Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvem har bestilt e-UP?

Startet av lillemarius, onsdag 27. november 2013, klokken 22:59

« forrige - neste »

Serratus

Jeg er imponert over HK-anlegget. Det låter slett ikke særlig bra med DAB-radio, og det er lett å bli skuffet om du bruker dette som signalkilde. Det blir noe helt annet med gode loss-less filer, da låter det virkelig pent og er et røverkjøp til prisen vi betaler!

MortenH

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Klykken

Skal bli en sann fornøyelse å gå fra originalanlegget i passeratien fra 2004 (som riktignok ble "ok" med ny spiller) til dette, as! Gleder meg!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

#48
Da har jeg fått og testet en tynn liten 500Gb disk, som trekker mindre enn 500mA. Det fungerer helt fint. Ser ut som bilen teller opp sangene når den har tid, så jeg her tro på at dette kommer til å fungere helt fint. Oppdaterer med responstid når jeg har klart å både fylle og indeksere hele disk.

For de som liker tall: På denne disken klarer bilen å indeksere ca 800 sanger i minuttet, og den fortsetter der den slapp neste gang du er på tur.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Da kommer sluttrapporten.

Disken er full med ca 40 000 sanger. Bilen brukte minst 40min på indeksering, og gjorde det i løpet av 3 turer. Du kan spille fra en mappe mens du venter.

Dette er på grensen av hva bilen takler lett, og det å velge alle sangene, og så random tar litt tid, kanskje 30sek, men helt akseptabelt. Et mindre utvalg går mye fortere. Dette hadde ikke min 2010 modell av navi pro klart.

Jeg er kjempefornøyd! Nå ligger all min musikk det er verd å høre på i en bil lett tilgjengelig, for første gang i min bil-historie.

Skal lage til en disk til med klassisk, lydbøker, filmer og 96/88/24 kvalitet  :)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

02Henning

Det er kjekt med sanger på enten HDD eller USB stikke, men hvordan i alle dager begår man seg for å spille hele ruklet i vilkårlig rekkefølge? Jeg finner ingen steder det går å velge "spill alt" og modus "vilkårlig" (selvsagt på "nynorsk" men sånn at alle forstår hva jeg vil).

Hjelp ...?

LMOR

#51
Du velger forstørrelsesglasset, og passer på at ingenting er filtrert ut, og går ned til valget som jeg tror er Play ....,
Da begynner den å spille fra starten.
Så trykker du nederste høyre knapp sør for iDrive hjulet, "Option", og der finner du Random.
Jeg programmerte random knappen på nr.8, så har du den ved siden av neste/forrige knappene. (Hold inne 8 når random er markert, altså før du trykker ned hjulet)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

02Henning

OK, det skal jeg prøve. Takk for hjelpen! :-)

LMOR

Etter en del bruk av mine 500Mb disker, har jeg sett at bilen er like lunefull som min andre BMW. Ofte bestemmer den seg for å sjekke filsystemet, ofte henger den ved oppstart, og du må aktivere på nytt, og ofte så har den glemt utvalget den spilte, og random er deaktivert.

Heldigvis går det raskere med denne bilen, men det betyr at jeg er 30% på vei til jobben før lyden kommer..
Og heldigvis er Random faktisk random, slik at jeg får nytt utvalg hver gang.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Karbon

Oppgradering eller tilleggsutstyr på BMW er som oftest standard på andre bilmerker.  Så jeg valgte HK anlegget uten å i det hele tatt vurdere orginalanlegget.  Og ganske riktig HK leverer helt normal lyd, ikke noe spesielt.  Man må nesten forvente såppas i dag.

Klykken

Er det andre bilmerker som har H/K som standard?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Snart-i3

#56
se http://www.harman.com/EN-US/Solutions/Home/Pages/AutomotiveBrandedAudio.aspx

BMW / Chrysler / Citroën / Dodge / Ferrari / Harley-Davidson / Hyundai / Jeep / Kia / Land Rover / Lexus / Mercedes-Benz / MINI / Opel / Peugeot / SsangYong / Subaru / Toyota

Stort sett som ekstrautstyr
Andre slike leverandører er BOSE, Bang & Olufsen, Burmester++
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Karbon

Det er vel sikkert mulig å få tak i dårlig lyd på andre bilmerker også, men det er vel definert som ekstrautstyr når det er inkludert i forskjellige pakker.  Så da tar jeg feil, bra/ ok lyd er fremdeles ekstrautstyr hos de aller fleste.

Godt fornøyd med lyden i i3 med HK, men jeg synes det må være såppas.  Har ikke dab i de andre bilene mine, og syns det er en fryd å bruke.  Spesielt imponert over hvordan den skifter til fm ved dårlig mottak, og like bra tilbake til dab igjen.  Nesten så man ikke merker det.  Har ennå ikke prøvd andre lydkilder men det blir vel etter hvert.

LMOR

#58
Det er STOR forskjell på lyden mellom DAB og en god innspilling i god oppløsning fra f.eks HD, så hvis du synes DAB lyden er bra, kan du glede deg.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Øybil

Første gang jeg prøvde bilen synest jeg dab var bra men da pga utvalget av kanaler vs fm bandet her. Ble derfor litt skuffet når jeg fikk bilen og oppdaget at kvaliteten på dab ikke var så voldsomt lydmessig.

Men fikk en utrolig opptur etter tur innom forumet og fant ut at den spilte flac, kopierte over noen album og gleden og kvaliteten steg utrolig høyt :)

Øybil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA