Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ELbilen og kollektivfeltet

Startet av Også_Øyvind_H, onsdag 27. november 2013, klokken 09:19

« forrige - neste »

jazzwheel

Ingen tvil om at mine 20" Vredestein bråker mer og har høyere forbruk enn 19" R2. Godt mulig det går over noe når varmen kommer, jeg husker ikke helt fra i fjor. Forbruket tror jeg forblir høyere, men jeg har også bredere sommerdekk enn vinterdekk så det er uansett medvirkende til økt forbruk.

Har aldri prøvd ContiSport (runflat) på Tesla, kun BMW. Kan godt tenkes at det var noe feil på dine, det er ikke helt uvanlig, likevel skal vel PS2 være flere hakk opp ja.

Var Conti runflat, men ikke PS2?

Muffinman

Mener dekket het Sportcontact 5p, vet ikke om det er runflat.

Brede

De var ikke runflat og jeg kan gjerne være med på å vitne om at de dekkene var noe dritt..

erot

Kanskje litt OT, men hvorfor snakkes det alltid om PS2 i alle dekkrelaterte tråder her når de forlengst er erstattet av PSS som skal være et bedre dekk på alle måter? Tror prisen er den samme også, men mulig jeg tar feil der.

jkirkebo

Sitat fra: erot på fredag 13. mars 2015, klokken 10:03
Kanskje litt OT, men hvorfor snakkes det alltid om PS2 i alle dekkrelaterte tråder her når de forlengst er erstattet av PSS som skal være et bedre dekk på alle måter? Tror prisen er den samme også, men mulig jeg tar feil der.

PS2 er vel fortsatt standard på P85D, og PSS finnes ikke i riktig dimensjon? (265/35-21)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dennis

Pilot Super sport er dekkene som erstatter Pilot Sport 2 ja og prisen er nesten det samme :)

Stemmer som jkirkebo sier at man får enda ikke PSS i 265 bak.





Muffinman

Så er det vel også slik at mange har dekkene sine i flere år. Dermed blir nok PS2 tema en god stund enda.

overlay

Helt sikker på at det ikke er PS3 som erstatter?
PSS er vel dekk som har bedre grep, men slites mye hurtigere pga. mykere gummi-blanding?

erot

Sitat fra: jkirkebo på fredag 13. mars 2015, klokken 10:40
PS2 er vel fortsatt standard på P85D, og PSS finnes ikke i riktig dimensjon? (265/35-21)

Åh... det tenkte jeg ikke på :) Jeg byttet til andre felger da jeg fikk bilen slik at det både ble kjøp av nye dekk og riktig dimensjon. 285 blir kanskje litt voldsomt på 9", eller går det?

Sitat fra: overlay på fredag 13. mars 2015, klokken 12:17
Helt sikker på at det ikke er PS3 som erstatter?
PSS er vel dekk som har bedre grep, men slites mye hurtigere pga. mykere gummi-blanding?

Ikke mykere men annerledes. De har klart å skvise ut både bedre grep og betydelig bedre kjørelengde. Tror det meste er bedre utenom støy muligens. PS3 er en billigere type. Ulogisk navngiving, men de er ikke alene om det.

ØyvindO

Tenkte å få på sommerdekkene rett over påske men har kun en 1,25 tonn jekk. Er dette litt knapt for en bil på over 2 tonn?

cra

Sitat fra: ØyvindO på fredag 20. mars 2015, klokken 11:26
Tenkte å få på sommerdekkene rett over påske men har kun en 1,25 tonn jekk. Er dette litt knapt for en bil på over 2 tonn?

Det burde holde; du skal jo ikke løfte hele bilen. Sikre evt. med bukk om du er i tvil. Lurer på om det ikke er en tilsvarende jekk jeg har brukt ved skifte tidligere.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lommelund

Skal disse "blikk-kappene" fjernes før man skrur ut mutterne eller er det bare å kjøre på? En ansatt hos Tesla mente det bare var å fjerne dem "med håndkraft", men de sitter jo som støpt...! Og de tar gradvis kvelden etter x antall hjulskift, har jeg skjønt?

Noen ringrever som har erfaring?

petersv

Han hos tesla snakket nok om noe annet, sikkert de plastkappene i svart for de med grå felger.

Brede

Sitat fra: Lommelund på torsdag 09. april 2015, klokken 22:55
Skal disse "blikk-kappene" fjernes før man skrur ut mutterne eller er det bare å kjøre på? En ansatt hos Tesla mente det bare var å fjerne dem "med håndkraft", men de sitter jo som støpt...! Og de tar gradvis kvelden etter x antall hjulskift, har jeg skjønt?

Noen ringrever som har erfaring?

Teslamannen mente ikke "pyntemuttrene" i plast som blir brukt på de grå 21" felgene da? Disse skal jo fjernes før demontering av hjul.
Kappen på hjulmuttrene er jo en del av mutteren og kan ikke fjernes.
Erfaring fra tidligere bil med samme type muttere er at de holder seg greit om en er forsiktig, men går fort heden ved hard bruk av muttertrekker eller feil bruk av pipe.

To av mine var nå klare for kassering etter at de som monterte hjulene sist ikke har tredd pipen helt inn på mutter før de har dratt til, dette har medført at de har blitt vridd og ødelagt halvveis innpå. Fikk heldigvis slått pipa innpå med en kraftig hammer.
Så vidt jeg vet så var det Tesla som sist var av med hjulene.. Heldigvis hadde jeg et sett med låsemuttere liggende klare til sommerhjulene.  :)

Havebigfun

Sitat fra: Brede på torsdag 09. april 2015, klokken 23:20
Kappen på hjulmuttrene er jo en del av mutteren og kan ikke fjernes.
Erfaring fra tidligere bil med samme type muttere er at de holder seg greit om en er forsiktig, men går fort heden ved hard bruk av muttertrekker eller feil bruk av pipe.

To av mine var nå klare for kassering etter at de som monterte hjulene sist ikke har tredd pipen helt inn på mutter før de har dratt til, dette har medført at de har blitt vridd og ødelagt halvveis innpå.
Dette er en grunn for de fingernemde å skifte hjul selv. Jeg har etterhvert skiftet mange ganger uten at noen mutter er skadet- bruker kun håndkraft- tar litt lengre tid men blir heller ingen skader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA