Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TeslaS - en salgsfiasko i Europa?

Startet av slabbadask, lørdag 30. november 2013, klokken 18:13

« forrige - neste »

slabbadask

Da har jeg å kona kjøpt oss en 2012 Nissan Leaf, skal være klar på mandagen:) Har jobbet på birger n haug før, så har god erfaring cmed leaf derfra:) Kjøpte bilen hos autonova på lørenskog. Bilen er en 2012 usa modell med cold weather package som har rullet 22.000km. Var også i kontakt med bymiljøetaten igår og fikk bestilt meg ladenøkkel og urskive:)

TorC

Sitat fra: slabbadask på lørdag 23. november 2013, klokken 09:37
Da har jeg å kona kjøpt oss en 2012 Nissan Leaf, skal være klar på mandagen:) Har jobbet på birger n haug før, så har god erfaring cmed leaf derfra:) Kjøpte bilen hos autonova på lørenskog. Bilen er en 2012 usa modell med cold weather package som har rullet 22.000km. Var også i kontakt med bymiljøetaten igår og fikk bestilt meg ladenøkkel og urskive:)

Melder du deg inn i elbilforeningen får du ladenøkkel, urskive og mye mye mye mer i velkomstpakken. Og ikke minst er du med på å betale for at elbilforeningen arbeider for bedre kår for elbilistene.  Og jeg tror også at enkelte har litt mer tålmodighet når de ser du er med i elbilforeningen...:-)
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Electra

Som TorC sier, Elbilforeningen er en fin ting :) Masse nyttig info å hente her.

Jo flere medlemmer vi er desto større gjennomslagskraft vil vi få for elbilfremmende tiltak.

Du kan også gå inn på gronnkontakt.no og legge inn ønske om plassering av hurtigladere.

Lysholm

Fikk denne velkomstpakken i forrige uke. Der var det med en liten grønn nøkkel, men finnes det ladestasjoner i Trondheim hvor jeg får brukt denne nøkkelen, evt hvor finner jeg info om det?
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

jkirkebo

Sitat fra: Lysholm på søndag 22. desember 2013, klokken 21:28
Fikk denne velkomstpakken i forrige uke. Der var det med en liten grønn nøkkel, men finnes det ladestasjoner i Trondheim hvor jeg får brukt denne nøkkelen, evt hvor finner jeg info om det?

http://www.ladestasjoner.no/

Alle som er merket "Tilgang:Ladenøkkel" krever denne nøkkelen. F.eks Munkegata.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nordvik

Sitat fra: Lysholm på søndag 22. desember 2013, klokken 21:28
Fikk denne velkomstpakken i forrige uke. Der var det med en liten grønn nøkkel, men finnes det ladestasjoner i Trondheim hvor jeg får brukt denne nøkkelen, evt hvor finner jeg info om det?
Du kan bruke den grønne nøkkelen i alle offentlige ladeboxer. F.eks. de som står på Ikea. På mobilen kan du gå inn på m.chargelizer.com for å finne ladepunkt :-)

Sent from my GT-N7100

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Lysholm

#6
Takk for info, men den nettsiden var rimelig ustabil. Med en gang man trykker på gps eller søk, så kneler hele siden.

Når jeg går inn via nettet, så finner jeg et fåtall ladestasjoner og alle fra EV Power. Der fungerer vel nøkkelen rimelig dårlig.

Hvilke offentlige punkter finnes i Trondheim?
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

jkirkebo

Sitat fra: Lysholm på søndag 22. desember 2013, klokken 21:39
Takk for info, men den nettsiden var rimelig ustabil. Med en gang man trykker på gps eller søk, så kneler hele siden.

Enig i at det grensesnittet som er nå er langt dårligere enn det gamle. Det fungerer ofte dårlig og alltid tregt her hos meg også.

Prøv evt. LadeNå! appen til iPhone om du har det (mulig den finnes til Android også).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nordvik

Sitat fra: Lysholm på søndag 22. desember 2013, klokken 21:39
Takk for info, men den nettsiden var rimelig ustabil. Med en gang man trykker på gps eller søk, så kneler hele siden.

Når jeg går inn via nettet, så finner jeg et fåtall ladestasjoner og alle fra EV Power. Der fungerer vel nøkkelen rimelig dårlig.

Hvilke offentlige punkter finnes i Trondheim?
Da må du velge hvilke du vil vise. Jeg har ingen problemer med den på mobilen. (Bruker Chrome nettleser) Hender seg jeg må refreshe siden en gang om den ikke laster seg inn.
I tillegg får du opp ladepunktene i Leafen ved å trykke på den øverste(?) knappen på venstre side på rattet. Den som lyser blått

Sent from my GT-N7100

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

nordvik

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

bjorn_2390

Sitat fra: nordvik på søndag 22. desember 2013, klokken 21:33

På mobilen kan du gå inn på m.chargelizer.com for å finne ladepunkt :-)
Denne tjenesten fremstår som død for oss i distriktet (i hvert fall). Har sendt inn gjentatte oppdateringer. Nada rezponso.
Greit at det er Beta, men hvor lenge er man i Beta???
Blå Euro-Leaf (2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA