Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjulskift

Startet av Lille Lance, søndag 24. november 2013, klokken 21:45

« forrige - neste »

Lille Lance

Jeg driver fortsatt og skifter hjul både vår og høst. Hvordan blir det med TMS'en? ... følger det med jekk eller er det best å pensjonere seg og få dette utført f.eks. på et dekkhotell? TMS er jo sabla tung, den jekken jeg har duger kanskje ikke uansett ... :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Havebigfun

valvolainen

Jekker opp min 2.2 tonn tunge bil med en helt vanlig 2t garasjejekk til 199,-.
Den er svintung å manhandle når man løfter opp hele bakparten på en gang, men det fungerer.
Ett hjørne er enklere. Likeledes er det også enklere når man kan jekke i kanalen som på en tesla og dermed få jekkstanga på utsiden av bilen.

sindrej

Bruker også en vanlig 2t hydraulisk jekk, akkurat like enkelt som på en hvilken som helst annen bil.  Sett den i jack mode først.

jkirkebo

Sitat fra: sindrej på mandag 25. november 2013, klokken 13:42
Bruker også en vanlig 2t hydraulisk jekk, akkurat like enkelt som på en hvilken som helst annen bil.  Sett den i jack mode først.

Bruker en 1,5 tonns aluminium racingjekk selv, bruker kun tre trykk med stanga for å heve bilen. Fungerer glitrende.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA