Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av teslaS84, fredag 29. november 2013, klokken 19:58

« forrige - neste »

teslaS84

Noen som har fått testet hvor mye forbruket øker når man har skiboks på TMS'en?

Jejl

Maartensommer

På fossile biler beregner man 20-25% ekstra forbruk.

Cirion

Ikke målt forbruk, men den nye Calix boksen på Wispbar tok seg meget godt ut på bilen...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Oreo

Sitat fra: Cirion på fredag 22. november 2013, klokken 18:22
Ikke målt forbruk, men den nye Calix boksen på Wispbar tok seg meget godt ut på bilen...
Har du bilder Cirion?

Sent from a mobile device
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

teslaS84

Kun sett bilder med skiguard. Folk sett andre alternativ? Bilder?

trygvelo

http://lmgtfy.com/?q=%C3%B8kt+forbruk+med+takboks

I følge brooom artikkelen som ligger øverst i søkeresultatet gav det et økt forbruk på drøye 4% i en tysk test. Har referert til den testen i takbokstråden også. Spørs på tyngde av takboks + innhold, samt hvor aerodynamisk den er. I tillegg vil den prosentvise økningen være mindre på en stor bil i forhold til en liten. Jeg antar at den prosentvise økningen i forbruk blir større jo fortere man kjører...

La oss for enkelhets skyld si 5% for Model S da.

Cirion

Sitat fra: Oreo på fredag 22. november 2013, klokken 18:30

Har du bilder Cirion?

Sent from a mobile device
Ja...

Cirion

Må desverre skuffe de som venter på bilder. Har forespurt, og blitt bedt om å vente med å vise bilder til offisiell lansering 02. desember.

Nuvolari

Vil du si at den ser bedre ut enn Skiguard 860?

Skal bestille skiboks ganske snart.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Cirion

Har ikke sett Skiguard 860 annet enn på bilder nå, så det er ikke lett å si hvordan den ser ut på bilen...

Personlig mener jeg designet på den nye Calix boksen er finere, og den kler bilen godt.
Jeg ville ventet med å bestille takboks.

Nuvolari

Sitat fra: Cirion på lørdag 23. november 2013, klokken 21:16
Har ikke sett Skiguard 860 annet enn på bilder nå, så det er ikke lett å si hvordan den ser ut på bilen...

Personlig mener jeg designet på den nye Calix boksen er finere, og den kler bilen godt.
Jeg ville ventet med å bestille takboks.

Takker! Da ser jeg an calix.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Gambo Turbo

Heisann forumvenner.

Ikke meningen med å ødelegge den gode stemningen I tråden, og med en viss fare for å spore av tema I tråden;
I mitt vognkort står bilen oppgitt med en tillatt taklast på 0kg. Er det slik for dere andre også, og hvordan forholder man seg til dette?

Mvh Turbo

TS

Sitat fra: Gambo Turbo på søndag 24. november 2013, klokken 11:05
Heisann forumvenner.

Ikke meningen med å ødelegge den gode stemningen I tråden, og med en viss fare for å spore av tema I tråden;
I mitt vognkort står bilen oppgitt med en tillatt taklast på 0kg. Er det slik for dere andre også, og hvordan forholder man seg til dette?

Mvh Turbo

Jeg har både skiboks fra Skiguard  og stativ fra Whispbar som passer fint, men siden Tesla ikke har klart å oppgi maks belasting på taket, så er det vel ikke iht gjeldene regler.
Nå er jeg  ikke beskymret i det hele tatt. Det er Tesla sitt problem om jeg får problemer. Jeg kjøpte med Panotak utelukkende for å bruke stativ.

Her er siste svar fra Tesla 17.sept som jeg besvarte som uakseptabelt for det europeriske markedet:
"Fordi maskinen som skulle teste maksimum takbelastning på Model S møtte sin motstand og ble ødelagt når vi gjennomførte testen er det vanskelig å gi et nøyaktig estimat på hva taket tåler. Dette beviser hvor kraftig taket er.
Jeg har derfor heller ikke noen dokumentasjon på dette. Taket er utrolig sterkt og skal tåle det meste. Vi er klar over designen til Yakima, men andere produsenter som Thule har også stativer som passer til våre fester.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA