Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Moderne hus med matchende Tesla

Startet av jorkus, fredag 29. november 2013, klokken 13:34

« forrige - neste »

jorkus

Jeg regner med at det er fler enn meg som ikke er vant til en bil på ca 2,2x5m. Det er jo sånn at ikke alle P-hus er tilpasset slike biler heller (eks Paleet i oslo). Jeg benytter ofte P-huset på Lambertseter senter, men har ikke forsøkt meg etter jeg fikk TMS.. Noen med TMS erfaring fra dette og andre P-Hus i Norges land?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Øyvind.h

Sitat fra: jorkus på fredag 22. november 2013, klokken 07:27
Jeg regner med at det er fler enn meg som ikke er vant til en bil på ca 2,2x5m. Det er jo sånn at ikke alle P-hus er tilpasset slike biler heller (eks Paleet i oslo). Jeg benytter ofte P-huset på Lambertseter senter, men har ikke forsøkt meg etter jeg fikk TMS.. Noen med TMS erfaring fra dette og andre P-Hus i Norges land?

Kjørte bilen inn der for et par måneder siden, og på nytt for ca en måned siden når delene til den ødelagte kofferten hadde ankommet. Pga de høye kantene valgte jeg å heve bilen til extra high på vei inn slik at fronten på bilen fint kan henge over. Tok det pent, men det gikk helt fint. Kona derimot kjører ikke lenger inn der.

På vei ut når jeg skulle svinge ned den siste bratte bakken før utkjøringen, hva kom i mot? Jo en annen Tesla :) Det ble trangt det, men det gikk :) Ser noen velger på parkere Teslaen på bensinstasjonen ved siden av. Alternativt er det jo utendørs parkering ved det gamle senteret?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

TMS-eiere med 21" vil nok få seg en ubehagelig overraskelse om de har forvillet seg inn i Solsiden P-hus i Trondheim. Utkjøringen er så trang at jeg tviler på at det er mulig å komme gjennom uten å kantkjøre felgene uten bruk av hjelpemann - og muligens ikke engang da. Burde hatt en advarsel ved innkjøringen.

Jeg hadde heldigvis vinterhjul på 19", og her stikker dekkene utenom felganten. Jeg berørte kanten på begge sider før jeg var ute med dekkene, men muligens ikke på begge sider samtidig.

EDIT: Pirbadet P-hus under Clarion er derimot veldig bra. Elbilparkering med schuko like etter innkjøring, og hele greia på ett nivå.

Li-Ion

Sitat fra: Muffinman på fredag 22. november 2013, klokken 22:22
TMS-eiere med 21" vil nok få seg en ubehagelig overraskelse om de har forvillet seg inn i Solsiden P-hus i Trondheim. Utkjøringen er så trang at jeg tviler på at det er mulig å komme gjennom uten å kantkjøre felgene uten bruk av hjelpemann - og muligens ikke engang da. Burde hatt en advarsel ved innkjøringen.

Jeg hadde heldigvis vinterhjul på 19", og her stikker dekkene utenom felganten. Jeg berørte kanten på begge sider før jeg var ute med dekkene, men muligens ikke på begge sider samtidig.

EDIT: Pirbadet P-hus under Clarion er derimot veldig bra. Elbilparkering med schuko like etter innkjøring, og hele greia på ett nivå.
Jeg skal parkere daglig i Solsiden P-hus når jeg får min. Kjenner at jeg gleder meg nå...  :-\
Be afraid...

Muffinman

Kanskje jeg har dårlig øyemål og er en dårlig sjåfør, men om jeg hadde hatt bedre tid skulle jeg målt bredden på utkjøringen og sammenlignet med ytterkanten på dekkene. Jeg oppfattet det ihvertfall som svært trangt, og kunne høre det gnisse i gummi samme hvilken vei jeg justerte på rattet. Ikke mye, men jeg var glad de mørke 21" lå trygt i dekkposene sine hjemme.

Li-Ion

Sitat fra: Muffinman på fredag 22. november 2013, klokken 22:49
Kanskje jeg har dårlig øyemål og er en dårlig sjåfør, men om jeg hadde hatt bedre tid skulle jeg målt bredden på utkjøringen og sammenlignet med ytterkanten på dekkene. Jeg oppfattet det ihvertfall som svært trangt, og kunne høre det gnisse i gummi samme hvilken vei jeg justerte på rattet. Ikke mye, men jeg var glad de mørke 21" lå trygt i dekkposene sine hjemme.
Skal på jobb i morra - tar med målebånd ;)
Be afraid...

Muffinman

Li-Ion

Be afraid...

VigdisA

Parkering under Norges Varemesse på Lillestrøm går på et vis, men ladeplassene er for smale. Strakk kabelen fra plassen bak, det fungerte.
Utkjøringen der er krapp og smal, lett å skrubbe gummien borti den lave kanten du ikke ser fra førerplass.
Er kanskje best å parkere ute.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Sitat fra: Li-Ion på fredag 22. november 2013, klokken 22:59
Sitat fra: Muffinman på fredag 22. november 2013, klokken 22:57
Genialt, da måler jeg bilen :)
DEAL  8)
Da har jeg målt mellom bakhjulene  (bilen står parkert med framhjulene litt vridd). Mellom ytre dekksider er det 194 cm.

Li-Ion

Sitat fra: Muffinman på lørdag 23. november 2013, klokken 09:51
DEAL  8)
Da har jeg målt mellom bakhjulene  (bilen står parkert med framhjulene litt vridd). Mellom ytre dekksider er det 194 cm.
Og da har jeg målt i parkeringshuset. Målte på høyre felt både på inn og utkjøring.
Jeg fikk mellom fra 222 cm og opp til 228 mellom kantsteinene... så da burde det gå greit. Men for guds skyld ikke benytt de utkjøringene som svinger...da er det bare å si bye-bye til felger og speil...
Be afraid...

Bruto Maccaroni

Nydalen parkeringshus er ganske TMS vennlig. Det er litt småtrangt i inn/utkjøring og i spiralen mellom nivåene, men ingen problem hvis man tar det litt rolig. Og så er det en god del ladepunkter med 16A Schuko der med plasser som det er mulig å tre en Modell S inn i.

Vi var 3 TMS'er samtidig ved elbilparkeringen på P2 i går, en grå, min perlehvite og en dagsgammel, skinnende svart

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

Muffinman

Sitat fra: Li-Ion på lørdag 23. november 2013, klokken 10:44
Sitat fra: Muffinman på lørdag 23. november 2013, klokken 09:51
DEAL  8)
Og da har jeg målt i parkeringshuset. Målte på høyre felt både på inn og utkjøring.
Jeg fikk mellom fra 222 cm og opp til 228 mellom kantsteinene... så da burde det gå greit. Men for guds skyld ikke benytt de utkjøringene som svinger...da er det bare å si bye-bye til felger og speil...
14 cm på hver side på det smaleste altså. Da må fruen ut og dirigere for min del. Risikerer ikke 21"``ene på eget øyemål.

eledille

Muffinman, Li-Ion: Dere trenger Alloygators :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

toppi

Har vært en del på Lambertseter jeg, og det går greit om man kjenner bilen og konsentrerer seg om det man skal. Det jeg derimot ikke fatter er at et nytt senter lager så klønete inn/ ut kjøring.

Det nye senteret i Vestby har klart det på en langt bedre måte. Kan anbefales for TMS.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA