Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dombås - Molde - Trondheim uten lading?

Startet av OddB, fredag 29. november 2013, klokken 00:28

« forrige - neste »

OddB

Sitat fra: eledille på torsdag 21. november 2013, klokken 23:21
For få alternativer langs E134. Haugesund er destinasjon og avreisepunkt, så ikke så relevant.

Åmot er midtveis og må være med. I tillegg er Kongsberg eller Notodden, Seljord og Røldal gode kandidater.
Endepunkter er jo like relevante.. man skal jo ofte snu og kjøre tilbake igjen..?
Da legger jeg inn Åmot og Kongsberg.

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

eledille

Sitat fra: OddB på torsdag 21. november 2013, klokken 23:30
Endepunkter er jo like relevante.. man skal jo ofte snu og kjøre tilbake igjen..?

Nei, reiser jeg 43 mil så snur jeg ikke på hælen. Da greier det seg i hvert fall med 32 A enfase :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

cdabel

#32
Savner RV 7 i nærheten av Ustaoset/Geilo på listen. Geilo har en Chademo lader, men det hjelper lite. Eidfjord for Type 2 lader forresten. Den er vedtatt, og bygges snart (dog ikke 22kW)
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

OddB

Sitat fra: eledille på torsdag 21. november 2013, klokken 23:42
Sitat fra: OddB på torsdag 21. november 2013, klokken 23:30
Endepunkter er jo like relevante.. man skal jo ofte snu og kjøre tilbake igjen..?

Nei, reiser jeg 43 mil så snur jeg ikke på hælen. Da greier det seg i hvert fall med 32 A enfase :)
Noen kunne vel tenkes å kjøre fra Lyngdal til Bergen...?
Geilo lagt til
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

eledille

Sitat fra: OddB på torsdag 21. november 2013, klokken 23:52
Sitat fra: eledille på torsdag 21. november 2013, klokken 23:42
Sitat fra: OddB på torsdag 21. november 2013, klokken 23:30
Endepunkter er jo like relevante.. man skal jo ofte snu og kjøre tilbake igjen..?

Nei, reiser jeg 43 mil så snur jeg ikke på hælen. Da greier det seg i hvert fall med 32 A enfase :)
Noen kunne vel tenkes å kjøre fra Lyngdal til Bergen...?

Det er sant. La den bare være, da :)

Kan jeg endre stemme?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

OddB

Får vente til adm har åpnet for det.. Sier i fra :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Stig O

Sitat fra: eledille på torsdag 21. november 2013, klokken 23:21
For få alternativer langs E134. Haugesund er destinasjon og avreisepunkt, så ikke så relevant.

Åmot er midtveis og må være med. I tillegg er Kongsberg eller Notodden, Seljord og Røldal gode kandidater.

+1
Seljord er min favoritt ,så stemmer på det når det blir åpnet for det.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Voll1

Foreslår du endrer  Narvik/Bjerkvik til å bare hete Bjerkvik. I Narvik kan vi lade hos han som hittil har kjøpt 6 Tesla Roadsters og 1 Model S sig (står på ett eller annet ladekart).
Model S  2013-2018
Model X  2017-

OddB

#38
Etter 134 har sagt sin mening ( ca 10% av kundemassen til Tesla ?) ser topp 15 lista slik ut :

Haukeli/Rauland    37
Bergen    26
Drammen    24
Stavanger    23
Haugesund    23
Elverum    21
Alvdal    19
Mosjøen    19
Vinterbro    18
Trysil    14
Steinkjer    14
Fauske    13
Førde    12
Ålesund    12
Trondheim/Stjørdal    12



Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Trustno1

Intressant, alle mine stemmer havnet blandt topp 3 :)

eledille

Sitat fra: OddB på lørdag 23. november 2013, klokken 01:19
Etter 134 har sagt sin mening ( ca 10% av kundemassen til Tesla ?) ser topp 15 lista slik ut :
To av mine stemmer er foreløpig satt på feil alternativer... :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

OddB

Sitat fra: eledille på lørdag 23. november 2013, klokken 12:34
Sitat fra: OddB på lørdag 23. november 2013, klokken 01:19
Etter 134 har sagt sin mening ( ca 10% av kundemassen til Tesla ?) ser topp 15 lista slik ut :
To av mine stemmer er foreløpig satt på feil alternativer... :)
Venter på at moderator skal "låse opp "...:P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

De samme på "Topp 15" etter 157 stemmer...


Haukeli/Rauland    45
Bergen    30
Drammen    28
Stavanger    25
Haugesund    25
Elverum    23
Mosjøen    22
Alvdal    21
Vinterbro    19
Trysil    18
Førde    16
Steinkjer    16
Ålesund    15
Trondheim/Stjørdal    14
Fauske    14
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Nordtroms

Joda ser jo for så vidt hvor kjøttvekta befinner seg. Når det er sagt så ser det ut til at dette ikke på noen måte er et uoverkommelig antall plasser. Spørsmålet mitt er kort og godt hva skjer nå. Ideer om konkrete tiltak for å få fremdrift bør på bordet. Og noen må ta ansvar for videre planer. Feriesesongen 2014 kommer fort.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

fortoggale

Tror det er viktig å få inn en del punkter langs B-vegnettet. Dvs ikke hovedfartsårene men de vegene som gjerne benyttes en del for ferie&fritid samt jobbturer i distrikt. Jeg tror det er en god del som ikke er klar for helelektrifisering før slike påfyllingsstasjoner er på plass.

Rundt meg har jeg en del forslag:

  • Evje
  • Tonstad
  • Sinnes
  • Hjelmeland
  • Sauda
  • Odda
  • Ølen
  • Flekkefjord
Og så bortetter

Jeg vil nok bruke slike for å lade opp tilstrekkelig margin for eventualiteter under resten av turen. Det ville vært fint hvis ladestasjonene var plassert slik at tiden kunne brukes til en kaffekopp, forfirskninger, toalettbesøk og gjerne en liten benstrekk.

Så må stasjonene også ha en enkel betalingsordning. Et knippe ulike RFID løsninger eller SMS til jobbtelefonen for privat kjøring funker dårlig. Bensinstasjonene har lykkes med minibank/kredittkort og jeg antar at Teslaeiere har noen kroner igjen på kontoen....
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA