Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skistativ til Model S

Startet av svingen, mandag 02. desember 2013, klokken 11:27

« forrige - neste »

svingen

vet att fristen gikk ut 30 sep,men virker ikke som det har kommet noe info om hvem som fikk støtte.
Er rimlig spent blant annet på Notodden (http://www.telen.no/nyheter/kjor-gront-fyll-hurtig-pa-nesoya-1.7976583) som jeg vet att har søkt,hvor lang tid tar det normalt før Transnova kommer ut med svar? er det her offentlig info hvem som har fått ja til og få støtte? eller er det slik att dem som søke får svar og så gjør dem vurdering om dem skal søke osv? ville jo vært moro og lest hvem som fikk støtte og hvor mye eventuelt :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Hans Håvard Kvisle

Du kan være ganske sikker på at elbil.no vil formidle alt du vil vite så snart Transnova er ferdig med behandlingen. Vi har hørt at det skulle bli klart i løpet av november. Så lang bør ikke ventetida kunne bli.
St.Hanshaugen

svingen

godt og høre Hans :)
håper det kommer info snart da,blir moro det her :)
Bor i Nittedal (oslo)

Hans Håvard Kvisle

Trekkes visst litt ut, dette. Ryktene sier at det er mange stasjoner som får oppgradering med flere løsninger, i hvert fall Combo/CCS - håper det også blir noen AC 22 kW på disse. Apropos det siste, ryktene sier også at vi skal få se en håndfull av AC 22 kW nedover langs sørlandskysten eller noe sånt.
St.Hanshaugen

OddB

Håper ? Det burde være et KRAV å ha separat 22kW Type 2 lader i tillegg ved alle hurtigladere. Både som et tilbud til den store delen av elbiler som ferdes langt, og som en backup ved feil på hurtigladeren. Egentlig burde det vel være et krav om at det burde settes opp TO hurtigladere på hvert sted. Ihvertfall hvis avstanden til neste stasjon er så lang at man havner i trøbbel ved feil på stasjonen.
Er det noe på gang med tanke på betalingsordninger ? Et felles RFID-kort for hele landet hvis man ikke vil prioritere "normal" kortbetaling ? Vil det differensieres på prisen mellom DC og AC lading ? Når staten går inn å støtter prosjekter så heftig som de gjør burde det kunne stilles krav til brukervennlighet. La gjerne leverandørene lage alle de abonnementsordningen de vil, men ha en felles ordning og prisstruktur for "drop-in" ladinger. (Da tenker jeg på Teslaeiere som trenger litt akutt"Type 2 påfyll" på fremmede plasser)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

sven erik

tesla kan kjøre å kjøre men vi andre trenger hurtigladre  men de må komme opp ikke vente år etter år  og  vi må ha fler på et sted  for nå kommer vi med  mive eller leaf  eller noe sånt så står det en tesla der å står i 2-3 timer  da står en der  oplevde det her om dagen i skien  og i tilegg kom ikke eiern med en gang  dette ente med at jeg kom jem kl 5 om morgnen i stede for kl 2  er bedre med de som slutter etter 30 min å en kan ta kablen  men med tesla  er alt styrt fra bien

svingen

Sitat fra: sven erik på mandag 02. desember 2013, klokken 01:09
tesla kan kjøre å kjøre men vi andre trenger hurtigladre  men de må komme opp ikke vente år etter år  og  vi må ha fler på et sted  for nå kommer vi med  mive eller leaf  eller noe sånt så står det en tesla der å står i 2-3 timer  da står en der  oplevde det her om dagen i skien  og i tilegg kom ikke eiern med en gang  dette ente med at jeg kom jem kl 5 om morgnen i stede for kl 2  er bedre med de som slutter etter 30 min å en kan ta kablen  men med tesla  er alt styrt fra bien

ser i skien er det "delt" strøm ressurs mask 20kw blir de da ikke fortdelt mellom deg og tessla``en?

er det ikke slik som nissan leaf att man ser hvor mye man har igjen og lade på tessla``en?
tror nok att hurtigladere med maskimalt 20min og betaling ville fjernet flest parten av tessla eier da ville dem bare ladet når dem trenger og ikke "kjekt og ha" ladet. eller en egen kontakt til tessla,ville jo vært best får alle....men må nok ta betaling og det bør være litt høyere enn og lade hjemme slik att folk ikke bare lader får "moro" skyld....ser jo det rundt i oslo og folk skal jo lade over alt her og folk har jo nesten alltid fult batteri kommer man med lite strøm får man jo ikke ladet,iriterende.

ut fra ladestasjoner.no
"Foreløpig åpen og gratis. Semihurtiglader med 20 kW CHAdeMO DC og AC Type 2 kontakt. To biler kan lade samtidig, men da nok redusert effek"
Bor i Nittedal (oslo)

Hans Håvard Kvisle

Jeg bestemmer ingenting. Derfor bruker jeg ordet "håper". Ber om forståelse for det.
St.Hanshaugen

svingen

engasjement er jo stort sett alltid bra,men noen gang er går det vel litt varmt i toppen kanskje ;)
tror folk skjønner att du dessverre ikke har mulighet til og  bestemme det her Hans :)

får håpe det blir noen før jul gaver og noen nye lade stasjoner,nå som elbil veksten skyter i være (kjøper nok en liten trilling i morgen selv og) er det viktig med hurtig lader og bra utbygd vanlig ladestasjoner :)

Bor i Nittedal (oslo)

sven erik

Sitat fra: svingen på mandag 02. desember 2013, klokken 09:53
Sitat fra: sven erik på mandag 02. desember 2013, klokken 01:09

ser i skien er det "delt" strøm ressurs mask 20kw blir de da ikke fortdelt mellom deg og tessla``en?

er det ikke slik som nissan leaf att man ser hvor mye man har igjen og lade på tessla``en?
tror nok att hurtigladere med maskimalt 20min og betaling ville fjernet flest parten av tessla eier da ville dem bare ladet når dem trenger og ikke "kjekt og ha" ladet. eller en egen kontakt til tessla,ville jo vært best får alle....men må nok ta betaling og det bør være litt høyere enn og lade hjemme slik att folk ikke bare lader får "moro" skyld....ser jo det rundt i oslo og folk skal jo lade over alt her og folk har jo nesten alltid fult batteri kommer man med lite strøm får man jo ikke ladet,iriterende.

ut fra ladestasjoner.no
"Foreløpig åpen og gratis. Semihurtiglader med 20 kW CHAdeMO DC og AC Type 2 kontakt. To biler kan lade samtidig, men da nok redusert effek"
jeg har prøvd å står det en tesla der  får en ikke strøm i den andre  det komm å 2 fra abb  som har levert den de spurte om de kunne koble meg fra i 2 min for å teste teslan  for det går ikke med 2 biler på en lader  så vorfor ha fler utak  på en lader bedre da å ha fler ladere   ja kommer til å bli et mareritt  men sett opp  type 2 ved siden av   så kan heller  tesla lade der  har de da  dobbelt lader er det like raskt  å lade der
selv har jeg gitt opp dette med å vente  så jeg har kjøpt bil med lenger rekkevidde men ikke tesla

svingen

ser du skriver ut litt info på hurtig lader karte,er det noe som har fått svar nå men ikke alle?
må vel komme ut snart (spent som alltid)

Bor i Nittedal (oslo)

Hans Håvard Kvisle

Det begynner å lekke ut, ja. Foreløpig har jeg bare fått lov til å formidle info om bevilgninger som er gitt til oppgraderinger, dvs stort sett Combo og 22 kW AC der det allerede er CHAdeMO. Alt av det er ennå ikke ferdiglekka fordi jeg venter på noen bekreftelser fra utbyggerne. Synes ikke dette var så store nyheter aleine at jeg lagde en artikkel til elbil.no om det.

Så vil det også om ikke lenge bli kjent hva som bevilges til nye ladestasjoner. Da kommer artikkelen.

Artig at du følger med.
St.Hanshaugen

sla

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på tirsdag 10. desember 2013, klokken 22:53
Det begynner å lekke ut, ja. Foreløpig har jeg bare fått lov til å formidle info om bevilgninger som er gitt til oppgraderinger, dvs stort sett Combo og 22 kW AC der det allerede er CHAdeMO. Alt av det er ennå ikke ferdiglekka fordi jeg venter på noen bekreftelser fra utbyggerne. Synes ikke dette var så store nyheter aleine at jeg lagde en artikkel til elbil.no om det.

Så vil det også om ikke lenge bli kjent hva som bevilges til nye ladestasjoner. Da kommer artikkelen.

Artig at du følger med.

Har du litt "bakgrunnsinfo" vedr hurtigladere i Sogn og Fjordane? Dette er en område som bør prioriteres for å få vestlandet til å henge sammen...
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

valvolainen

Combo og type2 på eksisterende chademo er jo kanon!
Gleder oss til å se nye lokasjoner.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA