Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spekulasjon rundt AWD.

Startet av Smilet, mandag 25. november 2013, klokken 20:49

« forrige - neste »

Daeedor

Hanna :  Vi får tro at de fikser den kjapt. Min ble rep omtrent på dagen , og har fungert feilfritt etterpå. (Ny oppgradert modul - hørte at det var et elektronikk kort som røk inni den gamle)  :)

Hanna

Sitat fra: Daeedor på mandag 25. november 2013, klokken 14:10
Hanna :  Vi får tro at de fikser den kjapt. Min ble rep omtrent på dagen , og har fungert feilfritt etterpå. (Ny oppgradert modul - hørte at det var et elektronikk kort som røk inni den gamle)  :)

Ja, krysser fingrene alt jeg kan her. Hadde vært helt utrolig bra om de fikk fikset det på dagen. Den må gjerne stå til i morgen også, men på ettermiddagen i morgen MÅ vi ha to biler hjemme.
Har Nissan Leaf Tekna 2013 i Metallic Slate :) Har døpt henne Ellie. :p

NoWaX

Da har jeg vært å feilsøkt på bilen hos Gromstad Motor Stoa Arendal å de fikk ingen feilmelding når de tok en feilsøking.

Jeg fatter dert ikke, når jeg testet varmeaperatet når bilen stod stille på utsiden sammen med service mannen varmet selvfølgelig bilen. Men så fort jeg var på veien igjen kom det bare en svært lunken varme til å ikke bli varm av.

Han svarte at det var varmeaperatet i elbiler som hadde så dårlig varme.. Prøvde også å forklare at når jeg kommer ut til bilen om morningen så er den helt gjennom frossen og ingen vinduer er avrimet.. What to do?

okd

Fikk skiftet PTC elementet i dag for andre gang. Var ute og kjørte en 3 mils tur i kveld i -6 grader. Bilen ble god og varm og energiforbruket var opp i  ca 3,5 kw men falt etterhvert til litt over 1,5 kw. Stemmer ikke for min bil at den ikke trekker mer enn 1,5 kw i ECO.
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

leaf-newbe

Sitat fra: odehlin på mandag 25. november 2013, klokken 23:11
Fikk skiftet PTC elementet i dag for andre gang. Var ute og kjørte en 3 mils tur i kveld i -6 grader. Bilen ble god og varm og energiforbruket var opp i  ca 3,5 kw men falt etterhvert til litt over 1,5 kw. Stemmer ikke for min bil at den ikke trekker mer enn 1,5 kw i ECO.

for andre gang?

hvilken modell er din leaf?
hvor lenge varte den andre?
har du en ide om hva som kan ha tatt knekken på heateren?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

NoWaX

Kom ut til følgende bil idag. Satt bilen til å varme klokka 05:50, men når jeg kom ut klokka 06:14 så var den bånn frossen.

Er dette normalt Nissan? :)

Rasmus.B

Det er ikke normalt i det heletatt. Jeg satte min på forvarming i morges,  og etter 20 minutter var den isfri og varm.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

okd

Euroleaf Tekna, registrert 4/10-13.
Elementet varte i 9 dager.
Forvarming på 14 min i dag og bilen isfri, utetemperatur -6.
Bilen var ikke så veldig varm da jeg begynte å kjøre men det gikk bare noen få minutter før den ble behagelig varm.
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

Daeedor

#38
Sitat fra: NoWaX på tirsdag 26. november 2013, klokken 07:42
Kom ut til følgende bil idag. Satt bilen til å varme klokka 05:50, men når jeg kom ut klokka 06:14 så var den bånn frossen.

Er dette normalt Nissan? :)

Dette er en helt typisk PTC element feil. Det er nok kun varmepumpa som virker på din bil da , den gir litt varme , men ikke stort. På energiforbruket fra bildet du sender , vises strømforbruk tilsvarende varmepumpa. Den fungerer kun når du starter bil og kjører , og virker ikke på forvarming , da er det kun PTC som er i drift , og den virker jo altså ikke. PS : etter ca 30 minutter ved kun bruk av varmepumpe i denne temperaturen vi har nå , vil den ise ned , og stoppe helt. Da blir det absolutt kaldt , for da har du ingen varme! Den vil tine opp igjen hvis du parkerer bilen en halvtimes tid eller så.  Dra til verkstedet igjen , eventuelt bytt verksted ! Bilen din skal ikke være sånn.  :)

Thomas Parsli

Sitat fra: NoWaX på tirsdag 26. november 2013, klokken 07:42
Kom ut til følgende bil idag. Satt bilen til å varme klokka 05:50, men når jeg kom ut klokka 06:14 så var den bånn frossen.

Er dette normalt Nissan? :)

Det 3. bildet (IMG_2070.JPG) viser at varmaapparatet trekker rundt 1kW selv om temperaturen er satt til 30 grader.
Noe er definitivt galt, det skulle trukket mellom 3 og 5kW...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

NoWaX

Takker for svar!

Leverte den til Sørlandets bilsenter i sørlandsparken og de kunne bekrefte at det dere sier stemte!
:)

Eneste ulempe nå er at det er leverings tid på varmeaperatet og de er forventet inn til midten av desember. Så må kjøre og fryse frem til da :(

Lynet

Da har jeg isolert vannslangene i motorrommet slik at ikke varmetapet derfra blir så stort. Det gikk faktisk med ca 2 meter 28mm rørisolasjon inklusiv noen bend.
Isolerte også beholderen med et pent brukt sitteunderlag.

Skal bli spennende å se om forbruket går ned.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

thoru

Sitat fra: Lynet på tirsdag 26. november 2013, klokken 21:49
Da har jeg isolert vannslangene i motorrommet slik at ikke varmetapet derfra blir så stort. Det gikk faktisk med ca 2 meter 28mm rørisolasjon inklusiv noen bend.
Isolerte også beholderen med et pent brukt sitteunderlag.

Skal bli spennende å se om forbruket går ned.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6185.0.html
håper på nyttig data i nærmeste dagene ;) vanskelig å komme til?
Bilder?

Lynet

Tok ut batteriet og braketten til batteriet, men det var allikevel trangt!! Slangen fra pumpe til PTC må taes fra undersiden av bilen (ned med platen under motoren).
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Daeedor

Sitat fra: thoru på tirsdag 26. november 2013, klokken 22:05
Sitat fra: Lynet på tirsdag 26. november 2013, klokken 21:49
Da har jeg isolert vannslangene i motorrommet slik at ikke varmetapet derfra blir så stort. Det gikk faktisk med ca 2 meter 28mm rørisolasjon inklusiv noen bend.
Isolerte også beholderen med et pent brukt sitteunderlag.

Skal bli spennende å se om forbruket går ned.


http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6185.0.html
håper på nyttig data i nærmeste dagene ;) vanskelig å komme til?
Bilder?

Greit nok , men dette gjelder vel den gamle Leaf modellen (??), den nye PTC heater som sitter i dashbordet på den nye modellen , går på luft.. ikke vann. ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA