Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En bank's oppfattning av verditap

Startet av silver, fredag 29. november 2013, klokken 11:27

« forrige - neste »

TomHenden

Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

BMW850

Sitat fra: TomHenden på lørdag 12. juli 2014, klokken 21:46
Da er min endelig ferdig lakkert også. :)
Meget fornøyd. Synes det ser mye bedre ut.
Men ser antydning til litt glans forskjell, kan ha noe med at det ikke er metallic lakk.

Pris: 3750,- inkl. moms.



Men hvorfor i allverden lakkerte du ikke i metallic lakk da?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

TomHenden

Jeg ba om det samme som original lakken, er bare at det ser litt mattere ut en lakken ovenfor.
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

snd

Kan noen anbefale noen som lakkerer i Oslo?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

silver

#125
Da er min ferdig lakkert også.
Kommer med bedre bilder litt senere.
Ble veldig fornøyd :-)
S85, Sølv, Panorama, Svart skinn (Performance), Karbon, Tech-pakke, Luftfjæring, Parkeringsassistent, Tåkelys, Lydpakke, Hattehylle

petersv

#126
Er det meg eller kamera, eller er det fargeforskjell?

silver

Det skal ikke være det, og ser ikke slik ut i virkeligheten hvertfall :-)
S85, Sølv, Panorama, Svart skinn (Performance), Karbon, Tech-pakke, Luftfjæring, Parkeringsassistent, Tåkelys, Lydpakke, Hattehylle

petersv

Det var bra :)

De klarte altså å pusee ned og sparkle med kanalene montert på bilen? Hvor i landet fikk du dette utført, og ble det dyrt?

dotten

hva betalte du Silver? Og hvor? :-)
S85

P85D fra mars 2015

Dennis

Å ikke ha lakkerte sideskjørt ser veldig billig ut, og vanligvis noe man vanligvis bare ser på lavpris biler eller "terreng" utgavene. Så det sammen med foliering av gubbe krommen skal jeg prøve å få gjort samme uka som jeg får bilen.

Må si det gjorde seg veldig på de som har fått gjort det her 8)

mogu

Dette fikk jeg også lyst til å gjøre, men spørs om ikke jeg skal kjøre inn bilen litt når jeg får den før jeg endelig bestemmer meg! takk for inspirasjon!
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

jalias

Sitat fra: Frodebo på fredag 01. august 2014, klokken 15:37
Resultet og pris for Tom var såpass bra at jeg måtte følge opp. IBSS hadde nok undervurdert jobben til Tom og gitt i overkant lav pris. De tar nå 4.500 + mva. for jobben, men det er jo heller ikke ille. Hentet min bil i dag, og etter det jeg kan se er jobben godt utført og resultatet bra. Farge: Solid hvit.

Blåser litt liv i denne igjen, nå som dere har kjørt en vinter med lakkerte spoilere og skjørt.
Ser det like bra ut ennå? Ble det lagt på 3M film etter lakkering?
Vurderer å gjøre dette ved IBSS på min MCR. Noen som har fått dette gjort på MCR i Trondheim? Usikker på om de finner rett lakk (3-sjikts)


glenn.sollid

Jeg gjorde dette på min eks Tesla Model S MCR. Ligger bilde av den tidligere i denne tråden. Dette ble gjort hos Toyota Hell bil som har god erfaring med karosseriskader og lakkering av Tesla i Trondheim.

Koster litt mere enn hos IBSS  da.

thoru

Sitat fra: Frodebo på fredag 01. august 2014, klokken 15:37
Resultet og pris for Tom var såpass bra at jeg måtte følge opp. IBSS hadde nok undervurdert jobben til Tom og gitt i overkant lav pris. De tar nå 4.500 + mva. for jobben, men det er jo heller ikke ille. Hentet min bil i dag, og etter det jeg kan se er jobben godt utført og resultatet bra. Farge: Solid hvit.

litt dumt spørsmål. men hva inneværer jobben de gjorde? Hvordan så bilen ut før lakering?
var den lakken bilen ble levert med dårlig?

har låst prisen med vanlig svart lakk på en 85D. men angrer kanskje litt på at jeg ikke tok metalic utgaven.
venter på at Tesla skal bekrefte at endring av dette ikke fører til ny pris på hele bilen (prisoppgangen).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA