Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En bank's oppfattning av verditap

Startet av silver, fredag 29. november 2013, klokken 11:27

« forrige - neste »

ELTesla

HåkonE

Gjør seg med lakkering helt ned. :)

Veldig stilige felger erot. Tørr jeg spørre om produsent? 

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mbrattg1

Leverte min Brune Tesla til nedlakkering i dag.
Hadde fra før vært uheldig å miste et stort speil(av alle ting) på bilen, så måtte lakkere. Bestilte i tillegg nedlakkering av bil. Veldig spent.

Arbeid utføres hos Toyota Hell Bil på Lade/Leangen, som Tesla Trondheim bruker selv
P85, Brun metallic, Panorama, 22" Vossen,Brun Performance Skinn, Dobbeltlader, Tech, Luft, Hifi, Vinter, Nappaskinn, Alcantara, Karbon, 7-seter,++ Audi-frelst men likevel veldig fornøyd

jalias

Sitat fra: mbrattg1 på onsdag 02. juli 2014, klokken 10:57
Leverte min Brune Tesla til nedlakkering i dag.
Hadde fra før vært uheldig å miste et stort speil(av alle ting) på bilen, så måtte lakkere. Bestilte i tillegg nedlakkering av bil. Veldig spent.

Arbeid utføres hos Toyota Hell Bil på Lade/Leangen, som Tesla Trondheim bruker selv

Fikk du pris på å lakkere ned?
Har sendt mail til Toyota Lade om pristilbud på dette, så vidt jeg har funnet ut her på forumet er det kun Klepp som har gitt pris (ca 6000,-) for MCR

mbrattg1

Snakka om 10-12 000. Fikk ikke en fast pris på dette. Sa kun at jeg skulle ha det.
Vet også at Elgeseter Billakering har gjort dette på en del Teslaer. De tar 10 000, men de liker egentlig ikke å gjøre arbeidet og vil ikke gi deg noe garanti på jobben...
Toyota Hell Bil gir iallefall lik garanti som på hvilken som helst lakkeringsjobb.
P85, Brun metallic, Panorama, 22" Vossen,Brun Performance Skinn, Dobbeltlader, Tech, Luft, Hifi, Vinter, Nappaskinn, Alcantara, Karbon, 7-seter,++ Audi-frelst men likevel veldig fornøyd

jalias

Sitat fra: mbrattg1 på onsdag 02. juli 2014, klokken 15:53
Snakka om 10-12 000. Fikk ikke en fast pris på dette. Sa kun at jeg skulle ha det.
Vet også at Elgeseter Billakering har gjort dette på en del Teslaer. De tar 10 000, men de liker egentlig ikke å gjøre arbeidet og vil ikke gi deg noe garanti på jobben...
Toyota Hell Bil gir iallefall lik garanti som på hvilken som helst lakkeringsjobb.

De skulle ha 14900,- inkl mva for denne jobben.

Teslanewbie

jeg betalte litt mer enn 5000kr for alle spoilere og da tok de av spoilerne og lakkerte disse , det gjør de ikke på mange andre sted de lakkerer med spoilerne montert på bilen....

ellers for dere som bor i rogaland :

Rogaland med omegn..
Pr. 23.12.13
Klepp Auto http://www.kleppauto.no/lakkering som gjorde jobben, ble meget bra!

Helge (Sjefen på lakk) skal lage en "Teslapakke"
51 78 60 71 / skade@kleppauto.no

2 sjikt (Vanlig lakk 5184,- ink mva)
3 sjikt (Metallic lakk 6039,- ink mva)
Kun lakkering, skader, bulker m.m kommer som et tillegg hvis dette er på bilen.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

glenn.sollid

Min røde Model S står også på Hell Bil for lakkering helt ned. Satser på at dette gjør seg på rød bil. Ble forøvrig nevnt at det vil bli en litt annen fargenyanse på grunn av struktur i overflaten. Spent på resultatet. Lakker også diffuser i bilens farge.

eadie

Sitat fra: erot på onsdag 11. juni 2014, klokken 02:51
Her er min. Synes det ble bra, men med mørkeblå er det vanskelig å se på bilde. Fant et som jeg dro opp eksponeringen litt på, så er det litt lettere å se.

Dette er lekkert. Har selv mørkeblå, og vurderer det samme.
Pris for jobben?
Jeg er i Bergen, og vil vel anta rundt 10k inkl mva for dette, men håper å få til noe billigere.
Hva med garanti på jobben?
Ser du fargenyanser?

----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

erot

Sitat fra: Haknys på onsdag 11. juni 2014, klokken 17:02

Veldig stilige felger erot. Tørr jeg spørre om produsent?

http://vellanowheels.com/viewwheel.php?c=VM17

Sitat fra: eadie på mandag 07. juli 2014, klokken 14:17
Dette er lekkert. Har selv mørkeblå, og vurderer det samme.
Pris for jobben?
Jeg er i Bergen, og vil vel anta rundt 10k inkl mva for dette, men håper å få til noe billigere.
Hva med garanti på jobben?
Ser du fargenyanser?

Os lakk og karosseri. Jeg er i bransjen, så min pris er nok ikke representativ. Kan ikke love noe, men jeg har blitt antydet 4000 + mva for vanlig kunde, noe som må sies å være svært billig. De gjorde god jobb med min i alle fall.

Tror ikke det er fargeforskjell, men det er uansett umulig å se siden det er en overgang med litt ulik vinkel, så fargen fremstår uansett en nyanse annerledes på nedre kant (og det ser helt riktig ut).

Derimot kan du se antydning til strukturforskjell i plasten. Ikke noe problem på min, men mulig det kan synes på annen farge. I så fall må det pusses og forbehandles mer, men vil fremdeles tro de er av de billigste.

jalias

Sitat fra: glenn.sollid på mandag 07. juli 2014, klokken 13:10
Min røde Model S står også på Hell Bil for lakkering helt ned. Satser på at dette gjør seg på rød bil. Ble forøvrig nevnt at det vil bli en litt annen fargenyanse på grunn av struktur i overflaten. Spent på resultatet. Lakker også diffuser i bilens farge.

Det gledes til å høre resultatet, og se bilder :)

mbrattg1

Var å hentet bilen min i dag. Jeg lakkerte ikke diffuser. Må si jeg angrer litt på det i dag. La ikke merke til de store endringene på en brun bil, men det ble greit nok.

Jeg betalte 12.600,- men det skal sies at jeg hadde en skade i tillegg, så bilen skulle uansett lakkeres.
Alt av deler ble demontert og pusset ned, for så å bli grunnet/lakkert.

Så bilen din Glenn, delene dine var demontert og lakkert i dag morges. De sa du tenkte å foliere diffuser om du ikke ble fornøyd. Vet du om dette er kostbart?

D.O

Sitat fra: mbrattg1 på tirsdag 08. juli 2014, klokken 14:19
Var å hentet bilen min i dag. Jeg lakkerte ikke diffuser. Må si jeg angrer litt på det i dag. La ikke merke til de store endringene på en brun bil, men det ble greit nok.

Jeg betalte 12.600,- men det skal sies at jeg hadde en skade i tillegg, så bilen skulle uansett lakkeres.
Alt av deler ble demontert og pusset ned, for så å bli grunnet/lakkert.

Så bilen din Glenn, delene dine var demontert og lakkert i dag morges. De sa du tenkte å foliere diffuser om du ikke ble fornøyd. Vet du om dette er kostbart?
Bilder? her enda ikke sett en brun som er lakkert ned  :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

mbrattg1

Kan legge ut de bildene som er tatt så langt. Ingen sol i Trondheim i dag, så bildene er ganske mørke. Ser ikke store forskjellene. Kan se om jeg får tatt noen nye i penere vær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA