Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skistativ til Model S

Startet av knutgrr, lørdag 30. november 2013, klokken 22:21

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: Lysholm på søndag 24. november 2013, klokken 11:55
Sitat fra: Rio på lørdag 23. november 2013, klokken 20:47
Elektrisk er den grei, men rent mekanisk tror jeg den vil slites ut om du bruker den som en permanent løsning.

Ting som ligger løst og ubeskyttet på bakken utsettes for mer enn man ofte er klar over, dag ut og dag inn.

Jeg tenker maks 6 måneders bruk i året om jeg må bruke et av utestikkene. Om jeg må kjøpe en ny skjøteledning annenhvert år så er det helt greit.

Noen som har en link til en 10, 15 eller 20 meters skjøteledning som mekanisk vil tåle påkjenningen, eller er det slik at man må ha fastmontert løsning for å eliminerer denne påkjenningen?

Jeg mener denne (polyuretan) er den sterkeste, og er oransje så den blir sett:

http://www.amazon.de/Schwabe-Baustellen-Verl%C3%A4ngerungskabel-H07BQ-F-Gewerbe-Baustelle/dp/B00475BIYG/ref=pd_rhf_dp_s_cp_1_EFBK?ie=UTF8

Det sagt, man bør ha fastmontert kabel.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Bobbulf

Sitat fra: Lysholm på søndag 24. november 2013, klokken 11:55
Sitat fra: Rio på lørdag 23. november 2013, klokken 20:47
Elektrisk er den grei, men rent mekanisk tror jeg den vil slites ut om du bruker den som en permanent løsning.

Ting som ligger løst og ubeskyttet på bakken utsettes for mer enn man ofte er klar over, dag ut og dag inn.

Jeg tenker maks 6 måneders bruk i året om jeg må bruke et av utestikkene. Om jeg må kjøpe en ny skjøteledning annenhvert år så er det helt greit.

Noen som har en link til en 10, 15 eller 20 meters skjøteledning som mekanisk vil tåle påkjenningen, eller er det slik at man må ha fastmontert løsning for å eliminerer denne påkjenningen?
Uansett om du bare vil lade på max 10A, ville jeg valgt kabel som tåler 16A da du da vil få mindre spenningstap med den, også ved bruk på 10A. Synes den kabelen fra Biltema er grei, og ikke dyr heller. Koster omtrent det samme som 10A kabel fra Jula, så da er valget enkelt. Har den selv og har brukt den endel på 16A, og selv etter mange timers bruk er det ikke tegn til varme i stikkontakt eller ledning. Det dumme med å kjøpe en kabel som bare er beregnet til 10A, er at hvis du eller noen andre en dag kopler til en 16A ladekabel så kan det bli varmgang i kontakter, og også brann. Så det er like greit å velge 16A kabel med 3X2,5 mm kabel uansett om man lader med 10 eller 16A.
http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Elektrisk-230V/Skjoteledning-3G25-mm-46188/
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Fyrverkeri

Bruker 25meter skjøteledning hjemme sjøl. Veggtttaket er 3,5 kvadrat 16A, ladekladden er standard 10A, skjøteledningen er 2,5 kvadrat 16A, ekstra forsterket utendørskabel IP44, blir ikke varmt i støpslene engang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA