Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Autopass brikke i nosecone

Startet av jorkus, mandag 25. november 2013, klokken 12:56

« forrige - neste »

jorkus

Etter 3 dager som fornøyd TMS eier har jeg ett spørsmål: Finnes det en setting for å unngå Deep sleep? Jeg har lett gjennom settings, men finner ikke noe lurt.. Tenker at det er unødvendig med Deep sleep ved daglig bruk, og Appen/Visible Tesla klarer ikke å vekke bilen.. Det betyr at jeg må vekke med "nøkkelen" for å få kontakt med bilen slik at jeg kan slå på varmen.  :)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Muffinman

Merkelig. Hos meg fungerer både app og VT, men om bilen sover tar det et par minutter før forbindelsen er oppe. Har enda ikke opplevd å ikke få kontakt.

jorkus

OK, muffin: jeg har fått timeout på VT, og ikke noe svar på Android App.. Du bruker kanskje Iphoneapp? Men det betyr altså at det ikke finnes en setting?
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Øyvind.h

Sitat fra: jorkus på mandag 18. november 2013, klokken 08:22
Etter 3 dager som fornøyd TMS eier har jeg ett spørsmål: Finnes det en setting for å unngå Deep sleep? Jeg har lett gjennom settings, men finner ikke noe lurt.. Tenker at det er unødvendig med Deep sleep ved daglig bruk, og Appen/Visible Tesla klarer ikke å vekke bilen.. Det betyr at jeg må vekke med "nøkkelen" for å få kontakt med bilen slik at jeg kan slå på varmen.  :)
Slå av energy saving. Husker ikke nøyaktig hvilken meny det ligger i, men du kan fint deaktivere dvalemodus.
Jeg har skrudd av dvale. Aktiveres kun igjen dersom jeg skal reise bort i lengre perioder, type 4-6 uker +.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jorkus

Ja akkurat!! Jeg visste jeg hadde sett Energy saving ett eller annet sted! Bare ikke hvor.. ;D jeg får gjøre ett søk i manualen hvis den er oppdatert med dette..
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Muffinman

Cirion

Den er på display. Men app'en funker fint for meg både med og uten sleep. Men er bilen i deep sleep, må jeg starte appen 2-5 ganger før den greier å vekke bilen.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

jorkus

OK takk, da skal jeg lete igjen på Display, og også teste litt påny etter oppgradering til 5.8 i morgen.
Det er det som er det fine med dette forumet! Alltid kjapt å få svar!  :)
PS. Fant ikke noe i manualen på Energy saving..
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

trygvelo

Hvis ikke jeg tar helt feil vil den også varme opp batteriet ved forvarming når dette er slått av. (Eller om det var Range Mode som hadde innvirkning her, har ikke testet det 100% enda)

FThorsen

Sitat fra: trygvelo på mandag 18. november 2013, klokken 09:37
Hvis ikke jeg tar helt feil vil den også varme opp batteriet ved forvarming når dette er slått av. (Eller om det var Range Mode som hadde innvirkning her, har ikke testet det 100% enda)

Dette har ikke jeg helt fått med meg - hva skal til for å begynne en kjøretur med "oppvarmet batteripakke"? Holder det å sette på oppvarming av bilen i for eksempel 20 minutter før planlagt avreise?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

FThorsen

Jeg benytter Tesla Connect for Windows Phone. Der står det status "Asleep - waking up" når jeg forvarmer bilen om morgenen. Dette tar... litt over minuttet. Vurderer om jeg skal skru av dette i daglig bruk. Noen som har noen synspunkter om dette? Usikker om jeg kommer til å lade hver natt fremover eller ei.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Gusse

Bumper denne.
Interessant å se om det er noen nye erfaringer på temaet etter oppdateringene.
Hvor mange bruker denne funksjonen regelmessig?
Del erfaringer :)

JWinterburn

Prøvd med og uten energy saving, men appen vekker bilen like raskt uansett til meg.. Men nå trekker min mye strøm mens den står

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

eledille

Jeg synes faktisk appen virker veldig fint (Android). Jeg har bilen i sparemodus. Hvis bilen lader så kommer jeg inn på ca 10 sekunder. Hvis den ikke lader så starter jeg appen og lar den bare ligge og holde på. Når den timer ut så starter jeg den en gang til (full omstart, ikke bare "try again"), og da kommer jeg nesten alltid inn på 10 sekunder. Jeg har bilen i sparemodus, gidder ikke kaste bort så mye strøm på ingenting siden det går såpass greit hos meg.

Så vidt jeg har fått med meg så er det som skjer når bilen sover og man prøver å vekke den at den våkner omtrent annet hvert minutt og sjekker om noen har ringt. Derfor kan man bare starte appen og la den time ut. Neste gang man prøver har bilen antakelig oppdaget at noen ringte og våknet. Da tar det bare sekunder neste gang.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA