Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla vs den tyske arven

Startet av Tesla85, fredag 29. november 2013, klokken 11:22

« forrige - neste »

Tesla85

Jeg hentet bilen min i ettermiddag. Den hadde bare 1/2 "tank" og software 5.6. Når jeg kom hjem koblet jeg den til 230V 16A og trykket meg litt frem i menyene.. Jeg avsluttet økten med å koble bilen til wifi og starte oppgradering. Når jeg gikk ut nå lyser instrumentbordet, og det står "Car needs service"
Hva gjør jeg nå? Bilen virker rimelig død, og jeg skal på jobb i morgen...  :-\
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Leif1

Den oppdateringen der tar visst gjerne omtrent fire timer, med mange rare meldinger mens den driver på.
Konvertitt fra S til X

Tesla85

Skal bare ta det med ro og vente til i morgen da...  :'(
Håper den starter i morgen... Har ikke lyst til å kjøre motorsykkel..  :-\
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Balrog

Den meldinga + "Charge cable problem" + "12 Volt Battery low" er dagligdags. Det virker likevel. Kanskje han som har programmert OSet kommer fra Microsoft?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

getor

Sjekk tråden om 5.8 oppdateringen - service meldingen vil bli stående der i 4 - 5 timer. Dustete melding spør du meg. Hvorfor kan de ikke sette inn melding om "software update in progress" og en statuslinje?

Tesla85

Phy! Takk for svar! Da kan jeg kanskje legge meg i stedet... Håper alt går bra i natt slik at jeg kan nyte synet av den nydelige bilen i morgen.  ;).
Men meldingen er jo idiotisk. Det kunne ha stått at den oppgraderte!
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Havebigfun

Underlig at Tesla utleverer med eldre FW. De betaler en del penger for overføringen av FW over 3G- det ville vært naturlig at dette oberføres over kabel før bilen leveres til kunde. ???

Høgis

Vær forberedt på at du kanskje får en ny oppdatering i morgen. Den tar ikke så lang tid.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Milzit

Det er helt normalt, bare la den bli ferdig.

Merk at flere har rapportert at ladingen ikke starter igjen etter oppdateringen er ferdig. (Har vel sammenheng med at det ikke er mulig å starte lading heller igjen fra appen)
Så jeg hadde ikke på lading når jeg kjøre update for å unngå tom 12V batteri. Trenger man å lade hele natten bør man vente med oppdateringen.

Tesla85

Det gikk bra!  Bilen var oppgradert og helt grei når jeg kom ut i dag.
Ladingen var det imidlertid dårligere med.... :-\.

Elektrikkeren kommer ikke på jobben før på tirsdag, så da blir det 230V/13A til over helgen...
Hadde håpet å få kjørt litt, men det kan jeg jo vær dag nå...! Deilig å eie en Tesla!  ;D
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Cowboystrekk

Sitat fra: Balrog på torsdag 21. november 2013, klokken 22:25
Den meldinga + "Charge cable problem" + "12 Volt Battery low" er dagligdags. Det virker likevel. Kanskje han som har programmert OSet kommer fra Microsoft?
+1
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Havebigfun

Sitat fra: Tesla85 på fredag 22. november 2013, klokken 05:17
Det gikk bra!  Bilen var oppgradert og helt grei når jeg kom ut i dag.
Ladingen var det imidlertid dårligere med.... :-\.

Elektrikkeren kommer ikke på jobben før på tirsdag, så da blir det 230V/13A til over helgen...
Hadde håpet å få kjørt litt, men det kan jeg jo vær dag nå...! Deilig å eie en Tesla!  ;D
Sjekk om det er en type 2 22kW stolpe i din nærhet- forutsatt at du har dobbellader kan du fylle på opptil 100km rated/time. Ha du ikke type 2 kabel får du sikkert lånt av en av oss ;)
Da kan det bli litt kjøring 8)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA