Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi vinterdekkene våre?

Startet av Drsbkk, fredag 29. november 2013, klokken 06:59

« forrige - neste »

Mr.Zero

Sitat fra: Drsbkk på fredag 22. november 2013, klokken 20:32
Forsøkte å starte opp bilen idag morges uten hell, trykket bortimot 30 ganger og ventet hver gang til displayet ble blank..virket ikke.
Kontaktet Nissan veihjelp, forklarte mulige årsaken til at bilen ikke ville startet, de gikk med på dette og sendte viking for å transportere bilen til en Nissan forhandler. Ringte de utover dagen, de hadde ikke forklaring på hvorfor bilen ikke ville starte, forklarte det jeg hadde lest her. Han sa iallfall at dette gikk på garantien..og at mulige deler måtte fraktes fra Nederland da de hadde et lager der. I beste fall blir bilen fikset til onsdagen..håper på det beste.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Så en Viking-bil i dag med to hvite leifer på "slep". Skulle nok til BNH på Risløkka for lossing... Mon tro hva som var gæli med dem...? :o
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Electra

Forsøkte å starte opp bilen idag morges uten hell, trykket bortimot 30 ganger og ventet hver gang til displayet ble blank..virket ikke.
Kontaktet Nissan veihjelp, forklarte mulige årsaken til at bilen ikke ville startet, de gikk med på dette og sendte viking for å transportere bilen til en Nissan forhandler. Ringte de utover dagen, de hadde ikke forklaring på hvorfor bilen ikke ville starte, forklarte det jeg hadde lest her. Han sa iallfall at dette gikk på garantien..og at mulige deler måtte fraktes fra Nederland da de hadde et lager der. I beste fall blir bilen fikset til onsdagen..håper på det beste.

De hadde ingen forklaring, men måtte vente på deler=batteri fra Nederland?  ;)

Regner med at de har målt 12V spenningen?

Drsbkk

Jepp, det var det Nissan Leaf eksperten sa til meg, var ikke noe problem med reservedeler da dette skulle hentes fra Nederland..de fant ingen feil nei..,em innså jo at bilen nektet å starte..men han betrygget meg på at dette gikk på garantien..maste på om jeg kunne få leiebil, men dette hadde han allerede sjekket ut fra Nissan nordics, mente at bilen var import fra Europa og dermed kunne de ikke gi meg leiebil.

S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

Ladefabrikken

Høres ut som det er det samme som veldig mange av oss opplevde i fjor vinter. Det har ikke noe med 12V batterie å gjøre. Det er en sikring i hoved batteriet som går. Å det var vist ikke bare å skifte sikringen, de måtte vist skifte hele driten med en ny og forsterket versjon.

Det var også noen DC/DC som gikk føyken også   
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

frankols

I såfall er du heldig ! Min var borte i 7 uker i februar/mars. Fikk aldri helt vite hva det var, men fikk vel ut av dem at det var omformeren som var røket.

Drsbkk

Tenkte å oppdatere dere på saken. Hørte med verkstedet her på Hamar hvor jeg befinner meg hen, de har sjekket DC/DC konverter, samt masse annet uten å ha funnet noe feil, men bilen nekter fortsatt å starte, de har forhørt seg med hovedverkstedet for Nissan Leaf i Oslo, bilen skal sendes der nå da det skulle visst være kun 2 verksteder i Norge som har lov til å åpne opp batteriet og tukle med dette. Det er visst noe feil med batteriet antar de. Spennende dette..har allerede gått over en uke..får se hvor lang tid dette vil da..

S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA