Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekabel - Sverige - Charlottenberg

Startet av frekri, lørdag 30. november 2013, klokken 12:21

« forrige - neste »

frekri

Jeg har lest mye negativt om Pirellidekkene, men hadde likevel planer om å kjøpe disse med bilen. Er dere fornøyd med Pirellidekkene på vinterføre?
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

skywalker

Har kjørt med Sottozero dekkene i Trondheim i 14 dager nå og er positivt overrasket. Meget gode på våt, saltede og tørr veibane. Støyer lite og oppleves som faste i fisken. Sporer ikke overhode( forferdelige hjulspor på innfartsårene til Trondheim). På is og snø oppfører de seg på samme måte som Continental piggfrie jeg hadde på bimmern. Jeg prøver å beregne nedbremsingen i god tid når det er skikkelig holke og holde "siget" oppe i motbakkene. Helgarderte med dekklister på den verste dagen med kram nysnø i den verste bakken hjem og det satt utmerket. Så flere biler samme kveld som ikke klarte samme bakken og ble stående på tverra(litt skadefro da ja). Antispinn elektroniken til Tesla oppleves som mye mer presis og hjelpsom enn både Audi og BMW jeg har hatt tidligere.
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

Havebigfun

Her har vi en pirellitråd allerede:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8874.msg144299/topicseen.html#msg144299
Det er ikke hensiktsmessig å starte nye tråder om samme emne annenhver dag.

Cirion

Litt morsom avsporing... Fikk en kompis til å følge meg til en kar som skulle bytte noen deler på honda'en. Honda'en er skodd med Hakka R 2011 og vi kjørte opp en litt iset bakke i lommedalen. Jeg kjørte rolig opp, og merket ikke at det var glatt. Kompisen min derimot stoppet opp i bakken, han ble stående å spinne. På 3. forsøk med god fart, kom han seg opp. Merket ikke at det var glatt på vei ned igjen heller...

Tesla Model S Signaure P85+ skodd med Pirelli Zottozero.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nuvolari

Sitat fra: Cirion på lørdag 23. november 2013, klokken 21:25
Litt morsom avsporing... Fikk en kompis til å følge meg til en kar som skulle bytte noen deler på honda'en. Honda'en er skodd med Hakka R 2011 og vi kjørte opp en litt iset bakke i lommedalen. Jeg kjørte rolig opp, og merket ikke at det var glatt. Kompisen min derimot stoppet opp i bakken, han ble stående å spinne. På 3. forsøk med god fart, kom han seg opp. Merket ikke at det var glatt på vei ned igjen heller...

Tesla Model S Signaure P85+ skodd med Pirelli Zottozero.

Høres ut som sottozero er bedre enn mange fryktet. Bestilte selv sottozero men da DS tilbød meg hakka r2 for samme prisen (15.000,-) tok jeg det.

Tror jeg hadde klart meg fint med sottozero men skal noen turer på fjellet i vinter og det ble utslagsgivende.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Havebigfun

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 23. november 2013, klokken 21:37
Bestilte selv sottozero men da DS tilbød meg hakka r2 for samme prisen (15.000,-) tok jeg det.

Tror jeg hadde klart meg fint med sottozero men skal noen turer på fjellet i vinter og det ble utslagsgivende.
Ikke mange som hadde sagt nei til den dealen. Med 7 k mellomlegg derimot 8)- flott sottozero ser ut til å være så bra.

Cirion

Nok en avsporing, men de som henter bil nå, får Hakka R2 på Aero selv om de bare har betalt for Pirelli på std. Aero ser jævlig ut på bilder, men var ganske tøff i virkeligheten. Det stod 3 sorte P85+ på Aero utenfor butikken i rekke. De så jævlig futuristiske ut. Foran dem stod jeg, med kjedelige sølvgrå Cyclone.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

TK Askøy

Sitat fra: Cirion på søndag 24. november 2013, klokken 08:05
Nok en avsporing, men de som henter bil nå, får Hakka R2 på Aero selv om de bare har betalt for Pirelli på std. Aero ser jævlig ut på bilder, men var ganske tøff i virkeligheten. Det stod 3 sorte P85+ på Aero utenfor butikken i rekke. De så jævlig futuristiske ut. Foran dem stod jeg, med kjedelige sølvgrå Cyclone.

Smaken er som baken..

Jeg har Pirelli med sølvgrå Cyclone og synes felgene er veldig stilig. De gir et klassisk preg som jeg liker. Jeg synes blandingen av klassiske linjer og "science fiction innmat" er det som virkelig gjør Tesla til noe unikt, og Cyclone felgene passer perfekt til det synes nå jeg  8)

Har ellers kjørt med Pirellidekkene i noen uker, men ikke støtt på skikkelig vinterføre ennå. På vått/tørt føre fungerer dekkene veldig bra.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

tstens

Hei har nå kjørt etpar dager på vinterføre m Pirelli dekkene . Ikke imponert nei
Bilen oppfører seg som en slede . Konstant smålogring på hekken . Dette er på glatt asfalt . Har jo snødd "cerapulver" som blir polert ned i asfalten så ikke enkelt føre. Idag på E6 lå jeg i 85-90(turte ikke fortere)i en oppoverbakke så begynte antispinn lyset å flikke .bilen slapp hele tiden og fikk karret meg over toppen såvidt i 60 km/t . På snø flyter den rund . Ikke fornøyd på vinterføre nei . Føles nesten ut som det er feil på spissing bak . På vått 0 føre er de veldig bra . Har også forholdsvis stor rullemotstand . I dag med et snitt på ca 70 km/t hadde jeg et forbruk på 235w/km . Blir definitivt noe annet neste vinter . Går i underskudd på strøm om dagen pga dette . Så jeg må supplere m den gamle oljebrenneren....
Terje
P85,White

Black Lemon

Sitat fra: Cirion på søndag 24. november 2013, klokken 08:05

Aero-felgene er stilige og anderledes enn mye annet. De er nok også svært praktiske på vinterføre da de skjermer bremseskiver og kalipere for saltspruten. De er jo litt retro i stilen da felger med "lukket" design var svært populært da alu-felger begynte å komme på markedet på 1970-tallet.

turfsurf

Sitat fra: tstens på tirsdag 14. januar 2014, klokken 22:19
Hei har nå kjørt etpar dager på vinterføre m Pirelli dekkene . Ikke imponert nei
Bilen oppfører seg som en slede . Konstant smålogring på hekken . Dette er på glatt asfalt . Har jo snødd "cerapulver" som blir polert ned i asfalten så ikke enkelt føre. Idag på E6 lå jeg i 85-90(turte ikke fortere)i en oppoverbakke så begynte antispinn lyset å flikke .bilen slapp hele tiden og fikk karret meg over toppen såvidt i 60 km/t . På snø flyter den rund . Ikke fornøyd på vinterføre nei . Føles nesten ut som det er feil på spissing bak . På vått 0 føre er de veldig bra . Har også forholdsvis stor rullemotstand . I dag med et snitt på ca 70 km/t hadde jeg et forbruk på 235w/km . Blir definitivt noe annet neste vinter . Går i underskudd på strøm om dagen pga dette . Så jeg må supplere m den gamle oljebrenneren....
Terje

Har akkurat samme erfaring som deg med Pirellidekkene, funker ikke bra når det blir kaldt, og ikke bra på nysnø. Kjørte Åsgårdstrand-Skøyen i dag, brukte 260Wh/km i snitt på 9 mil med rangemode og 18C i kupeen. Var litt fristet til å slenge med leppa om dekkene til Teslafolkene, de er overhodet ikke egnet i Norge, men jeg hadde nok annet å formidle til de.

Jeg bor på kysten med salta hovedveier, men når jeg knapt kommer opp av gårdsplassen (veldig slak bakke) eller fra barnehagen, så hjelper jo ikke det noe. Sideveiene er jo ikke salta. På fjellet i jula ble jeg ekspert på å legge hurtigkjettinger, var vel nede i ett minutt pr hjul. Ett tips hvis man står fast i en liten bakke, er å rygge opp, har kommet opp mange plasser ryggende merkelig nok.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Cobos

Jeg er egentlig veldig imponert over Pirelli dekkene. Noe av poenget for meg er at jeg i all hovedsak kjører inne i Oslo. Nå har vi jo fått litt snø her også. Styrefølelsen er ikke spesielt presis på snø, men bilen går i praksis i den retningen jeg peker den, bare kanskje ikke helt presist der jeg tenkte. Hvis jeg forventer det fungerer det helt fint. I slikt føre kjører jeg naturligvis også veldig mye mer rolig og forventer lang bremse og aksellerasjonsstrekning. Dette er ganske tilsvarende slik min gamle Honda med Continental Nordiske vinterdekk fungerte.

Det som derimot fungerer meget bra med Sottozero'ene i mine øyne er evnen til bilen til å faktisk trekke seg fram. Går rolig på gassen og den starter seg framover og drar seg elegant i gang, selv ved bakkestart på snø.

Forskjellen ligger kanskje i at jeg forventet disse var gode på våt asfalt men elendige på snø. I praksis er de gode på våt asfalt og helt greie på snø i mine øyne. Men jeg kjører IKKE på fjellet og ville kjøpt Nokian el. hvis det var målet mitt. Merk dog at jeg har 50psi i dekkene, med de 45psi de kom med originalt var dekkene i praksis ubrukelige.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Balrog

Meget bra på kald asfalt. Elendig grep på pakket snø. Jeg forsøkte å skru av traction control i fart i dag. ALDRI ALDRI ALDRI gjør det med pirellidekk på hardpakket kald snø... Veigrepet ble som bob i akebakke.

Sottozero+pakket snø = lav fart, passiv kjøring og god avstand...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

M@Do

Sitat fra: Balrog på onsdag 15. januar 2014, klokken 02:07
Meget bra på kald asfalt. Elendig grep på pakket snø. Jeg forsøkte å skru av traction control i fart i dag. ALDRI ALDRI ALDRI gjør det med pirellidekk på hardpakket kald snø... Veigrepet ble som bob i akebakke.

Sottozero+pakket snø = lav fart, passiv kjøring og god avstand...
Jeg prøvde også å skru av traction control'en noe som resulterte i at guttungen på bakerste rad plutselig satt i kjøreretning. Og jeg kjører nokian r2. Så traction control'en lar vi stå på!

TesLars

Ja, er veldig fornøyd. Dekkene har oppført seg meget eksemplarisk.
Oslo
Black Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA