Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Da var det bekreftet Tesla Store Skøyen

Startet av Milzit, søndag 24. november 2013, klokken 08:59

« forrige - neste »

Milzit

Jeg tenkte på ta en dagstur fra Oslo til Trysil når anlegget åpner. :)
Dessverre er det ingen lading på P-plassen ved skianlegget, jeg skal sende en mail til Skistar og spørre om det er noe på gang.

Totalt er det 420 km så jeg trenger en ladestopp. Det eneste jeg kan se som en mulighet er Fortum Hurtigladestasjon på Gardemoen. Hvis jeg tar en stopp der så burde det gå.

Men det står ingen info om hvor mye strøm det er, hadde jeg fått 100 km/t der med dobbeltlader så hadde jo det vært fint. Jeg sender en mail to Fortum.
Da kunne jeg klart meg med en stopp der.

Ellers ser det ganske dårlig ut med stasjoner underveis, en 16A på Elverum og på rådhuset i Trysil.

Fortum Hurtigladestasjon, Gardermoen
Næringsparkvegen 400, 2050 Jessheim
Ant ladepunkt: 2
Fordeling:
1 CHAdeMO (Hurtig DC). 1 Type 2 (Semihurtig AC).
Makstid:   Nei   Sted:   Hotell/Mat
Åpen24t:   Ja   Tilgang:   Betaling. Mobil
Tilgjengelighet:   Offentlig       
Betaling med SMS eller bruk av Fortums ladekort for efaktura.
Priser pr 29.8.13:
Enkeltlading SMS eller ladekort: kr 2,50 pr minutt
Abonnement: Ikke ennå, Mer info
NB! AC-uttaket er inntil videre gratis å bruke, bare å åpne med SMS eller Fortums ladekort.
Kontaktinfo:
Ved feil er kontakttlf 24 timer i døgnet: 2255 5424

Stighl

Er enig at det burde vært mulighet for lading både i bakken og i sentrum i Trysil. Trysil og Engerdal er steder jeg også sliter med dagsbesøk.
Si ifra hva du får av svar fra Skistar.

På Elverum er det flere 16A schuko uttak som står på ladenå appen.
Jeg holdt på å gå på en smell der fordi fire av plassene er på togstasjonen og disse var uten strøm. Skulle på kundebesøk til Trysil med en annen kunde og skulle parkerer Leafen min der for lading. Alle fire plassene er merket opp, stolpene står der, men det har aldri vært strøm i de. En hyggelig kar på stasjonen lot meg stå på perrongen og tok ut varmepumpen til venterommet i stasjonsbygningen. :)

Stig
Nes på Romerike.
Tesla Model S

Milzit

Både Kremmerhuset og Rådhuset på Elverum skal ha ladepunkter også, men alt dette er jo 16A.

Skal si ifra hva Skistar sier, spørs vel om det kommer noe denne sesongen..

Oslo-Trysil-Fortum på Gardemoen er 382 km, spørs om det går om vinteren?

I så fall må jeg lade på vei opp også, men denne er kun 52 km unna meg så ladingen vil nok ta lang tid siden batteriet er ganske fult da.

Kjedelig at det ikke er noe annet Type 2 uttak på denne veien..

El-Ing

#3
Det er en hurtiglader ved Terningen arena, men jeg vet ikke om den har type 2 i tillegg, men kan være verdt å sjekke ut. https://www.elverum.kommune.no/artikkel.aspx?MId1=412&AId=4885&Back=1

Edit: Ser dårlig ut med Type 2, kun Chademo og Schuko
Fra ladestasjoner.no:
Terningen Arena
Ladepunkt:3
For hvem:Offentlig
P-avgift:Ja
Sted:Kjøpesenter
Åpen24t:Ja
Makstid:Nei
Info om ladepunktene
Kjøretøy:Alle EL (1)
Tilgang:Betaling (1)
Kontakt:CHAdeMO (1)
Ladefart:Hurtig CHAdeMO (1)
Betaling:Div. kort
Kjøretøy:Alle EL (2)
Tilgang:Ladenøkkel (2)
Kontakt:Vanlig (2)
Ladefart:Normal 16A (2)
Grå S85 mottatt 28.2.

toS

Det er et stort problem i det hele tatt at man i praksis ikke har lading hverken i Østerdalen, Rendalen eller Trysil. Det ser ut som CHAdeMO på Terningen er det eneste alternativet på kort sikt, men da må man vel ha adapter som ennå ikke er tilgjengelig?

Milzit

Takk, det jeg var ikke klar over at det var CHAdeMO på Elverum. Det kan jo være en grunn til å kjøpe adapteret når det engang kommer for meg..

Men avventer svar fra Skistar Trysil, ellers er det en campingplass rett ved siden av bakken kan høre der om man kan lade der.

Tesla85

Dette er et problem som også jeg får...
Har merket meg at det er en lader på Statoil Minnesund, men det blir hverken fugl eller fisk..
Trysil og Skistar må vi mok jobbe litt aktivt mot!
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Milzit

Sitat fra: Tesla85 på mandag 18. november 2013, klokken 05:59
Dette er et problem som også jeg får...
Har merket meg at det er en lader på Statoil Minnesund, men det blir hverken fugl eller fisk..
Trysil og Skistar må vi mok jobbe litt aktivt mot!
Statoil Minnesund er også kun CHAdeMO mener jeg...
Fint hvis flere tar kontakt med Skistar pr. mail og på Facebook.

Milzit

Jeg fikk svar fra Trysil på Facebook: De jobber med saken og det er ting på gang der.

Inntil videre så kan man sende en melding på facebook så ordner de med lading i P-huset ved Turistsenteret. De viste ikke når det kun på plass og hvilken type ladning på permanent løsning.

Ellers kjenner jeg en som har hytte rett ved siden av bakken som jeg sikkert kan få lade hos som en nødløsning.

OleI

Hadde vært interresant å sette opp en tråd med en poll på hvor mange som ønsker å benytte seg av lading på de forskjellige ski anleggene.
Deretter sendt det avgårde til Skistar osv for å gå de underlag for å gå videre med planlegging av ladestruktur.
Regner med det burde være ganske interresant for f.eks Skistar, hvis ikke ekskluderer de fort en stor kundegruppe  ;)

Tesla85

Sitat fra: Tesla-Ole på tirsdag 19. november 2013, klokken 09:44
Hadde vært interresant å sette opp en tråd med en poll på hvor mange som ønsker å benytte seg av lading på de forskjellige ski anleggene.
Deretter sendt det avgårde til Skistar osv for å gå de underlag for å gå videre med planlegging av ladestruktur.
Regner med det burde være ganske interresant for f.eks Skistar, hvis ikke ekskluderer de fort en stor kundegruppe  ;)
Den er jeg med på... Om jeg får lade hos Skistar i Trysil kjøper jeg årskort igjen ;D
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Wenche

Hva med å prøve en annen bakke?
Skeikampen Alpinsenter har åpnet, og er åpent i helgene fram til 07.12 fra kl. 09:30 - 16:00, deretter hver dag. Tesla Super charger på Lillehammer funker utmerket :D
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Tesla85

Det er jo en mulighet, men jeg har hytte i Flendalen (Nord/øst for Trysil) så det blir litt omvei...
Håper jo at det kommer en lader oppover der senere... Elverum hadde vært helt supert!  ;D
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

laumb

Skeikampen er utrolig lite og dårlig sammenlignet med Trysil.

Skeikampen er mer en skibakke, mens Trysil tross alt er fjellet! ;)
Men en veldig god tanke for de som ikke er så kresne. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA