Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leaf Carwings app på android byttet til mile

Startet av Bjoris, tirsdag 26. november 2013, klokken 13:33

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg oppdaget ved første hjulbytte at 3 av 20 mutrer ikke passer på gjengene. Jeg har snakket med Sør Import om dette som leverte bilen og nye vinterhjul på Dezent felger, det var kjent, men de mente std mutrene kunne brukes. Jeg er skeptisk da jeg syns det er på grensen til at de bunner før de strammer hjulet, men jeg har ikke fått målt dette nøyaktig med skyvelær.

Anyway, jeg gikk på en Dekkservice sjappe og fikk meg 4 ny mutre... I dag var det glatt og jeg kastet meg rundt for å bytte det siste dekket, har kjørt med ett sommerdekk bak pga dette... Jammen var ALLE de nye også slik at de ikke passet på gjengene...

Noen som kjenner til problemet, det må jo være forskjellig type gjenger? De andre går helt lett og fint... Merkelige greier...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Electra

Mulig litt of topic men en god historie;

Det mest spesielle jeg har vært borti angående hjulmuttere var en Hyundai H100(?) kassebil. Den hadde høyregjengede bolter på den ene siden av bilen og links på den andre.  :) :o

Dro godt til for å løsne de hjulene før tanken streifet meg at de var links.. ;)

Batteribill

Jeg skulle bytte dekk på lørdag kveld, men alle muttere var feil. Stigning stemte ikke med bolt. Sentreringsringer var og feil. Men fikk kontakt med leverandør etter 2min. Han skulle ordne nye på mandag, og det gjorde han så jeg fikk byttet dekk i går kveld.

Sent from my GT-N8020 using Tapatalk

2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

Bjoris

Sitat fra: Batteribill på tirsdag 19. november 2013, klokken 22:39
Jeg skulle bytte dekk på lørdag kveld, men alle muttere var feil. Stigning stemte ikke med bolt. Sentreringsringer var og feil. Men fikk kontakt med leverandør etter 2min. Han skulle ordne nye på mandag, og det gjorde han så jeg fikk byttet dekk i går kveld.

SørImport?

Mine hadde ikke sentrering, noen som vet om det alltid skal være det på uorg.felger, jeg har Dezent felger... Hmm må ta en tur til det lokale verksted igjen å få på dette dekket...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

emil

Sitat fra: bjoris på onsdag 20. november 2013, klokken 09:55

SørImport?

Mine hadde ikke sentrering, noen som vet om det alltid skal være det på uorg.felger, jeg har Dezent felger... Hmm må ta en tur til det lokale verksted igjen å få på dette dekket...

Tror det har gått litt fort i svingene for Sørimport sin hjulleverandør, fikk selv to felger med feil boltsirkel. Men Sørimport ordnet opp samme dag og leverte nye hjul til meg.

Kjell Leaf

SørImport?

Sentreringsringer har du bare hvis senterhullet i felgen er større enn det skal bære.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Batteribill

SørImport?

Ikke SørImport for min del.

Har fått alt levert via Andy. Edacots. Fornøyd så langt.

2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA