Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 50% verdifall på 3 år - hva tror vi om den påstanden?

Startet av fonberg, fredag 29. november 2013, klokken 18:14

« forrige - neste »

fonberg

Hei.

Er det noen som har mottatt biler de siste par ukene som har mottatt tilbud om de omtalte 2.500,- til bruk i Tesla, som kompensasjon for at rødt og blått adapter mangler? Jeg mottok bilen 13. nov, men har hittil ikke sett noe tilbud om kompensasjon.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Aage M.

Fikk bilen den 11.nov, og har mottatt tilbudet.Ta en tlf. til Tesla.

krish

Jeg fikk bilen 12. nov. og har ikke hørt noe. Fyrer avgårde en mail nå.

TerjeV

Komer dette gavebrevet fra DS eller er det noe Dere får fra Holland??
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Cecilie

Fikk bil 18. november, uten adapter og uten vinterdekk. Ingen kompensasjon i sikte...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

rakriste

Lurer på om jeg får noe kompansasjon som er bileier nr 2.    Skulle gjerne hatt gummimatter fra shopen deres.  :D
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

fredag

Sitat fra: fonberg på fredag 22. november 2013, klokken 13:20
Hei.

Er det noen som har mottatt biler de siste par ukene som har mottatt tilbud om de omtalte 2.500,- til bruk i Tesla, som kompensasjon for at rødt og blått adapter mangler? Jeg mottok bilen 13. nov, men har hittil ikke sett noe tilbud om kompensasjon.

Jeg fikk bil i september, men har ikke hørt noe fra Tesla om kompensasjon.

Å få utlevert vinterhjulene som jeg faktisk har betalt for hadde vært en helt ok kompensasjon.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

stianrod

Lurer på hvem som faktisk får kompensasjon?  Alle som ikke mottar adaptere ved levering, eller kun noen få utvalgte som har fått mail.
Synes levering 3 mnd etter "i, eller omkring" leveringstidspunkt bør også kompenseres uavhengig av adaptere eller ikke.
Des/Jan er ikke det samme som "i, eller omkring" sept/okt. 
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Trøndertesla

Jeg fikk bi i september og mail den 13 november hvor det sto bl.a. følgende:

"Our records indicate that you did not receive your level 2 (red or blue) adaptor when you took delivery of your Model S. We realise the inconvenience this is causing, by limiting the charging power with your mobile connector. Whilst we will do everything possible to expedite the building and shipping of your missing adaptor, we want to thank you for your patience and your continued support by giving you a credit of 300 EUR / 370 CHF / 2,500 NOK / 2,300 DKK / 2,700 SEK (dependent on your local currency) against future accessories or services."

De refererer til "your patience" så det er kanskje de som har "ventet lengst" som får? Hvor eksakt cut-off er er vel ikke helt klart...
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

krish

Svaret jeg fikk nå i ettermiddag:
SitatAlle Tesla-kunder har fått en kompensasjon for manglende adaptere ved levering. Kompensasjonen kan hentes ut når du kjøper et Tesla-produkt.

stianrod

Sitat fra: krish på fredag 22. november 2013, klokken 21:13
Svaret jeg fikk nå i ettermiddag:
SitatAlle Tesla-kunder har fått en kompensasjon for manglende adaptere ved levering. Kompensasjonen kan hentes ut når du kjøper et Tesla-produkt.

Så ifølge ditt svar vil alle som ikke får adaptere med bilen ved levering få kompensasjon fra Tesla.   

Jaja... Har fått installert blå kontakt av elektriker, og har ingen schuko i garasjen. Om jeg ikke skaffer overgang selv, så har jeg altså ingen mulighet for å lade bilen i det hele tatt om jeg ikke får med adapteren ved levering.

Har ikke fått info fra Tesla om adapterleveringsproblemer i det hele tatt. Så om blåadapteren ikke blir levert med bilen, så skal jeg reagere meget overrasket....

Men de har under en måned på seg til å levere som forventet, uten kompensasjon. Håper selvsagt på det :)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Muffinman

Fikk heller ingen info om manglende adaptere hverken før eller ved levering. Jeg var jo informert via forumet, så jeg tok det opp selv. DS virket litt brydd, mulig bilen ville blitt overlevert uten at det ble nevnt i det hele tatt om jeg ikke spurte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA