Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Norsk Tesla app lansert

Startet av Land Trykkeri, lørdag 30. november 2013, klokken 11:16

« forrige - neste »

Land Trykkeri

Sikker skrevet om dette før men fant ikke igjen innlegg.
Fikk krav fra bro og tunnelselskapet ang. bompasseringer på rv4 første uka jeg fikk Teslaen. Hadde ikke ordnet med elbilbrikke , men trodde at det var greit å kjøre bommen uten å betale siden det er EL reg.nr.
Fikk så faktura i dag  på 12 passeringer a 15 kr + tilleggsavgift på 300.-
Ringte og klaget på dette , men de hevdet at vi elbilister MÅ ha elbilabonnement for å slippe bomavgiften.  Hun bad meg sende en skriftelig klage om jeg synes dette var urimelig :-(
Har ordnet med autopassbrikke for elbil nå...
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

Muffinman

SitatFritak for betaling - forutsetter AutoPASS-avtale:

Uniformerte utrykningskjøretøy, samt sivile utrykningskjøretøy i tjenesteoppdrag.
Elektriske biler med drivstoffkode 5 i vognkortet
Kollektivtransport i rute
Forflytningshemmede med gyldig parkeringstillatelse, utstedt med en varighet på minst to år
Hydrogenbiler (HY i reg.nr)
Forflytningshemmede med gyldig parkeringstillatelse, utstedt med varighet på minst to år (For mer informasjon se AVTALE)
Kjøretøy i merket begravelsesfølge *
Motorsykler, moped. (Trenger ikke tegne avtale for å få fritak)

Fritak forutsetter AutoPASS-avtale. Kontakt Bro- og Tunnelselskapet AS for å få avtaleskjema tilsendt eller tegn avtale og få utlevert brikke hos forhandler. Fritaksdokumentasjon må leveres sammen med avtaleskjemaet for at fritaket skal bli godkjent.

Fra Trøndelag Bomveiselskap sine sider.

D.O

Hva må man registrere for å få en slik brikke? Skulle hatt en slik til jeg skal hente bilen, men hvis det er regnr på bil som må registreres spørs det om jeg rekker å få brikken.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

mrjalle

Sitat fra: D.O på søndag 24. november 2013, klokken 10:46
Hva må man registrere for å få en slik brikke? Skulle hatt en slik til jeg skal hente bilen, men hvis det er regnr på bil som må registreres spørs det om jeg rekker å få brikken.
Her måtte de ha kopi av vognkortet. Stakk innom en Esso-stasjon etter å ha hentet bilen. Leverte kopi av midlertidig vognkort og fikk med brikke med en gang. Ingen problem :-)

Muffinman

Jeg registrerte konto på på selskapets sider og opprettet en sak - søknad om fritaksavtale. Denne ble behandlet, og brikke kom i posten.

Lurer på om man automatisk får fritak nå når bilen er utrustet med brikke også i andre selskaper sine bomløsninger? Brikken blir jo registrert  ved passering, og man vet jo da at det er en elbil...

mrjalle

Sitat fra: Muffinman på søndag 24. november 2013, klokken 10:51
Lurer på om man automatisk får fritak nå når bilen er utrustet med brikke også i andre selskaper sine bomløsninger? Brikken blir jo registrert  ved passering, og man vet jo da at det er en elbil...
Jeg spurte det lokale bompengeselskapet (Nord-Jæren Bompengeselskap) om dette. De kunne bekrefte at det da ble gratis i alle som var tilknyttet AutoPass i Norge. Det er også min erfaring, da jeg har kjørt gjennom mange ulike bommer, og ikke mottatt en eneste faktura...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA