Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spekulasjon rundt AWD.

Startet av Smilet, mandag 25. november 2013, klokken 20:49

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Sitat fra: Electra på tirsdag 19. november 2013, klokken 21:38
Sitat fra: Electra på mandag 18. november 2013, klokken 20:21
Jepp, da har mitt varme element høyst sannsynlig tatt kvelden også!

Og jeg som er så fornøyd med Leafen  :o

Har kjørt med 30 grader på varmeinnstillingen i hele kveld. AC av og på, men trekker kun ca 900w på maks. Lunken luft. Tidligere vare den glovarm på denne innstillingen. Tekna reg 18.09.2013. Må nok innom Nissan i morgen dessverre :(

Jepp som jeg nettop skrev i annen tråd her:

AAAARRGGGH, for nå er jeg også medlem av denne PTC klubben!!

Fikk Nissan Kristiansand til å ta en diagnose på bilen min i dag, "Norsk" Tekna reg. 18.09.2013, og fikk da bekreftet feilkode: B2773 og B2774 "PTC heater circuit". Sunload sensoren hadde også feil.

Når sant skal sies så var det kun velvilje å spore hos Nissan KRS, og de skulle bestille ny del på garanti og ordne reperasjon til mandag. 5-7 timers jobb, så får igjen bilen samme dag

Fikk også beskjed om at det var fullstedig nytt delenummer på det nye elementet, og at det da var av mye bedre kvalitet en det originale.

Lyssensoren skulle de også ta

Bilen er temmelig nøyaktig 2 mnd. gammel og har gått ca 3800km.
Godt å vite at det nye elementet ikke er det samme som det gamle. Håper det er det nye som er montert i min som blir produsert nå og blir levert 13.desember.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

thoru

Sitat fra: Electra på tirsdag 19. november 2013, klokken 21:38
Sitat fra: Electra på mandag 18. november 2013, klokken 20:21
Jepp, da har mitt varme element høyst sannsynlig tatt kvelden også!

Og jeg som er så fornøyd med Leafen  :o

Har kjørt med 30 grader på varmeinnstillingen i hele kveld. AC av og på, men trekker kun ca 900w på maks. Lunken luft. Tidligere vare den glovarm på denne innstillingen. Tekna reg 18.09.2013. Må nok innom Nissan i morgen dessverre :(

Jepp som jeg nettop skrev i annen tråd her:

AAAARRGGGH, for nå er jeg også medlem av denne PTC klubben!!

Fikk Nissan Kristiansand til å ta en diagnose på bilen min i dag, "Norsk" Tekna reg. 18.09.2013, og fikk da bekreftet feilkode: B2773 og B2774 "PTC heater circuit". Sunload sensoren hadde også feil.

Når sant skal sies så var det kun velvilje å spore hos Nissan KRS, og de skulle bestille ny del på garanti og ordne reperasjon til mandag. 5-7 timers jobb, så får igjen bilen samme dag

Fikk også beskjed om at det var fullstedig nytt delenummer på det nye elementet, og at det da var av mye bedre kvalitet en det originale.

Lyssensoren skulle de også ta

Bilen er temmelig nøyaktig 2 mnd. gammel og har gått ca 3800km.
Det kan jeg også bekrefte. Det var nytt delenummer på PTC heater som jeg kjøpte til min 2012.

Smilet

Da har jeg vært innom bnh i dag, gåent varmeelement ja. De skifter selvsagt ut raskt og jeg får låne en bil der mens jeg venter. Godt fornøyd med servicen selvom det er synd med feilen såklart.

Tusen takk for gode svar.

Smilet

Jeg hqr forresten kun ladet med kabelen som fulgte med. Ingen annen kabel, aldri hurtigladet.

Haahov

Sitat fra: odehlin på tirsdag 19. november 2013, klokken 10:22
Hei
Kan dere som har og har hatt feil på PTC elementet og dere som opplever kald bil, gi tilbakemelding om dere bruker annen ladekabel enn den som følger bilen ( f.eks. UM-EVSE fra charge-amps).
Kanskje en slik tilbakemelding kan hjelpe Nissan med å løse problemet som ser ut til å ha med ladekabel/strømmnett og gjøre.
Har fått opplyst at det er et kretskort som svikter i PTC-elementet.

Hva er teorien bak at det å lade med annen kladd/strømstyrke er det som påfører feilen?
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Hanna

Æsj, det ser ut til å ha skjedd noe sånt med min bil også. Iskald blåst i dag på tur til jobb. Må sjekke hvor mye strøm det trekker etterpå, så får den vel inn på service til uka da.  :(

Kjedelig.
Har Nissan Leaf Tekna 2013 i Metallic Slate :) Har døpt henne Ellie. :p

Hanna

Dobbeltæsj. Verksted på Rud sier at flere med Nederlandimportert Leaf i ny modell mangler noen garantipapirer. Håper virkelig ikke det gjelder for oss. Har kontaktet selger, så får vi se hva han sier.

Frister lite å betale rep og del for det ptc-dingsen nå.
Har Nissan Leaf Tekna 2013 i Metallic Slate :) Har døpt henne Ellie. :p

NoWaX

#22
Det var inderlig godt at flere har hatt problemer med varmeapperatet.

Jeg har kjørt de siste dagene i 3-4minus med varmeapperatet på fult. Kjører 160km om dagen og må derfor naturlig nok kjøre i ecomode. Men betyr det at når bilen står i ecomode så fungerer varmeapperatet så mye dårligere?

De siste dagene har jeg takket høyere makter for jeg bestilte med varme i rattet :)

Men nå har jeg startet varmeapperatet med carwings i mange timer og bilen er akkurat like frossen. Er varmeapperatet defekt? Har satt det på 30grader.

okd

Velkommen i klubben!
Sannsynligvis har også ditt PTC element tatt kvelden.
Problemet er at Nissan ikke vet hvorfor dette skjer.
Har byttet elementet en gang og hadde varm bil i 9 dager før det sviktet igjen.
Har nå ventet en uke på å få vite når det kan skiftes igjen
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

Arha

Sitat fra: NoWaX på lørdag 23. november 2013, klokken 11:19
Det var inderlig godt at flere har hatt problemer med varmeapperatet.

Jeg har kjørt de siste dagene i 3-4minus med varmeapperatet på fult. Kjører 160km om dagen og må derfor naturlig nok kjøre i ecomode. Men betyr det at når bilen står i ecomode så fungerer varmeapperatet så mye dårligere?

De siste dagene har jeg takket høyere makter for jeg bestilte med varme i rattet :)

Varmeeffekten strupes på 1,5 kW i Eco

Sitat fra: NoWaX på lørdag 23. november 2013, klokken 11:19

Men nå har jeg startet varmeapperatet med carwings i mange timer og bilen er akkurat like frossen. Er varmeapperatet defekt? Har satt det på 30grader.

Forvarming stopper etter 2 timer, så hvis du har ventet lenger enn dette før du skulle kjøre så var den nok blitt kald igjen  :(
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

thoru

Sitat fra: odehlin på lørdag 23. november 2013, klokken 11:49
Velkommen i klubben!
Sannsynligvis har også ditt PTC element tatt kvelden.
Problemet er at Nissan ikke vet hvorfor dette skjer.
Har byttet elementet en gang og hadde varm bil i 9 dager før det sviktet igjen.
Har nå ventet en uke på å få vite når det kan skiftes igjen

skiftet de dc/dc også?

okd

Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

Electra

Sitat fra: Electra på tirsdag 19. november 2013, klokken 21:38
Sitat fra: Electra på mandag 18. november 2013, klokken 20:21
Jepp, da har mitt varme element høyst sannsynlig tatt kvelden også!

Og jeg som er så fornøyd med Leafen  :o

Har kjørt med 30 grader på varmeinnstillingen i hele kveld. AC av og på, men trekker kun ca 900w på maks. Lunken luft. Tidligere vare den glovarm på denne innstillingen. Tekna reg 18.09.2013. Må nok innom Nissan i morgen dessverre :(

Jepp som jeg nettop skrev i annen tråd her:

AAAARRGGGH, for nå er jeg også medlem av denne PTC klubben!!

Fikk Nissan Kristiansand til å ta en diagnose på bilen min i dag, "Norsk" Tekna reg. 18.09.2013, og fikk da bekreftet feilkode: B2773 og B2774 "PTC heater circuit". Sunload sensoren hadde også feil.

Når sant skal sies så var det kun velvilje å spore hos Nissan KRS, og de skulle bestille ny del på garanti og ordne reperasjon til mandag. 5-7 timers jobb, så får igjen bilen samme dag

Fikk også beskjed om at det var fullstedig nytt delenummer på det nye elementet, og at det da var av mye bedre kvalitet en det originale.

Lyssensoren skulle de også ta

Bilen er temmelig nøyaktig 2 mnd. gammel og har gått ca 3800km.

Ble oppringt i lunsjen på torsdag av Nissan Kristiansand, og de lurte på om jeg kunne komme med bilen kl 1200. Selvfølgelig kunne jeg det. De byttet varme elementet på 3 timer :)

Nå er det blitt godt og varmt igjen, kun 3 dager etter at de tok diagnosen. Veldig bra service! :)
(Hadde egentlig time til mandag).

Tok noen bilder av det defekte varmeelementet/registeret hvis det er av interesse. :)
(Likner ikke på de andre bildene jeg har sett).

NoWaX

Hei,
Det hadde vært svært interresant å se bilder. Vennligst del!

Hvordan la du frem saken for de i Nissan Kr.sand? Sa du at du trodde det var et PTC problem eller? Ringer de i mårra å bestiller en time jeg også. Kan jo ikke sitte og fryse sånn :)

Hehe!

Hanna

Min Leaf står på BNH på Rud nå (hadde garantipapir/serviceheftet i orden). Krysser fingrene for at de magisk har reparert den ila dagen, selv om det er litt utopisk, haha.

De ringer meg vel snart for å fortelle at det er det der elementet som må bestilles og tar en evighet, nei et par uker, og at jeg må ha ny time og kjøre kald bil frem til juleferien omtrent. :pessimist:

Jaja, kanskje prøve kollektivt igjen da?
Har Nissan Leaf Tekna 2013 i Metallic Slate :) Har døpt henne Ellie. :p

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA