Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bør man vente på e-golf?

Startet av fonberg, torsdag 28. november 2013, klokken 07:24

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: laumb på onsdag 02. april 2014, klokken 23:49
#denfølelsen når du setter deg i bilen og tenker; "jeg har barndomsdrømmen.". :D
(Selv om den ikke fantes når man var barn.)

He he he, barndomsdrømmen du ikke visste at du hadde?

Merker forøvrig at jeg ikke synes det er like kjipt å måtte stoppe for folk som ikke overholder vikeplikta (senest i sta når en diger trailer brøytet es ginn på veien); da får jeg jo trø på litt for å komme opp i fart igjen, og se de som står bak meg forbli stående. Ikke blir det surmulig over å ligge litt under fartsgrensa heller; da varer jo bare turen litt lenger. :D

Det er fortsatt mange som snur seg og sågar peker åpenlyst, for her er ikke så mange lsike biler i bygda enda (vi er så vidt jeg veit tre, i ulike farger). Det gikk en stund rykter om en fjerde i svart, men det er antakelig bare min (mørke) blå de har sett. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

laumb

Sitat fra: cra på torsdag 03. april 2014, klokken 12:53
He he he, barndomsdrømmen du ikke visste at du hadde?

Amerikaner med kraftig motor, bakhjulstrekk og fysisk stor størrelse. :D

cra

Sitat fra: laumb på torsdag 03. april 2014, klokken 13:16
Sitat fra: cra på torsdag 03. april 2014, klokken 12:53
He he he, barndomsdrømmen du ikke visste at du hadde?
Amerikaner med kraftig motor, bakhjulstrekk og fysisk stor størrelse. :D

Jo, jeg ser at Tesla S passer direkte inn i den formelen der!  ;D  Synes forøvrig fortsatt at lyden av en grom V8'er er ganske fet, selv om jeg (heldigvis?) sjelden hører den. Hvislinga til en Tesla med flat fjøl er ikke så verst den heller.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Haldenser

Vekker liv i denne.
I dag har jeg vært sjåfør for 6 barn ifm skoleutflukt.
Snakk om begeistring og kamp om å få sitte i bagasjerommet samt søke opp sanger på Rdio :) Fulle av begeistring og nysgjerrighet både hos barn og voksne og regner nok med mange dro hjem til foreldre med positive inntrykk og tilbakemeldinger.
I dag fikk i alle fall Tesla god PR!
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

mandresen

Har nettopp fått bilen og jeg lot være å lade en natt da jeg hadde greit med strøm, men ble litt kjøring i jobben dagen etter og på vei hjem fra jobb så kom rekkeviddeangst følelsen snikende når jeg så batteribaren, den var ganske langt nede. Etter å ha kjørt i-Miev og Leaf i 4 år er en godt vandt med å kjøre ned mot 0km :-)
Men smilet kom fort da jeg så gjenværende rekkevidde, 150km! Det er jo mer enn det Leafen står på når den er fulladet :-)
Små gleder i hverdagen............

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA