Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av ebbrey, lørdag 30. november 2013, klokken 13:23

« forrige - neste »

ebbrey

Har mitt display på auto. Det tuller veldig.. Idag skrudde det til natt midt inne i en tunell. Men skiftet ikke til dag når jeg kom ut av tunellen. Men neste tunell derimot, ja da skiftet den over til dag..

Firmware 5.6
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Også_Øyvind_H

10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Muffinman

Du er heldig som har fått displayet til å skifte til natt i tunnel...det har aldri skjedd i min bil. Hovedlysene kommer imidlertid helt fint automatisk av og på. Synes vel også at displayet skifter til nattmodus alt for tidlig, det er jo helt lyst enda når det skjer. Må bruke manuell innstilling ofte. Synes også at hovedlys kommer unødvendig tidlig.

Alt i alt er jeg ikke imponert over auto-funksjonen. Disse problemene er kjent fra før, og autodimming av display skulle være forbedret i 5.8. Jeg merker ingen forskjell fra 5.6.

Høgis

Sitat fra: Muffinman på fredag 22. november 2013, klokken 23:46
Du er heldig som har fått displayet til å skifte til natt i tunnel...det har aldri skjedd i min bil. Hovedlysene kommer imidlertid helt fint automatisk av og på. Synes vel også at displayet skifter til nattmodus alt for tidlig, det er jo helt lyst enda når det skjer. Må bruke manuell innstilling ofte. Synes også at hovedlys kommer unødvendig tidlig.

Alt i alt er jeg ikke imponert over auto-funksjonen. Disse problemene er kjent fra før, og autodimming av display skulle være forbedret i 5.8. Jeg merker ingen forskjell fra 5.6.

+1
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Woods

Dette er heldigvis mulig å rette i SW(antar jeg)! :-)

Nuvolari

Jeg liker grafikken på nattmoduset best og har den på natt hele tiden. Dagmoduset blir for lyst for min smak.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Sualc

Jeg har også på auto, men den skifter aldri til nattmodus i tunneller...

Skjermen klarer å se forskjell på dag og natt, så den dimmer når det begynner å bli mørkt ute...men ikke i lange tunneller?! :o

Savner at klimaanlegget setter på "inne-luft" i tunneller (GPS), syns det er litt vanskelig å gjøre dette manuellt mens jeg kjører. Skulle gått an å gjøre dette fra rattet...
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

TK Askøy

Sitat fra: Sualc på lørdag 23. november 2013, klokken 08:28
Jeg har også på auto, men den skifter aldri til nattmodus i tunneller...

Skjermen klarer å se forskjell på dag og natt, så den dimmer når det begynner å bli mørkt ute...men ikke i lange tunneller?! :o

Savner at klimaanlegget setter på "inne-luft" i tunneller (GPS), syns det er litt vanskelig å gjøre dette manuellt mens jeg kjører. Skulle gått an å gjøre dette fra rattet...
Her på Vestlandet er det så mange tunneller at luften inne i bilen blir veldig ubehagelig på en vanlig tur hvis man ikke skifter til resirkulering. Jeg skifter frem og tilbake, men det er jo ganske risikabelt å se så mye på skjermen i 80 km/t. Jeg lurte på å sende Tesla en tilbakemelding på dette pluss skifte til nattmodus på skjermen, som ikke fungerer i tuneller. Tror ikke ingeninørene i California helt er klar over hvor mye dette påvirker brukeropplevelsen i Norge. Tror dere de lytter på tilbakemeldinger fremdeles, eller drukner de i mer eller mindre nyttige forslag?
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Muffinman

Bilen detekterer jo tunnelene siden hovedlysene går av og på, så dette må da kunne fikses i software.

Bruto Maccaroni

Sitat fra: Muffinman på lørdag 23. november 2013, klokken 10:02
Bilen detekterer jo tunnelene siden hovedlysene går av og på, så dette må da kunne fikses i software.

Bilen vet jo til og med hvor langt det er igjen i tunnelen før den slutter. Dette vises til venstre for speedometeret når du har på navigering og er inne i en tunnel. Så det burde ikke være vanskelig å sette bilen i tunnelmodus og bytte tilbake igjen når man er ute av tunnelen.
Tunnelmodus:

• Sette skjermene i nattmodus
  • Sette klima på resirkulering
  • Skru på utelys, men dette fungerer allerede bra
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA