Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan Leaf nektet å starte idag

Startet av Jens, lørdag 23. november 2013, klokken 20:24

« forrige - neste »

Jens

...men MYE MYE bedre!

Etter å ha lest litt på disse sidene, har jeg vært litt bekymret for servicen ved Tesla, men etter å ha hatt bilen min inne hos Tesla i Bergen for å sette på piggdekk og ordne noen småting (kromlister, vindusviskere, dørhåndtak), tenkte jeg å dele en liten solskinnshistorie med dere.

Noen høydepunkter
- Først: Lokalet er rent som en operasjonssal og folkene veldig hyggelige. Det betyr mye for meg.
- Jeg hadde mailet dem en liste over hva som var galt, og de hadde printet denne ut og gikk gjennom det hele punkt for punkt. Det gir en følelse av at de vet hva de gjør!
- Det var aldri noe diskusjon om de skulle fikse tingene jeg hadde nevnt, selv om en del av det virkelig kan regnes som "pirk" (spesielt kommentarene rundt kromlistene)
- Bilen var fryktelig skitten da jeg leverte inn, og jeg fikk den selvfølgelig tilbake rein som om den var ny
- Han jeg snakket med lovet meg også å sette på "cyclone" felger - har skjønt fra dette forumet at dette er relativt vanlig
- Her begynner det å bli komplisert: Etter at jeg hadde hentet bilen, ringte de og ga beskjed om at det visstnok var noe galt med felgene han hadde satt på, men han nevnte at han hadde en løsning på lager - og det hadde han! De satte like godt på noen mørkegrå cyclone felger som ikke er lansert enda. Jeg tror de brukte samme løsning for noen andre også, men bilen er nå i hvert fall nesten unik :)

Alt i alt var det tydelig at de virkelig ønsket å gjøre det beste, og det var ikke måte på unnskyldninger for at det første settet med felger ikke fungerte som det skulle.

Tesla Model S 85
Tesla Roadster 2.5 Sport

Eivind_Bergen

Har du noen bilder av de mørkegrå syklon felgene?

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Zneip

Nord Trøndelag | X90D

Alfa Bergen

Jeg har også SVÆRT gode erfaringer med Tesla i Bergen!
Nedturen med tilbudet om Aerofelger på vinterhjulene ble snudd til opptur noen dager senere da DS, Kim ringte og fortalte at de hadde fått tak i et sett Cyclonefelger som jeg kunne få isteden, og det ville jeg jo.

Fikk snakket med mekaniker, Christian som gjorde et godt poeng av at policyen på verkstedet var at mekanikeren snakket direkte med kundene for derigjennom å forhindre misforståelser og få en så nøyaktig service som mulig.

Etter å ha ventet i rundt en halvtime kom Christian inn og fortalte at bilen var klar med nye dekk. Han hadde også fått vasket bilen inn- og utvendig. Cyclonefelgene var også på plass i displayet på bilen.

Mens jeg ventet fikk jeg disponere et lite kontor med egen kaffemaskin for å ta noen jobbtelefoner.

Fantastisk service i Bergen!
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Roger Kolbu

P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Jens

Det tok litt tid, men her er bildet av de grå cyclone-felgene. Min kone synes bilen nå minner om batmobile, og hun mener ikke det som et komplement, så vi får se om det kommer et tilbud om å bytte til vanlige cyclone-felger etterhvert om det er noen som er interessert (ingen avgjørelse tatt enda...)

Uansett...poenget mitt er at jeg opplevde at de gikk laaaangt i Bergen for å gi best mulig service, og syntes det var verdt å dele.

Tesla Model S 85
Tesla Roadster 2.5 Sport

jkirkebo

Sitat fra: Jens på tirsdag 19. november 2013, klokken 19:25
Det tok litt tid, men her er bildet av de grå cyclone-felgene. Min kone synes bilen nå minner om batmobile, og hun mener ikke det som et komplement, så vi får se om det kommer et tilbud om å bytte til vanlige cyclone-felger etterhvert om det er noen som er interessert (ingen avgjørelse tatt enda...)

Om du er i Oslo-området noen gang og heller vil ha vanlige std. 19" betaler jeg gjerne et godt mellomlegg...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA