Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan oppnå beste rekkevidde - E134 Øst-vest mulig?

Startet av schweitzeren, tirsdag 26. november 2013, klokken 19:53

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 21. november 2013, klokken 11:51
Sitat fra: janmb på torsdag 21. november 2013, klokken 11:12
Nå KAN det jo tenkes at de faktisk observerte et eller annet på en bremseslange og trodde det var det, og deretter fant mer når slangen skulle byttes... Trenger jo ikke konkludere med verste mulige utfall hver eneste gang...

Skifte av drivverk på ny bil er ett ganske dramatisk utfall spør du meg...

Faktisk ikke på Tesla. De konsekvent gjør ingenting med drivverk, bare løsner alt, setter på nytt og sender det gamle tilbake. Med tanke på at hele greia går ut og inn raskere enn et oljeskift på vanlig bil så skjønner i alle fall jeg tankegangen bak det. Bytte av drivverk betyr ikke fatal feil på det, bare at det er raskere (og sikkert enklere for alle parter) å bytte det, enn å feilsøke der og da.
Elbilist

Kallagtunet

Jeg er klar over at dette ikke på noen måte er verdens undergang, men alle dere som er så overbærende tenk at det var DIN bil dette skjedde med. Er det fortsatt en "bagatell" for deg?

fonberg

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 21. november 2013, klokken 12:17
Jeg er klar over at dette ikke på noen måte er verdens undergang, men alle dere som er så overbærende tenk at det var DIN bil dette skjedde med. Er det fortsatt en "bagatell" for deg?

Jeg ville ikke sett på det som en bagatell, men jeg ville syntes det var rimelig udramatisk - f.eks. sammenlignet med de mange jeg kjenner til som har måttet bytte automatkasse på sine relativt nye Volvo XC70-er, og betalt 50k eller mer av egen lomme for det.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

OleJA

Tipper at bilene blir stroppet fast til hjul eller hjuloppheng når de pakkes i containere for transport. Sikkert fullt mulig å være uheldig her å skade bremsecalipter, bærearmer, foringer el. - Alt dette sitter i samme pakka som drivverket og byttes sammen med det.
Evt mistenker de bare at dette kan ha blitt skadet som følge av de skadene de ser på bremseslangene, og bytter alt for å være på den sikre siden. Ville ikke vært bekymret i det hele tatt.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA