Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ELbilen og kollektivfeltet

Startet av Også_Øyvind_H, onsdag 27. november 2013, klokken 09:19

« forrige - neste »

Øggen

+1. Bruker drillen kun til å "tvinne" ut mutteren.

ksandal

med luftfjæring burde jo holde og ha 4 klosser(bukker) og sette bilen i very high.... så sette klosser under og så sette bilen i "low" så skulle alle 4 hjul være oppe :-)   men går vel ikke hehe.. var bare en morsom tanke jeg kom på.

mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Lommelund

Sitat fra: petersv på torsdag 09. april 2015, klokken 22:58
Han hos tesla snakket nok om noe annet, sikkert de plastkappene i svart for de med grå felger.

Ahhh, selvfølgelig. Jeg som har standardfelg har jo da altså ikke disse kappene... Ikke rart de ikke lot seg fjerne med håndkraft ;D

Smudsm

Hei!
Har akkurat skiftet dekk og tok en liten prøverunde.
Fikk meldingen "Check Tire Pressure System" og kontakt Tesla.

Noen som har vært borti denne meldingen før?
Har sjekket trykket i dekkene før jeg satt dem på - alle var OK, så tror ikke det har noe med det å gjøre.

jazzwheel

Hvis du har originalhjul med TPMS så må du bare gå i menyen og resette tyre pressure monitor-systemet og kjøre deg en liten/god tur til den sier at alt er i orden.

Om du ikke har hjul med TPMS må du bare leve med den meldinga.

Muffinman

Sitat fra: Smudsm på fredag 10. april 2015, klokken 21:15
Hei!
Har akkurat skiftet dekk og tok en liten prøverunde.
Fikk meldingen "Check Tire Pressure System" og kontakt Tesla.

Noen som har vært borti denne meldingen før?
Har sjekket trykket i dekkene før jeg satt dem på - alle var OK, så tror ikke det har noe med det å gjøre.
Har fått denne på alle langturer den siste uka. Kommer først etter et par timers kjøring. Tesla har fått bilder av feilmeldingen med dato og klokkeslett slik at det burde være enkelt å sjekke loggen, men de fant ingenting feil. På vei hjem fra verkstedbesøket fikk jeg feilmeldingen på nytt...

Smudsm

Takker for raskt svar!
Nå har det seg sånn at jeg skriver på vegne av fruen (jeg er vekkreist på jobb), og husket ikke feilmeldingen presist. Den var visst: "tyre pressure system needs service", som jo er noe ganske annet enn det jeg nettopp skrev. Har folk erfaring med den meldingen?

Muffinman

Ta en titt på de siste sidene i reklamasjonstråden.

Smudsm


Veggen

#144
Sitat fra: ksandal på fredag 10. april 2015, klokken 10:52med luftfjæring burde jo holde og ha 4 klosser(bukker) og sette bilen i very high.... så sette klosser under og så sette bilen i "low" så skulle alle 4 hjul være oppe :-)   men går vel ikke hehe.. var bare en morsom tanke jeg kom på.

Redd det ikke funker.
Tror man trenger tyngden av bilen for å presse sammen luftbelgene, tror ikke det er mulig å heve hjulene i friluft.

Noen som har forsøkt?

cirys1

Sitat fra: ksandal på fredag 10. april 2015, klokken 10:52
med luftfjæring burde jo holde og ha 4 klosser(bukker) og sette bilen i very high.... så sette klosser under og så sette bilen i "low" så skulle alle 4 hjul være oppe :-)   men går vel ikke hehe.. var bare en morsom tanke jeg kom på.

Jack Mode? ?

RaBalder

Sitat fra: cirys1 på lørdag 11. april 2015, klokken 06:25
Sitat fra: ksandal på fredag 10. april 2015, klokken 10:52
med luftfjæring burde jo holde og ha 4 klosser(bukker) og sette bilen i very high.... så sette klosser under og så sette bilen i "low" så skulle alle 4 hjul være oppe :-)   men går vel ikke hehe.. var bare en morsom tanke jeg kom på.

Jack Mode? ?

Det eneste JackMode gjør er å disable all automatisk justering av luftdempere slik at dem ikke plutselig begynner å tulle mens man skifter et hjul. Potensielt kunne man bli klemt fast under et hjul.

Når JackMode er aktiv vil det ikke skje noen justering med luft-demperene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA