Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekabel - Sverige - Charlottenberg

Startet av frekri, lørdag 30. november 2013, klokken 12:21

« forrige - neste »

don

En annen faktor trukket frem i NAF test er støy - Michelin støyer vistnok mere - er R2 bra på støy - noen erfaringer?? - det er jo ok på el-bilen og ikke ha så mye dekkstøy!?
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

Havebigfun

Vi får lage en spørreundersøkelse om de forskjellige dekkene- noen frivillige?

Yagi

Jeg er en av dem som ble *litt* skeptisk da jeg satte på Hakka R2 i høst (i 15 plussgrader) for å kjøre over fjellet. Overgangen fra PS2 ble litt brå  :P Men etter hvert som vinteren har kommet kunne jeg ikke tenke meg å bytte ut R2. Er nå veldig fornøyd. Jeg syns ikke dekkene bråker noe særlig heller. (faktisk mindre enn sommerdekkene i moderate hastigheter). Har ikke sammenlignet med Pirellidekkene, så her har jeg ikke så mye og komme med dessverre....
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Cirion

Sitat fra: Yagi på fredag 24. januar 2014, klokken 09:58
Jeg er en av dem som ble *litt* skeptisk da jeg satte på Hakka R2 i høst (i 15 plussgrader) for å kjøre over fjellet. Overgangen fra PS2 ble litt brå  :P Men etter hvert som vinteren har kommet kunne jeg ikke tenke meg å bytte ut R2. Er nå veldig fornøyd. Jeg syns ikke dekkene bråker noe særlig heller. (faktisk mindre enn sommerdekkene i moderate hastigheter). Har ikke sammenlignet med Pirellidekkene, så her har jeg ikke så mye og komme med dessverre....
Jøss, du sier at det støyer faktisk mindre enn sommerdekkene og du gikk fra PS2 til R2... Høres ut som du ikke hører så mye forskjell men forventet mer støy?

Jeg gikk fra PS2 til Pirelli og må si Pirellidekkene er tilnærmet lydløse. Motor og vindstøy overdøver Priellidekkene, noe som ikke kan sies om PS2.

Gruer meg faktisk til å sette på PS2 dekkene... Tror det får bli når temperaturen nermer seg 20 grader.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

arnehelge

Sitat fra: teslaman på onsdag 22. januar 2014, klokken 17:32
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 21. januar 2014, klokken 10:05
Sitat fra: Maartensommer på lørdag 18. januar 2014, klokken 21:13
Sitat fra: turfsurf på lørdag 18. januar 2014, klokken 19:58
Har kjørt mye med Pirellidekkene på snø, is og holkeføre, og det som virkelig er plagsomt er fremkommeligheten på løs eller blankpolert snø. Grep ved sving og bremsing er helt håndterbart, og der kan man uansett tilpasse farten. Spinner det derimot så må man enten på med kjettinger eller bli tauet.

Det toppet seg for meg i går.  Jeg har en helt flat innkjørsel, men er avhengig av å rygge inn for å sikre best sikt når jeg skal ut.  I går kjørte jeg meg fast i ca 5cm løssnø.  Etter en snau time fikk jeg løs bilen.  Det kostet mye svette, men det som svir mest er bulken jeg fikk i venstra bakdør da spaden med grus forsvant under det spinnende dekket og håndtaket på spaden dunket inn i døren.  Ironisk nok var det spaden som sørget for at jeg fikk løs bilen.........

Nå bilr det enten 2 eller 4 nye Nokian.
Anbefaler alle med Pirellidekkene å kjøpe seg Autosokker. Billige, går raskt å legge på samt gjør at en kommer seg fram på snø.

Reddet meg siste metrene opp til hytten, så anbefales :)

Dette er også en nøtt for meg da vi også sliter i siste kneika opp til hytta når måkebilen er et annet sted, og det fort kommer 5 til 10 cm snø. Vurderte kjetting men mener du autosokkene kan gjøre susen på ca 10 cm nysnø med bilen hevet til very high? Hvor kjøpte du dem?

Hvor får man kjøpt Autosokker til den hjulstørrelsen vi har?
Finnes det flere produsenter, og er det kvalitetsforskjeller?
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Krogern

Noen av dere andre som erfarer at det pakker seg mye snø / is i hjulbuene nå som vinteren er kommet. Er dette noe spesielt for Pirellidekkene som jeg har eller er erfaringen lik uansett dekk.

jkirkebo

Sitat fra: Krogern på fredag 24. januar 2014, klokken 11:30
Noen av dere andre som erfarer at det pakker seg mye snø / is i hjulbuene nå som vinteren er kommet. Er dette noe spesielt for Pirellidekkene som jeg har eller er erfaringen lik uansett dekk.

Jeg kjørte opp på hytta på mandag i 18cm ubrøytet nysnø uten at det pakket seg. R2-dekk, men det var kald og tørr snø da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: Krogern på fredag 24. januar 2014, klokken 11:30
For en uke siden så jeg at det hadde pakket seg snø i hjulbuen, og kom på diskusjonene på forumet om at dette var en utfordring med Model S.

Kikket på flere andre biler i nabolaget når jeg luftet bikkja, og guess what - det var pakket bra med snø i hjulbuene på andre biler også :)
Basert på dette opplever jeg ikke Model S som spesielt utsatt.

Kjører Nokian R2 om det bidrar til noe som helst :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

vrom

Det ble spurt om autosock tidligere, noen som har en link til noe billig som funker og passer de få gangene man ikke kommer opp siste 100 meterne til hytta ?

janmb

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. januar 2014, klokken 11:50
Kikket på flere andre biler i nabolaget når jeg luftet bikkja, og guess what - det var pakket bra med snø i hjulbuene på andre biler også :)
Basert på dette opplever jeg ikke Model S som spesielt utsatt.

Tror du har veldig rett der.

Det er veldig mange ferske TMS-eiere som tilsynelatende forventer at bilen skal være hevet over fysiske lover og tilhørende utfordringer.

Slike ting som pakkede hjulbuer, bakstuss som føyker tett, sludd som fryser på ruta før viskeren har en sjanse, etc etc er helt normale issues som ALLE biler i en eller annen grad har. Det er overkant optimistisk å tro man skal være fritatt for alle slike problemer fordi man har en TMS.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

sn0le

Galaxyen min hamstrer i alle fall snø i hjulbuene som om den fikk betalt for det.  :o
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

BMW850

Nærmer seg levering av min bil. Må gjøre ferdig faktura og jeg må bestemme meg for om jeg skal ta standardfelg med Pirelli vinterdekk til 15000,-. Det er jo en veldig god pris for Tesla original inkl. sensorer.

Er de så ubrukelige som noen hevder?? Kjører jo i lavlandet 90% av tida på bare veier. Når jeg skal på hytta er det ofte vinterføre men ingen voldsomme bakker. Har lyst til å prøve dem ut, på bare veier er de jo nesten bedre enn mye annet. Og på snø og slaps sier enkelte at de flyter litt, men det gjør vel alle vinterdekk?

En annen ting er at jeg synes de er litt kjedelige men en kunne jo pulverlakkert dem som disse og da er de helt OK ;) Noen som vet om hvor de lakkerer felger i nærheten av Telemark?

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sindrej

De orginale 19" felgene er faktisk veldig pene synes jeg.  Er overbevist om at mange ikke liker de "fordi det bare er standardfelger".   :o

Kjører selv Pirelli, og de er bortimot like bra som de orginale helårs 19" du får med.  Med en vinter som vi har hatt i år så angrer ikke jeg et sekund på valget av Pirelli.  Angrer enda mindre når jeg hører støyen fra alle som kjører med pigg.  Jeg har også prøvd piggfrie Hakka og på bar vei er Pirelli fullstendig overlegne.

Har kjørt på snø noen ytterst få dager, og fremkommeligheten har vel ikke akkurat imponert, men null problem for meg.  Tar det uansett med ro, ny, ukjent bil og alt det der ....

christian1986

Sitat fra: vrom på fredag 24. januar 2014, klokken 12:29
Det ble spurt om autosock tidligere, noen som har en link til noe billig som funker og passer de få gangene man ikke kommer opp siste 100 meterne til hytta ?
Autosock er en merkevare. Ellers ville jeg hørt med de som fører disse, mener blant annet NAF gjør det.

Koster vel rundt 700,-.

BMW850

"Kjører selv Pirelli, og de er bortimot like bra som de orginale helårs 19" du får med.  Med en vinter som vi har hatt i år så angrer ikke jeg et sekund på valget av Pirelli.  Angrer enda mindre når jeg hører støyen fra alle som kjører med pigg.  Jeg har også prøvd piggfrie Hakka og på bar vei er Pirelli fullstendig overlegne."

Ja, men de originale som følger med er jo ikke vinterdekk i det hele tatt! Er villig til å prøve ut Pirelli, har kjørt noen år så jeg bekymrer meg ikke :)

En annen ting er at Tesla faser Pirellidekkene ut ihvertfall i Norge sier min DS. Er de snart tomme kanskje og i tilfelle er det noen som har bestillt Pirelli og fått noe annet?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA