Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av 993PB, lørdag 30. november 2013, klokken 16:18

« forrige - neste »

993PB

Jeg valgte Ranger Service pakken da det virket fristende å slippe å reise til Alnabru for å få tatt service og eventuelle utbedringer. I ettertid viser det seg at dette var penger rett ut av vinduet. Jeg har hatt noen små og noen større feil på bilen, men å dra nytte av Rangeravtalen er helt umulig.

Første gangen jeg hadde bilen inne for å blant annet utbedre vannlekkasje i taket, fikk jeg beskjed om at hvis de skulle ta det raskt, måtte jeg levere bilen selv. De hadde ikke kapasitet til at Ranger skulle hente bilen med en gang, og at de ikke viste hvor lang tid det ville ta. I mine øyne er vannlekkasje ganske prekært, så leverte bilen selv på alnabru. (fikk dog en Hyundai lånebil).

I slutten av oktober skiftet jeg til vinterdekk må som de fleste andre kallibrere vinterdekkene. Tok kontakt med Tesla 28, oktober og lurte på om de kunne sende en ranger service mann for å kalibrere dekkene, samt utbedre noen andre mindre feil som de ikke retter første gang jeg var inne. Har tross alt betalt 5000 for ranger servicen, så må jo bruke den, selv om det er mindre ting også. Får tilbakemelding om at ranger er veldig opptatt og at dette ikke var prioritert feil (jeg er enig i det), så kan ta opp mot 2 uker. Greit nok. Etter to uker purrer jeg på nytt, og får svar (12.11) om at de flytter til skøyen, så da skal de komme da jeg er rett i området. Ikke hørt noe siden og forventer vel ikke å høre de heller.

Er det andre som har noen erfaring med rangerbesøk og synes dere jeg forventer for mye av Tesla her?

shb

Nei. Trodde det var slike ting en betalte for. Enig med deg. Er det for mange som har valgt Ranger i ditt distrikt kanskje. ?
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

bosse

I USA har de valet service innenfor en viss radius av et servicesenter, hvor de henter og leverer bilen din til service og/eller garantifiks, og setter igjen en lånebil.

Får vi den samme muligheten, tro?
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Real EoN

Prøvde selv å få kjøpt ekstra UMC/ladekladd men det er vist ikke mulig før 1 kvartal neste år.
Grunnen er at jeg ser min UMC svetter litt i "skjøtene" og blir ganske varm når jeg lader med 16 A / 400 V. Så ville vere på den sikre siden om den skulle ta kvelden en dag.
Får jeg da ikke en ny UMC på døren av ranger innen 4-5 timer som er kjøretid fra Trondheim til Molde vil jeg kreve summen jeg betalte for ranger tilbakebetalt  :)

Merker jeg blir litt irritert når man ikke får kjøpe noe man føler man trenger.
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Patosan

Sitat fra: Real EoN på lørdag 23. november 2013, klokken 10:33
Grunnen er at jeg ser min UMC svetter litt i "skjøtene" og blir ganske varm når jeg lader med 16 A / 400 V.
Oj!
Kan du beskriva i mer detalj hur denna svettning ser ut, eller lägga till en bild?
För mig låter detta inte bra, och du skulle kanske be om en ny UMC med en gång?
Jag fick ny UMC när jag rapporterade problem med laddning, inte för att det hjälpte men detta var ett problem de verkade ta ganska seriöst.

När det gäller de andra kommentarerna kring Ranger på denna tråden finner jag det helt orimligt att de inte kommer med en gång. Det är ju det som ni har betalt för! Som jag ser det så är det en tjänst de har sålt, och inte klarar leverera (utifrån beskrivelse i tråden).
VIN 15026

LinkedIn

Real EoN

@Patosan

Det ser ut som tendenser til kabelsmelting i overgangene fra plugger og UMC til kabel, jeg har jo el utdanning selv og er litt skeptisk til at dette skjer.

Det kan også vere annet stoff/middel som siger litt ut i skjøtene.

Skal lade bilen imorgen på arbeid så da kan jeg ta noen bilder, om jeg husker det.

Jeg synes igrunn det er graverende nok til at jeg burde få lov å kjøpe en ny UMC i tilfelle noe skjer, men det mener tydeligvis ikke Tesla selv  ;)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Oreo

Om Tesla ikke prioriterer Ranger service høres det ut som en annenrangs produkt og bør deretter prises billigere.
Om de ikke har kapasitet til Ranger service, så høres det i mine ører ut som om du har betalt for et produkt du ikke får.
Nå kjenner jeg ikke alle detaljene foruten det du beskriver her, men jeg ville referert til disse hendelsene og simpelthen krevd pengene tilbake for det du har betalt for Ranger service. De kan ikke ta seg betalt for et produkt de sier rett ut at de ikke har kapasitet til. Det bør jo Tesla selv kunne innse.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Dr.Ling

Helt enig med Oreo.

Jeg har også valgt 4-års plan inkludert "ubegrenset" ranger service, og ut fra hva som står på hjemmesidene går jeg sterkt ut ifra at de sender ranger ved garantireparasjoner og servicer da jeg bor 8-9 timers kjøring fra Trondheim. Dette skulle jeg selvfølgelig ha fått skriftlig fra Tesla, men går ut ifra at de ikke ville latt meg kjøpe ranger service hvis ranger ikke er tilgjengelig i mitt område.

Jeg ønsker selvfølgelig å være fleksibel, så om det er små feil kan en jo vente til neste gang Ranger skal til området, men et tak som lekker er ikke en bagatell. Og dette med ranger var egentlig en forutsetning for i det hele tatt å kjøpe bilen, for min del. Gidder ikke å ha en bil som må kjøres 2 dager til Trondheim og 2 dager tilbake for hver minste feil som oppstår.

Fra hjemmesidene ang. servicepakkene:

"Mer enn bare en årlig service". "For oss er årlig service virkelig hverdagsservice". "Tesla rangers kommer til deg: Mot en ekstra kostnad kan Tesla Rangers komme til ditt hjem eller kontor for å utføre de fleste vedlikehold og garantireparasjoner". Lenger ned står det at Rangers-besøk ikke er gratis (på nybilsgarantien), men må betales for. "Rangertjenesten er kanskje ikke umiddelbart tilgjengelig i alle områder".

Hvis de da sier at den aktuelle reparasjonen ikke er mulig å utføre for en Ranger, da bilen MÅ til service senteret, ville jeg prøvd meg med forbrukerloven vedr garantireparasjoner for å få dem til å hente bilen, eller at Tesla avtaler reparasjon på et lokalt verksted. Dette har vi da krav på.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Patosan

@Real EoN

När jag var inne hos Tesla sist var där en och fick bytt sin UMC just för att det hade börjat smälta i någon del.
Inte ska du behöva köpa en ny - de borde ge dig en ny!
VIN 15026

LinkedIn

Dr.Ling

Sitat fra: Real EoN på lørdag 23. november 2013, klokken 10:33
Får jeg da ikke en ny UMC på døren av ranger innen 4-5 timer som er kjøretid fra Trondheim til Molde vil jeg kreve summen jeg betalte for ranger tilbakebetalt  :)

Vel, håper Tesla bruker rangerne mer fornuftig enn som postbud.... ;)
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Muffinman

Sitat fra: Patosan på lørdag 23. november 2013, klokken 15:20
@Real EoN
När jag var inne hos Tesla sist var där en och fick bytt sin UMC just för att det hade börjat smälta i någon del.
Det der fyrer opp under konspirasjonsteorien om at det ikke er produksjon av adapterene som er problemet, men at UMC``en kanskje er feildimensjonert og at en enkel quickfix er å kun levere ut schuko som gir 13A. Kan selvfølgelig være tilfeldig,  tiden vil vise.

Real EoN

@Dr.Ling

Vel, når jeg tilbyr meg å kjøpe en UMC nr 2 å varsler om problem med smelting ved lading på 400 V 16 A. Og jeg ikke får lov ?

Da er vel kravet om "postbudkjøring" om min UMC skulle streike det minste jeg kan be om.  :) Jeg har tross alt Model S som eneste bil.
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

D.O

Jeg tror dere misforstår Ranger tjenesten. Denne personen kommer ikke hvergang du ønsker det. Han kommer 1 gang for hver 20k km eller årlig, for å ta service.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dr.Ling

Da burde Tesla ha skrevet at rangeren bare kan utføre garantireparasjonene ved årlig service. Les mine sitater fra Teslas sider lengre opp. Jeg mener disse ikke kan misforstås.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Birger

Sitat fra: D.O på lørdag 23. november 2013, klokken 16:43
Jeg tror dere misforstår Ranger tjenesten. Denne personen kommer ikke hvergang du ønsker det. Han kommer 1 gang for hver 20k km eller årlig, for å ta service.

Det er ikke riktig at det bare er for årlig service. Jeg fikk ved min overlevering beskjed om at de gjorde alt som kunne utføres uten at bilen måtte løftes på bukk. Dette tok jeg opp fordi jeg bor I Arendal og er ikke interessert i å kjøre til Oslo hver gang.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA