for puslete.

Godtas på vinteren, da jeg antar det er bedre med 19" og litt smalere vinterdekk. Er vel bedre utvalg dekkmessig på 19" - men dette er ren gjetning fra min side.

Og skal du ha like felger sommer som vinter, så får det heller bli 21" begge sesongene ;)
2009 Revai

Johnny

Har du 4 felger av samme type og en blir ødelagt, så har du ingen. Har du 8 felger av samme type og en blir ødelagt, så har du 7 felger igjen.
TMS og eGolf.

scoot

Sitat fra: Johnny på søndag 24. november 2013, klokken 22:46
Har du 4 felger av samme type og en blir ødelagt, så har du ingen. Har du 8 felger av samme type og en blir ødelagt, så har du 7 felger igjen.
Skal du tenke sånn får du kjøpe 8x21" spør du meg  ;D
2009 Revai

Knut Øygard

21" er dyrere både i innkjøp og drift, bråker mer, er mindre komfortable og får lettere skader enn 19". Noen mener kanskje at 21" er finere. Hvor mye er man villig til å betale for estetikk? Jeg har gått for 2 sett 19" og forstår ikke helt at noen velger 21".

Nå skal det sies at min forrige bil hadde rustne 14" stålfelger med noen forferdelig ripete hjulkapsler:-P Jeg er nok mer opptatt av funksjon og økonomi enn estetikk...
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Gæsjan

TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

scoot

Men det finnes plenty med sommerdekk. En TMS fortjener riktige sko, i riktig størrelse.
2009 Revai

sn0le

Hvis det blir TMS på meg så kjøper jeg bilen med 19" helårsdekk.
Kjører første sommeren på de og legger så om til vinterdekk på de felgene.
Da må jeg kjøpe andre felger og nye sommerdekk i 20" eller 21" størrelse sommeren etterpå.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Mr.G

Enig, det ser bedre ut med 20 eller 21". Hva med kvalitet, hvilke felger kan matche Tesla sine? Ikke interessert i noe kinajuggel som flasser.

Amoss

Sitat fra: Johnny på søndag 24. november 2013, klokken 22:46
Har du 4 felger av samme type og en blir ødelagt, så har du ingen. Har du 8 felger av samme type og en blir ødelagt, så har du 7 felger igjen.

Meget godt argument. Dessuten ser i alle fall jeg på det som en fordel at bilen ser likt ut sommer som vinter. Mange koster på seg dyre felger til sommerbruk, og bruker orginalfelger/billigfelger om vinteren. Dersom man er fornøyd med standardfelgene så er det i mine øyne bare ett pluss om man har makne sett sommer som vinter.  Men klart, smaken er som baken :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Johnny

Desuten liker jeg tanken på at en bil skal se ut som den skal se ut (Ja, jeg er en gubbe ;D)

Menn har dette med at ting må ha et selvgjort moment over seg. Det har jeg erfart på forskjellige områder. Du imponerer likevel ikke meg før du klarer å lage felger selv, for å si det slik!
TMS og eGolf.

toS

Sitat fra: Amoss på onsdag 04. desember 2013, klokken 00:27
Sitat fra: Johnny på søndag 24. november 2013, klokken 22:46
Har du 4 felger av samme type og en blir ødelagt, så har du ingen. Har du 8 felger av samme type og en blir ødelagt, så har du 7 felger igjen.

Meget godt argument. Dessuten ser i alle fall jeg på det som en fordel at bilen ser likt ut sommer som vinter. Mange koster på seg dyre felger til sommerbruk, og bruker orginalfelger/billigfelger om vinteren. Dersom man er fornøyd med standardfelgene så er det i mine øyne bare ett pluss om man har makne sett sommer som vinter.  Men klart, smaken er som baken :)
Når både kjøreegenskaper og komfort er bedre med 19" i tillegg til at det er billigere både i innkjøp og drift er valget enkelt. I tillegg er de originale 19" felgene pene til bilen. At enkelte mener at lavere profil pr def er finest får stå for deres regning. Folk driver jo med lavprofil på SUVer også, helt håpløst. Dette blir det aldri enighet om på noe forum ihvertfall.

Olav78

Det er smak og behag. For meg personlig blir det høykvalitets felger og dekk i 20" vinter og 22" sommer. Det er mye mer ubehagelig, mer støy, mer sporing, kortere rekkevidde, hardere og dyrere, MEN jeg synes det kler bilen veldig, og for meg betyr det mest. Liker å ha en bil som skiller seg fra mengden.
Men som sagt så er det der meget individuelt og en smakssak. Kjør på det DU synes er best for deg og ditt bruk. :)
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

jkirkebo

Sitat fra: toS på onsdag 04. desember 2013, klokken 07:14
Når både kjøreegenskaper og komfort er bedre med 19" i tillegg til at det er billigere både i innkjøp og drift er valget enkelt. I tillegg er de originale 19" felgene pene til bilen. At enkelte mener at lavere profil pr def er finest får stå for deres regning. Folk driver jo med lavprofil på SUVer også, helt håpløst. Dette blir det aldri enighet om på noe forum ihvertfall.

Jeg kjører 21" på sommer og 19" på vinter. På fjæringskomfort merker jeg ingen forskjell, eneste komfortforskjellen er mindre støy med 19".
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

valvolainen

Må innrømme at jeg ikke bryr meg så mye om å knekke opp med 19/21.
Er glad i variasjon, men det får jeg forhåpentligvis med forskjellige sommer/vinter felger.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA