Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla vs den tyske arven

Startet av jorkus, torsdag 28. november 2013, klokken 17:29

« forrige - neste »

jorkus

Jeg vet ikke om det er bare tilfeldig, men etter oppgradering har lading startet hver gang på første forsøk.. Før oppgradering måtte jeg koble til 2. ganger for å få startet lading. Noen andre som har samme erfaring?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Trøndertesla

Ingen forskjell her. Min har ladet feilfritt ved første forsøk hele tiden  8)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

SSK

Dette har ikke blitt bedre etter 5.8.
På tirsdag måtte jeg plugge inn 3 ganger før den begynte å lade, i går gikk det på første forsøk.
P85D

jorkus

85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

sindrej

Ikke merket forskjell på lading etter 5.8, fungerer (stort sett) på første forsøk bestandig.  Fikk derimot varsel om lav 12V når jeg skulle ta bilen etter at det var ferdigladet.  Det er første gang for meg.

peskareta

Fikk ikke startet lading før jeg snudde kontakten selv etter oppdatering.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

i_expect

Aldri hatt noen problemer hverken før eller etter oppdatering. Men når jeg tenker meg om så har jeg faktisk bare forsøkt å lade 2 andre steder bortsett fra på hurtiglader og hjemme, så grunnlaget for å si at "det går like bra hver gang" er vel strengt talt litt liten  :)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

ThomasBN

Hei Jorkus! Har opplevd det samme som deg.

Høgis

Et par dager har det blinket orange i steden for grønt når jeg setter i laderen. Bilen lader normalt men blir litt usikker på hva det skyldes.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

TS

Sitat fra: Høgis på torsdag 21. november 2013, klokken 17:53
Et par dager har det blinket orange i steden for grønt når jeg setter i laderen. Bilen lader normalt men blir litt usikker på hva det skyldes.

Kan det ha noe med at de har endret indikasjon til Orkange når den forbereder lading? Prøv uten å låse bilen og se om den går i grønn samtidig som lading starter.

Jeg må vente med å oppgradere til  5.8 noen dager..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Milzit

Sitat fra: TS på torsdag 21. november 2013, klokken 21:01

Kan det ha noe med at de har endret indikasjon til Orkange når den forbereder lading? Prøv uten å låse bilen og se om den går i grønn samtidig som lading starter.

Jeg må vente med å oppgradere til  5.8 noen dager..
Min blinker grønt selv med "preparing to charge..." (har 5.8)

luffe

Min gjorde dette i begynnelsen. I følge Tesla er det en jordfeil og er å anse som en advarsel. Begynte å lyse grønt etter oppgradering til 5.6 for min del.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Flyvern

Jo jeg har også helt klart merket at starting av lading har blitt mer stabil med sw 5.8.
Multi-Rød Model S 85

Zanka

Måtte plugge inn ladekabel flere ganger nesten hver gang med ver. 5.6
Nå med 5.8 har det fungert på første forsøk hver gang.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Nuvolari

Fikk bilen med v5.8 og lading har fungert på første forsøk hver gang så langt.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA