Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Knitring i lyden når jeg bruker DAB

Startet av slabbadask, mandag 25. november 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

slabbadask

Heisann alle sammen! Har fått meg jobb i Oslo nå og tenkte på å gå til innkjøp av en elbil,har vel egentlig bestemt meg for peugeot ion. Tenkte i prisklassen 100.000 - 150.000. Er det slik at peugeoten har større motor en de to andre trillingene? Har funnet en 2011 modell som har gått 23200 med to hjulsett til 129.000,- og en 2012 modell som har gått  12000 men da med kun sommerhjul. Har jo såklart lyst til å få alt i en og samme pakke. Men lurer da på hvilken dere ville valgt? 2011 modellen selges av buddy electric og 2012 modellen av superauto as. Tenkte å høre om det er mulig å få med vinterhjul til 2012 modellen.

Takker for svar.
M.v.h
Bård Christian Simonsen

TB

#1
Sitat fra: slabbadask på søndag 17. november 2013, klokken 21:45
Heisann alle sammen! Har fått meg jobb i Oslo nå og tenkte på å gå til innkjøp av en elbil,har vel egentlig bestemt meg for peugeot ion. Tenkte i prisklassen 100.000 - 150.000. Er det slik at peugeoten har større motor en de to andre trillingene?

Det finnes ein sterkere motor, den finnes på Mitsubishi i-Miev 2012 og nyere, og på dei heilt nye Peugeot iOn.
Det er ikkje rapportert om denne motor på C-Zero etter det eg har lest. Edit: Nye C-Zero leveres med ny motor..
Forskjellen er på  dreiemomentet som er auka frå 180 til 196 Nm.

Om du kjøper 2011 modell vil du dermed 100% sikkert få 180 Nm motoren. Eg har berre testa denne motor, så eg kan ikkje uttale meg om det  det betyr stort i praksis. Rekkevidde skal vere noko lenger med denne motor, i følge oppgitte data.

Hugs også at i den prisklasse du nevner 100 - 150' er svært mange importbilar. Dette er bilar importert frå t.d. Frankrike. Desse har Europa garanti frå produsent, som er noko svakare garanti enn "Norske" bilar. Typisk 3 år på "bil" og 5 år på batteri og motor. Begge rekna frå fyrste gong bilen var registret.
Dvs, på ein 2011 bil vil garanti på "bil" vil gå ut i 2014, batteri og motor i 2016.

Det står mykje om dette i andre trådar, og det er ingen tvil om at det kan vere mykje og spare ved kjøp av brukt, eller import, men vær obs på dette.
(Det er nevnt på bilar som har mindre batteri, manglar AC, og kontakten for hurtiglading.)

Her kan du lese meir om motor (er nok den "originale" motor som er beskrive her.)
http://www.union-services.com/aevs/1405-1408.pdf

Her er tråd om det som var nytt på Mitsubishi i-Miev 2013:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6757.0.html

Og her ein om forskjellene mellom trillingene:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8516.0.html

Håpar dette hjelper deg litt vidare i ditt valg.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Snibur

Hei.
Vi kjøpte iOn fra Buddy electric. De er importert fra Danmark og har der gått i et EU-prosjekt som visstnok gikk på utprøving av ladeinfrastruktur. Det virker som bilene har vært brukt av privatpersoner som har vært med i prosjektet. Buddy har kjøpt inn over 100 slike bilder. De har vært på service hos Peugeot i Danmark før de ble importert. Da vi kjøpte tidligere i høst hadde de biler til 129000 og 139000. De dyreste hadde gått kortest, hadde lengst garanti igjen og var vel også de peneste eksemplarene. Vi kjøpte en av de dyre og har så langt bare positive erfaringer. Som TB skriver er garantien begrenset - det er 5 års fabrikkgaranti på batteriet fra første gangs registrering og det er jo noe igjen av denne. Øvrig garanti er ordnet slik at Buddy electric påtar seg garantiansvar fram til 3 år fra første gangs registrering, det vil nå si ca et halvt år, kanskje kortere for biler til 129000. Bilen ble levert med vinterhjul. På vår sitter det på kinesiske dekk av typen Meteor - vi er litt spent på hvordan de oppfører seg når det blir vinter.
Kolbotn

Peugeot iOn 2011 og Peugeot 308 SW 2009 diesel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA